Je to pravda, že do Austinu dorazíš na své motorce Harley Davidson?
Romain Grosjean: Ne. Mám Harleye a budu na něm jezdit v Austinu před velkou cenou, ale urazit na něm celou cestu do Austinu není součástí mého tréninkového programu, i když zavání dobrou zábavou.
Doma mám na zakázku vyrobeného Harleye, který patří k mým oblíbeným dopravním prostředkům. Jde o ikonický US stroj, proto je skvělé, že se na něm můžu prohánět ve své zemi, což také před velkou cenou udělám. Možná by všichni piloti měli na jeden takový při přehlídce usednout.
Co si myslíš o trati Circuit of the Americas?
RG: Vypadá skvěle. Když jsem se po ní prošel poprvé v roce 2012, ohromila mě. Stoupání to první zatáčky, to je skutečně něco - díky němu je to ve voze zábava. Jde o skutečně dobře prezentovaný okruh se zajímavým rozvržením.
Jaké jsou jeho zvláštní výzvy?
RG: Jde o vyvážený okruh, kde pro dobrou výkonnost vozu nepotřebujete, aby jedna zvláštní věc vyčnívala nad druhou. V prvním roce bylo výzvou nalezení úrovně přilnavosti, kterou jsme chtěli, loni to bylo do určité míry podobné. Letos by nám měl pomoci závod, který se jel o pár týdnů dříve. My ale vždy toužíme po větší přilnavosti.
Romain Grosjean s Lotusem E22 v Rusku (foto: Lotus F1 Team)
Co si myslíš o Americe?
RG: Spojené státy jsem navštívil pouze během velkých cen. Jde o velké území, které bych moc rád více prozkoumal. Austin je skvělé město pro návštěvu a můj tým mi povykládal všechno o nabídce skvělých barů a živé hudbě.
Od týmu přicházejí v poslední době pozitivní zprávy před rokem 2015.
RG: Jde o něco, o čem uvnitř už nějakou dobu víme. Vím, že je z toho vývojové oddělení nadšeno. Pokud jde o mě, už se nemůžu dočkat, až začnu příští sezónu testovat - tehdy poznáme, zda bude příští auto k něčemu dobré.
Proč jsi neoznámil, kde budeš v roce 2015 jezdit?
RG: Třeba si myslím, že to je legrace nechat média, ať spekulují. Upřímně: jsme velmi blízko oznámení, nikoliv však pod tlakem, kdy máme co říct.
Jak přistupuješ k posledním závodům letošního ročníku?
RG: Je to úžasné, jak rychle sezóna uběhla, i když se zdála dlouhá a tvrdě jsme pracovali. Do Austinu, Brazílie a Abú Zabí míříme s odhodláním získat během závodních víkendů co nejvíce a také využít nějaký čas v trénincích pro vyhodnocení různých hledisek vozu pro získání dalších dat pro rok 2015.
Lotus využije tréninky pro přípravu na rok 2015, v Austinu si vyzkouší nový nos bez dvou špiček
(foto: Lotus F1 Team)
Vyzkoušíte v Austinu odlišný nos?
RG: Nos vozu E22 je dost jedinečný, bude to tedy neobvyklé ho vidět vpředu s něčím jiným. Tohle je součástí vyhodnocování týmů pro rok 2015 a ten nos je navržen tak, abychom získali informací pro příští ročník. Těším se na to, až uvidím, jak bude vypadat. Budu se ale soustředit hlavně na závodní víkend.
Minulý týden jsme dostali smutnou správu o Christophovi de Margerie. Byl pro ti blízký?
RG: Byl jedním z těch mužů, na které v životě natrefíte zřídka. Znal jsem ho mnoho let. Věřil mi a pomáhal mi splnit můj sen v motorsportu. Šlo o tak tragickou nehodu! Myslím na jeho rodinu a na rodiny ostatních obětí letecké nehody.