K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Petr Hlawiczka, 19. září 2017, 06:40 Google+

Mercedesu v Singapuru spadl kámen ze srdce, když Lewis Hamilton zvítězil a navýšil svůj náskok v šampionátu, zatímco obě Ferrari skončila krátce po startu. Jeho nevýkonný ředitel Niki Lauda pro Auto Motor und Sport hovoří o tom, kde se u nich v neděli najednou vzala ta rychlost, a kdo může za kolizi, k níž došlo hned po startu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 19.09. 20:26) Napište svůj názor
Valtteri Bottas v závodě v Singapuru

Valtteri Bottas v závodě v Singapuru | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Proč byl Mercedes tak pomalý v trénincích a v závodě tak rychlý?
Niki Lauda: To nikdo nedokáže vysvětlit. A já už vůbec ne. Když závod začínáte na přechodných pneumatikách, pak je všechno jinak. Naše auto bylo opět vyvážené. Když jsme je pak vyměnili za hladké pneumatiky, tak jsme v neděli ihned našli přilnavost.

Není to způsobeno nižšími teplotami?
NL:
V principu ano. Ale proč, to nikdo neví.

Ani vaši chytří inženýři?
NL:
Ani oni ne. V tréninku jsme se propadli z nedotáčivosti k přetáčivosti. V závodě však auto bylo najednou vyvážené a Lewis zajížděl ta nejrychlejší kola. Auto se dalo dohromady, a pak jelo. Proč, to musíme vysvětlit.

img-responsive

Lewis Hamilton vítězí v Singapuru | foto: Daimler AG

Jak moc je důležité najít odpověď na tuto otázku?
NL:
Musíme pochopit, kdy tak pneumatiky fungují, abychom měli auto vyvážené. Z toho to pak pramení. V tréninku se nám to nepodařilo. Za jiných podmínek najednou ano.

Došlo k předčasnému rozhodnutí šampionátu?
NL:
Náskok 28 bodů není špatný. Doposud se rozdíly pohybovaly kolem dvou či tří bodů. 28 bodů už představuje nějaký polštář. Já bych řekl, že došlo k malému rozhodnutí.

O to více, že Mercedes vyhrál na trati vyhovující Ferrari?
NL:
Z logického hlediska šlo pro Ferrari o velkou katastrofu. V Singapuru mohli získat plný počet bodů a domů odjíždějí s nulou.

img-responsive

Osobnosti F1 se shodují: kolizi po startu v Singapuru způsobil Sebastian Vettel | foto: Formula1.com

Kdo nese vinu za nehodu po startu?
NL:
To je úplně jednoduché. Sebastian udělal to, co piloti na špici vždycky dělají. Všiml si, že se mu Verstappen blíží a chtěl mu zavřít dveře a vytlačit ho. Co nemohl vidět, je to, že se tam po druhé straně přihnal Kimi. Chudák Verstappen za to vůbec nemůže, Kimi ještě méně.

Dá se tedy obvinit Vettela, když nevěděl, kde se nachází Räikkönen?
NL:
Můžete o tom diskutovat, jak dlouho chcete. Nezískal žádné body. Nebo o tom, co bylo špatně. Každopádně to bylo zbytečné. Kdyby se to stalo některému z našich jezdců, interně bychom si s ním promluvili. Pokud by Vettel jel jen rovně, tak by do první zatáčky přijel jako první. Riziko kolize při vybočení doleva bylo jednoduše příliš vysoké.

A vaše předpověď pro Malajsii?
NL:
Měli bychom být zpět v normálních kolejích. To znamená, že by to mělo být mezi námi a Ferrari, možná také ještě i mezi Red Bullem. Momentálně jsem velmi spokojený.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 19.09.2017 20:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start Velké ceny Singapuru 2017

Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. "Sotva jsem stál na nohou," přiznal Hamilton po fyzicky náročném domácím závodě

  6. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud