Tým sice s velkou slávou prezentoval před týdnem - ovšem pouze nové barvy na starém voze Brawnu BGP001. Na odhalení toho opravdu nového jsme si museli počkat do dnešního dne, kdy s ním stáj Mercedes GP vyrazí na trať.
Vůz neobsahuje žraločí ploutev, zato obsahuje klasický zvednutý nos s vykrojením po vzoru loňského Red Bullu, tak jak jej letos adaptovalo i Ferrari. Záď je kompaktní s výfuky posazenými hodně vzadu, podobně jako u McLarenu MP4-25.
Dnes by se za volantem tohoto monopostu měl střídat Michael Schumacher spolu s Nicem Rosbergem.
Obecné technické specifikace:
- šasi: z uhlíkových vláken vícevrstvé kompozitní struktury
- zavěšení: torzní pružiny pushrod
- tlumiče: Sachs
- kola: BBS kovaná z hořčíku
- pneumatiky: Bridgestone Potenza
- brzdy: Brembo, uhlíkové
- řízení: hřebenové s posilovačem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: standardizovaná ECU
- převodovka: sedmirychlostní, z uhlíkových kompozitů
- volba ryhclostních stupňů: sekvenční, poloautomatická, aktivovaná hydraulicky
- celková délka: 4 800 mm (loňské BGP001: 4 700 mm, ostatní míry stejné)
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1 800 mm
Motor
- typ: Mercedes-Benz FO 108X
- objem: 2,4 l
- počet válců: 8
- max. otáčky: 18 000 (maximum stanoveno předpisem FIA)
- úhel sevření válců: 90
- vrtání pístů: 98 mm (maximum stanoveno předpisem FIA)
- počet ventilů: 32
- hmotnost: 95 kg (minimum povolené FIA)