Bernie, Christiane, oba jste se napřed snažili prosadit jako závodní jezdci. Bernie to podle vlastních slov vzdal, protože pochopil, že jeho možnosti leží jinde. Proč jste se závoděním přestal vy, Christiane?
Horner: Nebyl jsem ani tak dobrý jako Bernie. Měl jsem tedy ještě méně důvodů, proč pokračovat.
Ecclestone: Je dobré, když si lidi uvědomí své limity a vyvodí z toho správné závěry.
Horner: Přesně tak. Udělal jsem si svůj úsudek. (směje se)
A zdá se, že to byl správný tah...
E: Jen přemýšlím, kolik týmových šéfů dokázalo získat jeden rok oba tituly a příští rok je obhájit.
Ron Dennis s Ayrtonem Sennou v Mclarenu, Flavio Briatore s Alonsem v Renaultu, Jean Todt s Michaelem Schumacherem ve Ferrari...
E: Ta jména ukazují, že to není snadné. Christian a Sebastian jsou velmi dobří.
H: Tak proč potom pořád tvrdíš, že je to pouze štěstí? (směje se)
E: Protože je! Ferrari, McLaren, Mercedes, to jsou velká jména, takové týmy bez štěstí neporazíte. Ale je pravda, že Red Bull Racing odvádí vynikající práci.
Překvapil Sebastian vás oba?
H: Ne. Čím víc zkušeností získává, tím víc se zlepšuje. Pořád.
E: A zdá se, že s tím nechce jen tak přestat. Ještě od něj můžeme čekat hodně.
H: Zdaleka nejlepší bylo, jak svým kritikům ukázal, jak se věci mají. Při předjíždění Alonsa v Monze vytřel zrak všem, kdo o něm tvrdili, že získává body jen za kroužení na čele startovního pole. Právě teď je tím jezdcem, který je všem ostatním vzorem. Má obrovskou rychlost a dech beroucí stálost výkonů.
Za vlády Bernieho Ecclestona byl Brabham velmi úspěšným týmem...
Proč je vlastně tak dobrý?
H: Zaprvé, jako tým jsme se poučili z loňských chyb. A také proto, že zisk titulu ohromně posílil jeho sebevědomí. Moc dobře ví, čeho je schopen a staví na tom.
E: Sebastian má obrovskou vůli uspět, ale zůstává nohama pevně na zemi. To nezmění žádná výhra, ať už bude jakkoli velká. Seb je velmi uvolněný a vždy zůstává sám sebou. Proto je teď na vrcholu.
Christiane, jak složité je pro vás, jako pro šéfa týmu, motivovat Marka Webbera k lepším výkonům ve světle Sebastianových úspěchů?
H: Mark je dostatečně dobrý a motivovaný na to, aby porazil koho chce. Kromě Sebastiana.
E: Že je Sebastian lepší než Mark, to víme. Ale kdo další je lepší než Mark?
Pohled na současné průběžné pořadí šampionátu mluví jasně - Fernando Alonso a Jenson Button.
E: A tady to máte! Tak nelze Marka posuzovat. Jezdit vedle Sebastiana není zrovna nejlehčí úkol, protože podle mě je Sebastian nejlepším pilotem v současném startovním poli.
H: Podceňovat Marka by bylo obrovskou chybou.
Bernie, jak by jste motivoval svého druhého jezdce vy?
E: Nabídl bych mu víc peněz.
H: To není ta nejlepší rada (směje se). A teď na rovinu, kolik takových jezdců si přeplácel, když jsi vedl Brabham?
E: Tolik jako špičkoví piloti zase nevydělávali.
Oba jste dokázali ze svých týmů udělat vítězné celky. Co je klíčem k úspěchu?
E: Správní lidé. Designéři, manažeři, jezdci. Když jsem ale byl u Brabhamu, měli jsme jednu velkou výhodu. Byli jsme mistry světa v podvádění a nikdy nás nikdo nechytil. To je dnes nemožné (Christian se směje). Dnes je to o tom, kdo si nejlépe vyloží pravidla.
H: Takže se opět dostáváme k tomu, že musíme mít dobré lidi.
E: Proto mě Red Bull překvapuje. Jak dobří by asi museli být, kdyby měli dobrého šéfa? (Christian má záchvat smíchu).
...stejně jako je v současnosti Red Bull
Bernie, vy jste byl sám sobě šéfem. Vlastnil jste tým Brabham. Christian se musí zodpovídat Dietrichu Mateschitzovi.
E: Nemyslím, že by Didi Christianovi musel něco vyčítat. Christian dělá skvělou práci a Didi není takový idiot, aby do toho zasahoval.
H: Největší rozdíl je v penězích. Bernie tým vlastnil, takže všechny zisky šly do jeho kapsy. Vydělávál spoustu peněz. Jak jsi vyjednával sám se sebou Bernie? Jako šéf týmu s majitelem?
E: No, bylo to složité (směje se). Ale nezapomínej, že Brabham měl 70 zaměstnanců. To je něco jiného, než řídit 500 lidí.
Christiane, říká se, že když vyhrajete ve Formuli 1 jednou, lidé vás milují. Když se z toho stane pravidlo a vyhráváte pořád, začnou vás nenávidět. Jak jste se cítil, když vás podezírali z porušování Dohody o omezení zdrojů a z toho, že máte nelegální auto?
H: Je to moje práce, mohu s tím žít.
E: Ostatní týmy chtějí znát důvod, proč Red Bull vyhrává a oni ne. Proto vymýšlejí různé teorie.
Dobře Bernie, ale proč je tedy Red Bull tak úspěšný?
E: Důležitá je osoba Adriana Neweyho, to nepochybně, ale určitě je to i mentalitou týmu. Každý člen týmu chce vyhrávat.
Christiane, myslíte, že druhé místo z vás dělá poražené?
H: Typická otázka pro Rona Dennise. Samozřejmě že chceme být nejlepší a vyhrávat závody, tituly...(smích)
Podle Ecclestona i Hornera je Vettel nejlepším současným pilotem
Fernando Alonso nedávno řekl, že Vettel přemýšlel o angažmá u Ferrari. Co si o tom myslíte?
E: No, když se podíváte na současnou situaci, netuším, proč by chtěl Sebastian zpomalovat...
H: (směje se) Myslím, že býk na autě je momentálně víc, než vzpínající se kůň. Pokud mám říct svůj tip, tak k Ferrari skutečně odejde, ale až koncem kariéry. Doufám, že s námi stráví dlouhá léta plná úspěchů.
Bernie, v asociaci týmů pozorujeme spoustu změn. Co si myslíš o tomto "klubu," jehož je Red Bull členem?
E: Snažím se na něj nemyslet.
H: Také se jím moc nezabývám.
Proč ale existuje?
B: Jedná se o nepotřebnou asociaci lidí, kteří by měli klást důraz pouze na to, aby na rošt postavili konkurenceschopná auta. Více se věnují tomu, čemu nemusí. O to se starám já, proto mají finančních zdrojů dostatek.
Bernie, máte snad nějaké pochybnosti o tom, že Sebastian obhájí svůj loňský titul?
E: Nepochybuji o tom a nikdy jsem nepochyboval. I kdyby si vzal na zbytek sezony volno, bylo by velmi obtížné ho dohnat a titul mu sebrat.