Force India - nové díly v Singapuru

PH, 1. října 2009, 10:00 Google+

Indická stáj překvapila svými výbornými výkony na rychlých okruzích v Belgii a Itálii. Vděčí za to vysoké aerodynamické efektivitě svého monopostu. Ten však generuje málo přítlaku, proto Force India pokračuje usilovně ve vývoji a do Singapuru přivezla další nové díly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Liuzzi, Vitantonio

Liuzzi, Vitantonio | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Indové se nijak netají tím, že kvůli svému nízkému rozpočtu kopírují zajímavé prvky ostatních týmů - a tak jejich členové chodí po paddocku a fotí jak japonští turisté. Později v továrně snímky analyzují a zkoušejí v CFD programech, co by u nich mohlo fungovat.

První viditelnou změnou (na obrázku dole č. 1) během posledního závodního víkendu byla změna uchycení zrcátek - ty již nyní připevněny k monopostu přes vertikální křidélko, které se nachází ve středu monopostu před bočnicemi (původně bylo připevněno ke kokpitu). Toto řešení se mezi týmy stalo již víceméně standardem.

BMW provedlo tuto změnu již dříve, zatímco Ferrari s tímto uchycením zrcátek nastupuje od počátku sezony.

Force_India_Singapur

Další změna je patrná na zádi vozu, kde došlo k prodloužení horního krytu motoru a jeho uchycení až na zadní spoiler, obdoba tzv. žraločí ploutve, podobně jako je tomu u Red Bullu (2). Force India však v ní obsahuje větší vykrojení ve snaze eliminovat negativní účinky tohoto řešení při změnách směru.

Kvůli uchycení ploutve se tým vzdal dodatečného křidélka, jež jsme mohli vidět ve Valencie uprostřed zadního křídla (3).

Indické stáj však v Singapuru ani díky těmto úpravám nikterak nezazářila - Adrian Sutil po chybě odstoupil a Vitantonio Liuzzi dojel až 14. Ani na dalších tratích již Force India nebude tak konkurenceschopná jako ve Spa či na Monze. Důvodem je právě prvotní návrh jejich monopostu, který postrádá přítlak na zbývajících středně rychlých a pomalých tratích.

Vytisknout

Diskuze: Force India - nové díly v Singapuru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso: Myslím, že Ferrari bude mým posledním týmem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud