Rozhovor s Allisonem: Korea by mohla nahrávat našim výfukům

Petr Hlawiczka, 12. října 2011, 06:20 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison očekává, že okruh v Koreji by měl vyhovovat jejich vozu s unikátními výfuky. O trati je třeba se toho ještě hodně naučit, protože minulý rok zde byl hodně deštivý.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.10. 14:30) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Které části vozu jsou klíčové pro dobrou výkonnost na Korejském mezinárodním okruhu?
James Allison: Korejský mezinárodní okruh není tratí, která by favorizovala nějakou část auta, tam musí být co nejlepší celý balík. Byť tam jsou dlouhé rovinky, kde by se hodil balík s nízkým odporem, nachází se tam i dostatek zatáček, které vyžadují vyšší úrovně přítlaku pro rychlé kolo.

Zajímavý je i velmi hladký povrch dráhy bez větších hrbolů. Přidejte si k tomu nepřítomnost jakýchkoliv obrubníků a můžete jezdit s vozem velmi nízko. To by mohlo nahrávat našim výfukům: protože vzdálenost mezi podlahou vozu a zemí bude potenciálně stálejší, mělo by to pomáhat managementu proudění horkého vzduchu.

Nakolik se bude od Suzuky lišit nastavení?
JA: Pojedeme s podobnou úrovní přítlaku, kterou jsme využívali v Japonsku, ale souvisejí s tím drobné změny. Například DRS bude v Koreji díky dlouhým rovinkám mnohem efektivnější, takže o tom budeme hodně přemýšlet při volbě úhlů křídel.

renault
Výfuky byste na zádi Renaultu R31 hledali marně (foto: Lotus Renault GP)

Co jste se naučili v Suzuce?
JA: Na počátku víkendu v Suzuce se naše auto moc nehodilo pro delší jízdy na měkkých pneumatikách, vedli jsme si v tom ještě hůře než naši soupeři. To nás přimělo k tomu, abychom pro závod upřednostnili středně-tvrdou směs, strategie byla proto opačná než u těch kolem nás.

Výkonnost pneumatik se v závodě lehce lišila od toho, co jsme očekávali: měkká pneumatika se ukázala být rychlejší, což znamenalo, že její kratší životnost nebyla až tak velkou nevýhodou. Tento fakt společně s načasováním safety-caru nám moc nepomohl, ale přesto jsme skončili před Force Indií, což patřilo k našim cílům.

Kolik toho víte o okruhu v Koreji, kam nejedete poprvé?
JA: Loňský výlet do Koreje byl rozhodně cestou do území nikoho a nyní do Mokpo určitě přijíždíme s více megabyty dat v našich serverech než v roce 2010. Při první velké ceně tam byl okruh velmi zaprášený a počasí v závodě bylo velmi proměnlivé, takže o trati je stále třeba se toho hodně naučit. Vývoj dráhy byl zřetelný, uvidíme tedy, zda to bylo výsledkem čerstvě položeného asfaltu nebo místního prostředí.

renault
Bruno Senna před Vitalijem Petrovem v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)

Počasí mělo minulý rok na závod velký dopad - jaké podmínky očekáváte letos?
JA: Počasí nám minulý rok přichystalo určitě zajímavé výzvy, ale současná předpověď je o něco příjemnější, což by mělo vyhovovat všem, kteří se podniku zúčastní.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Allisonem: Korea by mohla nahrávat našim výfukům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.10.2011 14:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes věří, že v roce 2012 už cíle splní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud