Renault: Při testech nového motoru jsme se vyrovnali těm nejoptimističtějším odhadům výkonnosti

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2014, 16:10 Google+

Zástupce technického ředitele společnosti Renault Sport F1 - Rob White - hovoří o nových pohonných jednotkách. Neztratí vozy svou rychlost? Jak ovlivní závody a jak se velká změna dotkla samotného výrobce motorů?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 27.01. 11:29) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Jak moc se budou lišit pohonné jednotky různých výrobců motorů?
Rob White: Musíme si představit, že v rámci technických a sportovních omezení existuje optimální řešení a že různí soutěžící k tomuto optimu přistoupí různě, alespoň na počátku. U všech odlišných projektů pohonných jednotek se nevyzrálost projeví tak, že bude docházet k rychlým změnám ve výkonnosti.

A jako na počátku každé radikální technické změny očekáváme, že k pokrokům bude docházet extrémně rychle. Relativní rychlost mezi soutěžícími se proto může měnit rychleji, než jsme zvyklí. Neměli bychom však podceňovat zkrátka to, jak soutěživé jsou týmy F1 - pokroky budou těžkopádné, ale přitom velké, a konvergence k optimálnímu řešení bude rychlá.

Udrží si vozy svou rychlost po zavedení nových pravidel?
RW: Krátká odpověď zní: ano. To, co z počátku bylo akademickou otázkou, začínalo mít mnohem reálnější obrysy z každého pohledu, nemusíme si však dělat obavy. Samozřejmě se stále pohybujeme ve virtuálním světě a nikoliv na dráze, ale když jsme měřili výkonnost pohonné jednotky na testovací stolici, vyrovnali jsme se těm nejoptimističtějším odhadům.

Věříme, že pohonná jednotka bude hodně výkonná a bude to více než stačit na to, aby vozy učinila rychlými. Způsob, jakým budou vozy tento výkon poskytovat, bude kvůli letošním pravidlům týkající se pohonných jednotek a aerodynamiky odlišný. Jízdní zážitek bude docela jiný, ale na dráze budeme určitě moci pozorovat skutečnou rychlost.

turbomotor
Srovnání starého a zbrusu nového turbomotoru Renaultu (foto: Renault Sport F1)

A stále se bude v roce 2014 závodit?
RB: Letos bude mnoho faktorů, které povedou k nepředvídatelným výsledkům a z pohledu mnoha lidí, nepředvídatelné výsledky jsou pro sportovní události dobré. Některé základní prvky si udržíme: 22 vozů na roštu, a když světla zhasnou, tak vyhraje ten, kdo bude první v cíli. Mezitím se bude na trati bojovat o pozice, což znamená, že půjde o skutečné závodění.

Způsob, jakým týmy budou závody zvládat, bude tvořit jeden z velkých rozdílů mezi rokem 2013 a 2014. Je nutné říci, že existuje několik různých způsobů, jak k tomu přistoupit, a to povede k různým scénářům v řízení energie a výkonu. I když je odlišná sada nástrojů, které máme k dispozici, tak základy závodů zůstávají podobné. Nakonec to je na pilotech, aby využili příležitosti, které se jim nabízejí.

Budou muset jezdci změnit kvůli novým pravidlům svůj styl?
RW: Piloti jsou úžasně schopní při odhalování limitu výkonnostní křivky vozu a přizpůsobit svůj jízdní styl, aby těchto limitů dosahovali. V minulosti byli jezdci vždy mistry v přizpůsobování se různým systémům, jako například F-kanály, KERS atd. bez nějakých velkých obtíží.

Vždy je parádní pozorovat, jak blízko se dokážou dostat k teoretickým limitům. Nemyslím si, že se bude hovořit o tom, zda jezdci jsou či nejsou "inteligentní" - je to o přizpůsobení se, tak jakoby to dělali bez jakékoliv jiné změny.

renault energy f1 2014
Jednotlivé součásti nové pohonné jednotky (foto: Renault Sport F1)

Jak se Renault Sport F1 musel přizpůsobit výzvě nových pohonných jednotek?
RB: Na rovinu musím uvést, že jsme museli posílit organizaci a osvěžit infrastrukturu ve Viry, abychom se přizpůsobili zcela novému prostředí pohonných jednotek. Přijali jsem další lidi, někteří z naší mateřské společnosti vypomáhali svými schopnostmi a zkušenostmi existujícímu týmu ve Viry.

Navíc jsme měli podporu specialistů Renaultu a vyhrazené zdroje mimo naši základnu, jako například materiálovou laboratoř. V továrně došlo k vylepšením současných zařízení a k investicím do nových, které byly přizpůsobené vývoji pohonných jednotek a jejich subsystémům včetně přímého vstřikování, přeplňování a elektrickému příslušenství.

Paralelně jsme vytvořili nová zařízení u Mecachrome včetně nového dynamometru, kde budeme pohonné jednotky schvalovat před odesláním na trať.

 

Fotografie nového F1 V6 turbomotoru Renaultu najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Renault: Při testech nového motoru jsme se vyrovnali těm nejoptimističtějším odhadům výkonnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 27.01.2014 11:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Petrov testuje Mercedes C-Klasse DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud