Rozhovor s Allisonem: Korea by mohla nahrávat našim výfukům

Petr Hlawiczka, 12. října 2011, 06:20 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison očekává, že okruh v Koreji by měl vyhovovat jejich vozu s unikátními výfuky. O trati je třeba se toho ještě hodně naučit, protože minulý rok zde byl hodně deštivý.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.10. 14:30) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Které části vozu jsou klíčové pro dobrou výkonnost na Korejském mezinárodním okruhu?
James Allison: Korejský mezinárodní okruh není tratí, která by favorizovala nějakou část auta, tam musí být co nejlepší celý balík. Byť tam jsou dlouhé rovinky, kde by se hodil balík s nízkým odporem, nachází se tam i dostatek zatáček, které vyžadují vyšší úrovně přítlaku pro rychlé kolo.

Zajímavý je i velmi hladký povrch dráhy bez větších hrbolů. Přidejte si k tomu nepřítomnost jakýchkoliv obrubníků a můžete jezdit s vozem velmi nízko. To by mohlo nahrávat našim výfukům: protože vzdálenost mezi podlahou vozu a zemí bude potenciálně stálejší, mělo by to pomáhat managementu proudění horkého vzduchu.

Nakolik se bude od Suzuky lišit nastavení?
JA: Pojedeme s podobnou úrovní přítlaku, kterou jsme využívali v Japonsku, ale souvisejí s tím drobné změny. Například DRS bude v Koreji díky dlouhým rovinkám mnohem efektivnější, takže o tom budeme hodně přemýšlet při volbě úhlů křídel.

renault
Výfuky byste na zádi Renaultu R31 hledali marně (foto: Lotus Renault GP)

Co jste se naučili v Suzuce?
JA: Na počátku víkendu v Suzuce se naše auto moc nehodilo pro delší jízdy na měkkých pneumatikách, vedli jsme si v tom ještě hůře než naši soupeři. To nás přimělo k tomu, abychom pro závod upřednostnili středně-tvrdou směs, strategie byla proto opačná než u těch kolem nás.

Výkonnost pneumatik se v závodě lehce lišila od toho, co jsme očekávali: měkká pneumatika se ukázala být rychlejší, což znamenalo, že její kratší životnost nebyla až tak velkou nevýhodou. Tento fakt společně s načasováním safety-caru nám moc nepomohl, ale přesto jsme skončili před Force Indií, což patřilo k našim cílům.

Kolik toho víte o okruhu v Koreji, kam nejedete poprvé?
JA: Loňský výlet do Koreje byl rozhodně cestou do území nikoho a nyní do Mokpo určitě přijíždíme s více megabyty dat v našich serverech než v roce 2010. Při první velké ceně tam byl okruh velmi zaprášený a počasí v závodě bylo velmi proměnlivé, takže o trati je stále třeba se toho hodně naučit. Vývoj dráhy byl zřetelný, uvidíme tedy, zda to bylo výsledkem čerstvě položeného asfaltu nebo místního prostředí.

renault
Bruno Senna před Vitalijem Petrovem v Singapuru (foto: Lotus Renault GP)

Počasí mělo minulý rok na závod velký dopad - jaké podmínky očekáváte letos?
JA: Počasí nám minulý rok přichystalo určitě zajímavé výzvy, ale současná předpověď je o něco příjemnější, což by mělo vyhovovat všem, kteří se podniku zúčastní.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Allisonem: Korea by mohla nahrávat našim výfukům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.10.2011 14:30 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Mercedes věří, že v roce 2012 už cíle splní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud