Ostuda Sauberu - Co přesně si nepohlídal?

Petr Hlawiczka, 28. března 2011, 06:55 Google+

Sauber podrobně vyšetří, proč jejich zadní křídlo v Austrálii neodpovídalo technickým pravidlům, než se rozhodne, zda se odvolá proti diskvalifikaci ze včerejšího závodu.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 29.03. 11:18) Napište svůj názor
Kobajaši, Kamuj

Kobajaši, Kamuj | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Švýcarský tým včera krátce po verdiktu komisařů oznámil, že se hodlá odvolat proti diskvalifikaci Sergia Péreze a Kamuje Kobajašiho, kteří oba dojeli na bodech.

V čem byl problém?
Jejich zadní křídla neodpovídala článkům 3.10.1 a 3.10.2 technických pravidel, podle nichž částí křídel nesmí mít "lokální konkávní poloměr zakřivení menší než 100 mm." V pravidlech je tato věc nová, je součásti opatření, jež mají týmům zabránit používání systémů F-kanálů.

Jak test probíhá?
FIA používá kulatou šablonu o průměru 20 cm, která po přiložení ke křídlu musí po celé ploše kontaktu těsně přiléhat. Pokud je prvek moc zakřivený, jak to bylo včera v případě Sauberu, potom se mezi šablonou a křídlem objeví mezera.

klapka
(klikněte pro zvětšení)

Technický ředitel Sauberu James Key uvedl, že v továrně v Hinwilu hledá odpovědi na otázku, jak to, že design zadního křídla, který v Melbourne použili, neprošel testem.

"Až do závodu jsme o tom nic nevěděli. Možná jsme něco přehlédli, určitě to nebyl záměr. Nemá to nic společného s F-kanály či něčím jiným, co by mělo obcházet pravidla. Rovněž to nevylepšuje výkonnost, protože to, co se děje na tom horním prvku, je nepodstatné," popisuje Key.

"Jak k tomu došlo, to musíme interně vyšetřit - to je proces, kterým nyní musíme projít," dodává technický ředitel Sauberu. Zajímavé je i to, že ostatní křídla Sauberu, která měl v Melbourne a hned je také kontroloval, výše popsaným požadavkům vyhovovala.

sauber

Spíše než hovořit nahlas o odvolání by měl tým hledat chybu nejdříve u sebe. Jedná se zřejmě o školáckou nedbalost, ostudu, která Sauber připravila o cenných deset bodů. Nástroje FIA pro kontrolu legálnosti jednotilvých prvků jsou týmům kdykoliv k dispozici. Kdykoliv je k službám také Charlie Whiting, s nímž si mohou případné nejasnosti týmy vyjasnit.

Vytisknout

Diskuze: Ostuda Sauberu - Co přesně si nepohlídal?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 29.03.2011 11:18 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Rozhovor s Vettelem po závodě: Nejen o voze, KERSu a ztrátě McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud