V Austrálii Kimi Räikkönen s Lotusem vyhrál, v deštivé Malajsii dojel až sedmý za svým týmovým kolegou Romainem Grosjeanem. Vůz E21 přesto za sucha i v Sepangu prokazoval dobrou rychlost.
"V Sepangu jsme neabsolvovali dobrý závod, uškodilo nám prvních sedm kol, kdy jsme ztráceli půl minuty. Když se podíváte na Romaina, který jezdil dobře, po 7 kolem měl ztrátu 26 sekund a na konci závodu 35 sekund s využitím strategie, která nás zřejmě stála celkem 7 sekund," popisuje Allison.
"Takže ztratil pouze dvě či tři sekundy na Vettela v suché části závodu. Rychlost vozu za sucha byla v Sepangu a v Austrálii dobrá, teploty a opotřebení pneumatik byly v obou závodech výborné a myslím si, že v Číně a v Bahrajnu nás čekají vydařené závody," pokračuje technický ředitel Lotusu.
Nezabývá se otázkou rozpočtu, který mají menší než Ferrari, McLaren, Mercedes či Red Bull: "Největší a nejtěžší věcí je dostat auto na první závod. To je skutečně z pohledu financí pro tým náročné období - a nám se to podařilo. Následné zrychlování vozu je znatelně levnější, takže by se nám to mělo dařit."
Lotusy v Malajsii hodně ztratily v úvodní deštivé fázi závodu (foto: Lotus F1 Team)
Věří, že nyní nový monopost již znají dostatečně na to, aby jej mohli zrychlovat: "Existuje významná příležitost pro zlepšování tohoto auta. Není těžké nalézat v aerodynamickém tunelu výkonnost.
Je řada mechanických změn, které podle nás můžeme nasadit, abychom jej zrychlili, a věřím, že na to máme inženýrské schopnosti. Jen se chceme ujistit, že to, co nasadíme, přinese více než to, s čím přijdou ostatní," cituje Allisona James Allen.