Ferrari F10: Co se na voze změnilo v Belgii?

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 1. října 2010, 12:45 Google+

Ferrari ve Spa prožilo smolný víkend. Z Belgie si odveli pouze 12 bodů, což byl nejhorší výsledek z posledních pěti závodů. Ve vývoji přesto nepolevovali, jak si ukážeme na některých úpravách, jež tam na monopostu F10 provedli.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.10. 07:38) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Než se podíváme na některé konkrétní úpravy, popíšeme si, co se změnilo od předchozí Velké ceny Maďarska, v níž Fernando Alonso obsadil druhé a Felipe Massa čtvrté místo.

Změny od Maďarska

Bocni_pohled_Ferrari_Spa

1. Opětovné nasazení F-kanálu
2. Návrat ke kanadské verzi předního křídla
3. Návrat ke kanadské verzi zadního křídla (pouze Massa)
4. Změny v oblasti výfuků a zadní kapotáže, nová převodovková skříň (pouze Massa)
5. Nový difuzor

Ferrari přivezlo do Belgie nové díly, z nichž byl nejvýznamnější zcela přepracovaný difuzor. Tým zkoušel nové díly hned od prvního pátečního měřeného tréninku, aby získal potřebná data a vyhodnotil přínosy.

Páteční tréninky jsou vzhledem k zákazu testování během sezóny a omezením provozu aero-tunelů letos extrémně důležité. Monopost byl nastaven na nízký přítlak, na rozdíl od Maďarska.

Scuderia měla vůči závodu vysoká očekávání, slabé výsledky a díly, které nefungovaly dle prvotních předpokladů, proto byly zklamáním. Massa dojel až čtvrtý, zatímco Alonso musel ze závodu po smyku za deště odstoupit. Měl však smůlu již v úvodu, kdy do něj napálil Barrichello. Náraz naštěstí přečkal Španěl bez vážnějších následků.

Přední křídlo

Predni_kridlo

Ferrari použilo verzi z Kanady (nahoře; uprostřed křídlo z Hungaroringu, spodní křídlo je verze ze Spa).

Zadní křídlo

zadni_kridlo_1

Felipe Massa zvolil kanadskou verzi zadního křídla pro nižší přítlak, zatímco Alonso se rozhodl pro Maďarskou specifikaci generující vysoký přítlak. Felipe díky tomu na rovince za Eau Rouge dosáhl v kvalifikaci nejvyšší rychlosti. Odlišná konfigurace na druhou stranu Alonsovi poskytovala lepší přilnavost v zatáčkách v očekávaných deštivých podmínkách v pomalých částech okruhu.

zadni_kridlo_2

Belgicka verze křídla pro nižší přítlak se od kanadské lišila menším počtem výřezů v bočnici (2). Ty byly na zadní straně také více vykrojeny (1).

Výfuky, zadní kapotáž

Vyfuky_Ferrari_Spa

Koncovky výfuku byly ve Spa zkráceny a již nevyčnívají z karosérie. Úpravy se dotkly také spodní zadní části kapotáže.

Difuzor

Ferrari_Difuzor_Belgie

Ferrari hlavně zvětšilo otvory pro vstup vzduchu zespodu do horního patra difuzoru, což by měl být výsledek práce jednoho z příchozích konstruktérů z Toyoty. Chytrým tvarováním takto týmy obcházejí pravidla omezující velikost otvorů a difuzor díky tomu může generovat více přítlaku.

Menší viditelnou úpravou bylo vyrovnání horní části centrálního kanálu (1) a zvlnění té spodní (2).

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10: Co se na voze změnilo v Belgii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.10.2010 07:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp číny

Sutil nesouhlasí s penalizací: Nezískal jsem vyjetím mimo žádnou výhodu!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud