Risk s letošním vozem se nemusí vyplatit, uznává Red Bull. Odchod Neweyho není příčinou propadu

Petr Hlawiczka, 20. srpna 2024, 08:00 Google+

Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché připouští, že některé riskantní kroky, které zvolili při vývoji letošního vozu RB20, se jim nakonec nemusí vyplatit. Konkurence se na ně dotáhla, příčinou relativního zpomalení ale není odchod geniálního konstruktéra Adriana Neweyho.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední včera 18:41) Napište svůj názor
Sergio Pérez s Red Bullem RB20 v Maďarsku

Sergio Pérez s Red Bullem RB20 v Maďarsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Stáj z Milton Keynes po loňském triumfu sáhla k rázným změnám, při představení monopostu pro letošní sezónu překvapila minimalistickými vertikálními nasávacími otvory ve snaze co nejvíce snížit odpor a vylepšit aerodynamiku.

Byla to chyba, když se rozhodli změnit směr vývoje auta po loňském dominantním ročníku? "Předpokládali jsme, že nás konkurence rychle dožene. Proto jsme zariskovali. Nyní to vypadá, že se to nevyplatilo tolik, jak jsme doufali," přiznává Waché.

"Risk byl nicméně nezbytný. Máme nejstarší aerodynamický tunel, proto práce na detailech drhne. Věděli jsme, že ostatní dokážou dříve či později zoptimalizovat své koncepty, proto jsme potřebovali radikální krok," vysvětluje technický ředitel Red Bullu.

img-responsive

Red Bull proti loňsku radikálně změnil svůj monopost - byla to chyba? | foto: Red Bull Content Pool

"Jít do rizika patří k mentalitě tohoto týmu, nedokážu ale zatím posoudit, jestli šlo o dobrý nebo špatný krok. Možná na konci roku dojdeme k závěru, že by to bylo bývalo lepší rozvíjet koncept, který jsme už měli," pokračuje 49letý Francouz.

Red Bull si však nemusí zoufat - stále vede oba šampionáty a během posledního závodu byl opět nejrychlejší. Soupeři mu jsou blíže, během letní přestávky kvůli nucenému zavření továren v F1 navíc nemohl pracovat na odstranění svých slabin.

"Znamená to, že nemůžeme přijet do Zandvoortu s velkým řešením. Probíhá intenzivní brainstorming a máme různé nápady. Ale ještě nemůžu říct, co z toho uplatníme a jak," prozrazuje odborný poradce Helmut Marko. "V Rakousku a také ve Spa jsme byli nejrychlejší, stěžujeme si tedy na vysoké úrovni."

img-responsive

Pro další část sezóny chystají v Milton Keynes několik vylepšení | foto: Red Bull Content Pool

Co je za ztrátou dominance?
Podle holandského závodního jezdce Robina Frijnse však za horší konkurenceschopnost týmu nemůže ohlášený odchod Adriana Neweyho: "Je nejzkušenějším mužem u Red Bullu, pokud jde o aerodynamiku, ale v týmu zaškolil spoustu lidí. Rozhodně auto nestaví sám!"

Za propadem může být náhlá změna pravidel, v nichž přibyl odstavec o zákazu proměnlivého brzdného účinku mezi oběma stranami nápravy, což podle zákulisních informací Red Bull využíval u svého brake-by-wire systému.

"Slyšel jsem něco od španělských médií, že FIA na něco přišla, nebo že si ostatní týmy stěžovaly na něco specifického na voze Red Bullu, který se pak musel změnit. Nepřekvapilo by mě to, pokud by to byla pravda," dodává Frijns na adresu úřadujících šampionů.

Vytisknout

Diskuze: Risk s letošním vozem se nemusí vyplatit, uznává Red Bull. Odchod Neweyho není příčinou propadu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 20.08.2024 18:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alosno v F1 stále předvádí výborné výkony

Skončí Alonso v F1 v roce 2026? Briatore promlouvá o budoucnosti svého svěřence

Stefano Domenicali věří, že máme před sebou spoustu vzrušujících závodů

Jakou sezónu můžeme očekávat v roce 2025 a proč se po ní změní pravidla? Odpovídá Domenicali

Mario Andretti je výraznou ikonou motorsportu

Liberty Media musí čelit vyšetřování na americké půdě

Lando Norris v GP Maďarska

McLaren moc novinek nenasazuje, přesto je Red Bullu nejblíže. "Norris může vyhrát titul," myslí si Hamilton

Ayrton Senna nebyl jen tvrdý a nekompromisní soupeř

Jiná tvář Ayrtona Senny. Dokázal kolegovi zachránit život + VIDEO

Mick Schumacher

Proč nikdo v F1 nechce mladého Schumachera? Villeneuve odpovídá

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

"Poskakování nelze simulovat, dosáhli jsme obrovského pokroku," tvrdí šéf Ferrari

Jonathan Wheatley je další důležitou osobou opouštějící Red Bull

Red Bull chce další odchod v manažerské oblasti řešit z vlastních zdrojů

Lewis Hamilton a George Russell mohou nerušeně odpočívat, běh Mercedesu se ale nezastaví

Je letní přestávka v F1 opravdu "okurkovou sezónou"?

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alosno v F1 stále předvádí výborné výkony

Skončí Alonso v F1 v roce 2026? Briatore promlouvá o budoucnosti svého svěřence

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Risk s letošním vozem se nemusí vyplatit, uznává Red Bull. Odchod Neweyho není příčinou propadu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud