Dnes se potvrdily zprávy, o kterých minulý týden informoval online deník Autosport. Renault se nově spároval s McLarenem a Honda bude dodávat pohonné jednotky italské juniorce Red Bullu, týmu Toro Rosso. Součástí těchto machinací byl i Carlos Sainz, který od příští sezóny obleče černo-žlutý overal tovární stáje francouzského motoráře.
Jaké jsou nyní ambice japonského dodavatele? "Formule 1 byla vždy snem našeho zakladatele Sóičiró Hondy a máme za sebou více jak 50 let v tomto odvětví. Formule 1 je součástí DNA naší společnosti. Je pravdou, že jsme si prošli velmi složitou situací a nikdo nebyl spokojen s výsledky, hlavně pak představenstvo.
Hodně jsme diskutovali, ale o konci v F1 jsme nikdy nepřemýšleli. Naším cílem je překonat tyto výzvy a dostat se zpět do pozice, kdy budeme bojovat o přední příčky. Náš duch je zpět a v příštím roce budeme chtít bojovat o nejlepší trojku," řekl zástupce Hondy Kacuhide Morijami.
Proč se návrat Hondy nevydařil? "Nemyslíme si, že problémem by bylo to, že jsme málo riskovali. Uplynulo prostě moc času, to byl hlavní problém. Dělali jsme, co jsme mohli, abychom stáhli ten rozdíl. Nakonec se nám i podařilo získat dostatečnou rychlost. Věřím, že jsme se na zbytek týmů dokázali dotáhnout, ale čeká nás ještě kopa práce," dodal Morijami.
Generální ředitel divize motorsportu automobilky Honda dokonce přiznal, že McLaren se snažil o ukončení spolupráce "od začátku sezóny." Dle Yamamota je "zklamání, že se museli rozejít." I tak ale věří, že spolupráce s Toro Rosso vyjde.
"Věřím, že se nám podaří odjet slušnou sezónu a navážeme dobré partnerství s STR, i když vím, že nám nezbývá do konce roku moc času. Toro Rosso má stejného ducha jako Honda. Věřím, že vše půjde hladce," okomentoval situaci manažer Jamamoto.