Red Bull
Přední křídlo doznalo změn v hodní části. V předchozí verzi se jednalo o jednolitou díl o dvou částech, nyní zakřivili vnější část a ořízli a srovnali vnitřní část a přidali vertikální nástavec. Přepracovaná vnitřní část vylepšuje proudění vzduchu pod vozem směrem k difuzoru, zatímco úpravy na vnější straně pomáhají vylepšit obtékání vzduchu kolem vozu a zvýšit přítlak v přední části monopostu.
BrawnGP
Ve spa testovali Brawni nové přední i zadní křídlo, stejně jako kryt motoru ve stylu Red Bullu s protaženou žraločí ploutví. V sobotu již piloti jezdili pouze s upraveným předním křídlem, které nově obsahuje více zkroucenou vertikální klapku na vnější straně bočnice předního spoileru. Prvek pomáhá efektivněji odklánět proud vzduchu od předních pneumatik. Odstraněna byla i gourneyho klapka na koncové hraně horního profilu. Monopost tak může díky nižšímu odporu, ale stejnému přítlaku, dosahovat vyšší rychlost na rovinkách.
Ferrari
Spa byl prvním opravdu rychlým okruhem v letošním kalendáři a všechny týmy zde představili přední i zadní křídla upravená pro menší přítlak. Nejinak tomu bylo i u Ferrari, kteří použili zadní spoiler s nižší hloubkou hlavní části a vyšší přední hranou, stočenou směrem nahoru v prostřední části. Nové jsou i bočnice křídla, jež nyní neobsahují žádné žebrování, což zlepšuje průtok vzduchu a tím i maximální dosahovanou rychlost.
Spotřeba motorů - (nejen) Ferrari má problém
Ferrari čím dále tím více trápí problém s motorem, resp. jeho žíznivostí. Vzpomínáte si, s jakým množstvím paliva startoval Fisichella a Räikkönen? Pokud ne, podívejte se na naši analýzu hmotnosti zde. O kolik kol později jel Kimi do boxů? O žádné - oba ke své první zastávce zajeli ve 14. kole (viz analýza zastávek v boxech). Co z toho vyplývá? Fisichella, ač o 7 kg lehčí, byl schopen vydržet na trati stejný počet kol jako Räikkönen. Monopost VMJ02 je poháněn údajně nejlepším agregátem ve startovním poli od Mercedesu. Krom vyššího výkonu má i nižší spotřebu paliva než motory Ferrari.
Ostatně Nick Heidfeld s BMW a Mark Webber na Red Bullu s motorem od Renaultu poprvé zastavili u svých mechaniků také ve 14. kole, i když měli o 7 - 10 kg paliva více než vítěz kvalifikace. Jejich motory jsou na tom se spotřebou jako Ferrari - Mercedes tedy odvádí výbornou práci.
Domenicali přiznal, že si problém uvědomují a pracují na zlepšení: "Na tomto musíme zapracovat a pochopit, čím to je, že různé týmy dokážou šetřit palivo, a jak jsou na tom se spotřebou. Ostatní zřejmě odvádějí lepší práci - musíme přesně zjistit, jak to. Způsobuje rozdíly a může je působit i v budoucnu."
Nejen Ferrari má tedy na čem pracovat, protože spotřeba bude příští rok, kdy vstupuje v platnost zákaz tankování, klíčová. Palivo bude tvořit velkou část hmotností vozu vzhledem k tomu, že týmy budou závodit s plnými nádržemi - a kdo bude mít lepší ekonomiku motoru, ten bude mít lehčí vůz, resp. větší prostor pro vyvážení vozu díky rozložení dodatečného balastu (min. hmotnost monopostu nebude smět klesnout pod 620 kg). Takové rozdíly v hmotnosti by mohli učinit velký rozdíl ve výkonnosti zejména ke konci závodu. Vyplatí se postavit motor, který bude mít sice o pár koní nižší výkon, ale lepší spotřebu. Není divu, že právě to je oblastí, kterou se týmy intenzívně zabývají.