Technický ředitel Lotusu o vývoji E20 po letní přestávce a očekáváních před Spa

Petr Hlawiczka, 28. srpna 2012, 06:35 Google+

Technický ředitel Lotusu James Allison hovoří o pokračujícím vývoji letošního monopostu E20, dvojitém DRS systému a o očekáváních před dalším závodem. Spa řadí okruhy, které by jejich vozu měly vyhovovat nejvíce.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 28.08. 23:47) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak se cítíš po letní přestávce, kdy míříte do Spa?
James Allison: Bylo to trochu divné, protože přestávka mezi Maďarskem a Spa je tak dlouhá vzhledem k té, kterou jsme měli v minulých letech. Předtím jsme se zastavili po jednom závodě, měli dva týdny volna, a pak zamířilo přímo k dalšímu.

Tentokrát bylo volné období týden před či po uzavření [továren]. Tým je netrpělivý při návratu na trať a závodění s E20, ale rozhodně jsme uvítali ty dny navíc pro výrobu nových dílů, které po Maďarsku tvoříme.

Jaké nové díly budou na voze?
JA: Docela dost odlišných kousků. Hodně jsme se soustředili na přípravu pro Monzu, která následuje ihned po Spa a vyžaduje jedinečný aerodynamický balík. Jedná se pouze o jeden závod, vyžaduje však celou novou sadu křídel a neúměrné množství práce. Také jsme se soustředili na způsobilost jezdit s novým zařízením ve Spa, budeme-li mu dostatečně věřit.

Když už hovoříme o tom "zařízení," máme pro něj nějaký název?
JA: Více se mi zamlouvá "zařízení", protože to má nádech Dr. Strangleova, ale většina lidí jej nazývá DDRS.

lotus e20
Lotus bude mít ve zbytku sezóny pro vývoj současného vozu 2 x více prostoru než v minulých letech (foto: Lotus F1 Team)

Jak by Spa mělo sedět vozu E20?
JA: Pokud bude o víkendu sucho, spadá Spa do kategorie okruhů, na kterých si věříme nejvíce, takže jsme všichni vzrušeni tím, že tam míříme. Pokud bude o víkendu pršet, bude se jednat o mnohem otevřenější otázku - pro všechny týmy, ne jen pro nás. Ve Spa prší často, takže na tuto možnost musíme být připraveni.

V této sezóně máme za mokra různé zkušenosti, nevlídné počasí panovalo zejména během kvalifikací. V Silverstone jsme na tom byli za mokra v pořádku, ale v Německu jsme se trápili se zahříváním pneumatik do provozního rámce.

Pokud by mělo ve Spa dojít ke stejné situaci, povaha zatáček a zátěže pneumatik by měla stačit pro vytvoření potřebného tepla v gumě, takže si neděláme přehnané starosti. Upřednostnili bychom suchý víkend, ale konkurenceschopní bychom měli být za každého počasí.

grosjean - wet
Za sucha by měl okruh v Belgii maximálně vyhovovat, na mokré trati to bude otevřenější pro všechny týmy (foto: Lotus F1 Team)

Kolik výsledků vývoje ještě na voze E20 uvidíme?
JA: Tento rok jsme vývoj letošního a příštího vozu uspořádali jinak, než v minulých sezónách, což nám dává více než dvojnásobný prostor pro vývoj současného vozu po uzavření továrny. Tato svoboda v pozdější fázi sezóny byla vykoupena tím, že jsme se dříve v tomto roce intenzivněji věnovali vývoji příštího vozu.

Doufáme, že tento přístup by měl přinést ovoce při vývoji obou aut. Monopost E20 se rozhodně nepropadl ve srovnání s našimi soupeři, a vůz pro příští rok v této fázi vypadá slibně.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Lotusu o vývoji E20 po letní přestávce a očekáváních před Spa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 28.08.2012 23:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus

V Eau Rouge bude používání DRS zakázáno, v závodě bude zóna o 50 m kratší …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud