Force India VJM03 - Úprava vertikálního spoileru a přední křídlo

Michalis K., 17. března 2010, 14:32 Google+

Force India oplývala loni vysokou aerodynamickou efektivitou, monopost však byl horší na pomalejších okruzích, kde nedokázal generovat takový maximální přítlak, jako ostatní. Dle designérů nového vozu VMJ03 silné stránky zůstaly zachovány a slabiny byly zčásti odstraněny. V krátkém pohledu na jejich auto se podíváme na přepracování vertikálního křidélka před bočnicemi a přední křídlo

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 30.10. 22:10) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Vertikální spoiler

Týmy při testech v Barceloně většinou přestavily významná vylepšení aerodynamiky na svých vozech. Indický tým tam přepracoval svá vertikální křidélka - a tuto verzi přivezl také do Bahrajnu.

Křidélko má větší vykrojení v horní části na svém zadní okraji, díky tomu protéká více vzduchu mezi ním a bočnicí. Sekundárním výsledkem tohoto řešení je snížení aerodynamického odporu.

V jeho spodní třetině se navíc objevuje podélné křidélko, které lépe směřuje vzduch směrem k zadní části vozu.

vjm03

Z obrázku si můžete rovněž všimnout, že deflektory u VJM03 jsou menší než u ostatních týmů a mají trojúhelníkový tvar. Směrem k zádi klesají a jsou zakončeny na úrovni vertikálního křídla.

 

Přední přítlačné křídlo

Přední spoiler obsahovalo dva prvky a přídavná křidélka. Zde je detailní popis:

wing

1. Centrální zóna je dána pravidly: musí být 500 mm široká a musí být tvořena jediným prvkem.
2. Vertikální pilíře
3. Hlavní profil směrem ke kraji stoupá - což zvyšuje množství proudícího vzduchu pod vozem a poblíž
    bočnic.
4. Vertikální rozdělovač vzduchu pod hlavním profilem směřuje vzduch ven.
5. Horizontální rozšíření bočnic snižuje citlivost na předního křídla na náklon vozu.
6. Přídavné dvouprvkové křidélko zvyšuje přítlak
7. Bočnice se skládá ze dvou vertikálních prvků, které vytvářejí vnitřní kanál pro vzduch, jenž zde navíc
    může proudit rychleji. Zadní prvek jej odklání mimo kola.
8. Na nejzazším konci horní klapky je drobný výřez, který vede ke snížení aerodynamického odporu na
    dlouhých rovinkách.

fi_wing1

Vytisknout

Diskuze: Force India VJM03 - Úprava vertikálního spoileru a přední křídlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 30.10.2011 22:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams FW32: Bočnice a deflektory v Bahrajnu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud