Technický ředitel Renaultu: Radikální výfuky se nám nevyplatily

Petr Hlawiczka, 28. září 2011, 06:50 Google+

Technický ředitel Renaultu James Allison přiznal, že doplatili na radikální výfuky směřujících do přední části monopostu. S řešením byly spjaty problémy na pomalých okruzích a také při samotném vývoji.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 29.09. 08:45) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Radikální výfuky podle něj doslova "pohřbily" naděje týmu z Enstone, protože se neprokázaly být tak úspěšné, jak doufali na počátku sezóny. Proto se tým uprostřed sezóny objevil v trénincích v Německu a v Maďarsku s klasickým vyústěním výfuků v zadní části monopostu, přechod na ně však byl spojen s dalšími problémy, proto se Renault vrátil k původnímu řešení.

"Když jsem rozhodl o výfucích směřujících dopředu, jednalo se o velmi vzrušující koncept, který překonával systém foukající dozadu. Zdálo se, že to má velký potenciál k dosahování vítězství v závodech. Myslím, že dvě nebo tři věci nás pak zdržely," vysvětluje Allison pro Autosport.

"První bylo, že se opravdu těžce rozvíjely. Od samotného počátku jsme na tom byli celkem dobře, pak se ale mnohem hůře zvyšovala výkonnost, kterou bychom chtěli. Za druhé, je to s nimi celkem obtížné. Museli jsme se o ně tak hezky starat, aby generovaly přítlak, který měly. Na některých tratích jsme pozorovali méně přítlaku, než jsme očekávali."

renault
Renault letos doplatil na radikální výfuky ústící pod bočnicemi v přední části vozu R31
(foto: Lotus Renault GP)

Podle technického ředitele se jejich problémy zvětšovaly na okruzích, jako je Singapur, což odvádělo jejich pozornost od spousty novinek, které na vůz nasadili.

"Přijeli jsme do Singapuru se směsicí... byli jsme trochu znepokojeni, ale také byli mírně optimističtí, protože jsme bezpochyby hodně zlepšili výkonnost vozu v několika posledních závodech. Doufali jsme, že nám to pomůže odstranit tu nevýhodu, která byla v našem případě jasně viditelná v Monaku, Maďarsku a nyní v Singapuru, kde převažovala místa s trakcí při nízké rychlost a kde jsme se trápili.

Opravdu jsme tyto problémy v zatáčkách o rychlostech 60 - 100 km/hod nepředpokládali. Jedná so o celkem pomalé zatáčky a to, co se v nich děje, nejsme vlastně schopni napodobit v aerodynamickém tunelu," pokračuje Allison.

Zbývající okruhy však podle něj budou Renaultu sedět lépe, konečné řešení problémů s výfuky se ale dočkají až příští rok: "Na většině zbývajících okruhů bychom měli být OK. Snad na nich budeme spolehlivější. Na příštím voze pracujeme od ledna, hodně lidí na něm už dost dlouho pracuje, v podstatě na něm děláme všichni. Odvedli jsme již hodně práce. Příští rok začínáme znovu s konvenčním řešením, od toho se bude vše dále rozvíjet."

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Renaultu: Radikální výfuky se nám nevyplatily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 29.09.2011 08:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Ferrari se dokáže vzchopit, proto jsem se mu upsal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud