Wolff o diskutované kolizi, nové hvězdě F1 a nespisovných výrazech v garáži

Robert RoBertino Pavelka, 16. května 2016, 15:15 Google+

Nedělní kolize krátce po startu Grand Prix Španělska bude ještě dlouho rozebírána a diskutována. Šéf týmu Mercedes Toto Wolff bude rovněž mnohokrát zpovídán a dotazován, co se vlastně stalo. Tak jako při rozhovoru krátce po nedělním závodě.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 16.05. 23:04) Napište svůj názor
Po šňůře deseti vyhraných závodů došel Wolffovi úsměv

Po šňůře deseti vyhraných závodů došel Wolffovi úsměv | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Toto, bylo to nešťastné odpoledne? Oba vozy startovaly z první řady a během úvodního kola byly ze hry...
Toto Wolff:
... necháváme naše piloty závodit mezi sebou - takže se to klidně může stát - občas! Musím hlavně předeslat, že podle našeho týmu ani jeden není přímo vinnen...

Niki Lauda řekl, že vidí jako provinilce Lewise...
TW:
Niki má svůj vlastní názor na věc a to je férové. Ale když máte k dispozici všechna data a promluvíte si s piloty, bude se výsledný obraz poněkud lišit.

img-responsive

Niki Lauda měl v otázce viny jasno velice brzy | foto: Daimler AG

Byl jste se svými piloty v motorhomu a probral průběh celé situace - aniž byste viděl všechny záběry a znal veškeré údaje. Jaké bylo jejich stanovisko?
TW:
Oba z té situace byli hodně nešťastní - to je samozřejmé. Věřte, i pro nás je to velmi nepříjemná situace, ztratili jsme 43 bodů - v bojích o šampionát to není žádná triviální věc.

Zdálo se, že se Lewis Nicovi omluvil. Mělo to být "přiznání viny"?
TW:
Ano, je pravda, že se Lewis Nicovi omlluvil - ale to je součást vnitrotýmové kultury. Jak jsem uvedl, byli oba velmi zklamaní - že zklamali i tým. Ale voda v řece plyne a pro nás je teď jediným zájmem se z této situace dostat. Během posledních dvou závodů jsme museli prokázat velkého ducha - provázely je pády a vzestupy. Čas je nejlepší lékař a tým musí prokázat schopnost se vypořádat s obtížnými situacemi. 

img-responsive

Před necelými dvěma roky došlo u Mercedesu k podobné situaci | foto: Daimler AG

Jak to provedete? Podobná záležitost už se jednou stala - ve Spa 2014...
TW:
No, bude potřeba si velice pozororně prohlédnout záznam a promluvit si s oběma piloty, aby se něco podobného neopakovalo. Ale je to také závodění. Všichni si stále stěžovali, že se stává nudným - a teď, když se něco stalo, tak se všichni ptají proč? Na tuto otázku právě teď nemám odpověď.

Lewis měl za sebou několik nepovedených závodů. Domniváte se, že s větším sebevědomím by byl při pokusu předjet Nica trpělivější a pár kol počkal? Nebo to byla vzteklá reakce na prohraný start?
TW:
Lewis má nadále veškerou naší podporu. Ale v Barceloně, mezi dvěma zcela rovnocennými vozy, byl jeho pokus pravděpodobně nejlepší příležitostí. Při výjezdu ze zatáčky 3 měl mnohem větší rychlost - naskytla se příležitost a on to zkusil. Jako pilot činíte rozhodnutí ve stejném čase jako mrknutí okem - ať je špatné nebo dobré!

img-responsive

Dr. Thomas Webber se tentokrát v boxech Mercedesu projevil docela jinak (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Když došlo ke kontaktu mezi Nicem a Lewisem, na záběrech z garáže Mercedesu jsme viděli dr. Thomase Webera (Daimler), jak utrousil slovo na "s"...
TW:
... nechte mě to slovo říci: bylo to sh*t! Naši piloti měli přivést své vozy do cíle - a neudělali to.

Jaký je mezi nimi současný vztah? Jak spolu budou v nejbližších týdnech vycházet?
TW:
Oba vědí, co je pro tým důležité. Samozřejmě nelze očekávat, že to teď bude jednoduché. Každý z nich bude a může mít svůj názor na to, co se stalo - ale jsem si jist, že to jejich vzájemný vztah nijak negativně neovlivní. 

img-responsive

Zrod nové hvězdy Verstappena hodnotí Wolff jako přínos pro F1 | foto: Red Bull Content Pool

Nedávno jste uvedl, že jste se určitým způsobem zasloužil o angažování Maxe Verstappena do kokpitu Red Bullu. Nyní se stal hvězdou první velikosti. Byl to váš záměr?
TW:
Ne, tohle v plánu rozhodně nebylo! (smích). Ale vidět Maxe jako nejmladšího pilota všech dob je pro něj úžasné - a pro náš sport také. Ano, dnes se narodila nová hvězda. Kdybych měl závod shrnout, Mercedesy odpadly v prvním kole, zrodila se nová hvězda, Ferrari slušně zabodoval a dohání nás - co více si přát? Všechno tohle by mě mělo naštvat a rozčílit, ale to není ideální, prostě jde jen o závodění.

Vytisknout

Diskuze: Wolff o diskutované kolizi, nové hvězdě F1 a nespisovných výrazech v garáži

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 16.05.2016 23:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Čachruje se s tlakem nebo ne? Hembery se domnívá, že ano

FIA si chce v Monaku více posvítit na finty s tlakem v pneumatikách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud