Rozhovor s Adrianem Sutilem

x-o, 7. července 2009, 18:58 Google+

O Nürburgringu, Severní smyčce, Michaelu Schumacherovi a očekáváních před domácí Velkou cenou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Další závod se koná ve vašem rodném Německu. Co pro vás znamená závodit před domácím publikem?
Adrian Sutil:
Velká cena Německa je pro mě vždy výjimečná a závody na Nürburgringu jsou skvělé. Atmosféra je neobvyklá díky velkému Nürgburgringu, Nordschleife má obrovskou historii, je to zřejmě jeden z nejslavnějších okruhů na světě. Všude okolo jde jen o závody, vejdete do restaurace a vidíte spoustu fotek vozů a jezdců. Je to skvělé místo a závodit tu jako Němec vám dodává zvláštní pocit, jako když vstupujete do historie.

Stará Nordschleife je obávaná trať, už jste na ní jel?
AS:
Několikrát, většinou ve středu před závodem v obyčejném autě. Otevře vám to oči, je to úžasný okruh. Získáte absolutní respekt k lidem, kteří tu jezdili. Dá se to srovnat s horskou dráhou, stále nahoru a dolu, je to neuvěřitelné. Nezáleží na autě, trať je zkrátka úchvatná. Teď už bohužel jezdíme jen na malém okruhu, ale i na něm je cítit něco zvláštního.

Jaký je podle vás nový Nürburgring?
AS:
Mám ho moc rád. Je to dobrý okruh a může být těžké ho správně projet. Má spoustu klopení a nastavení je díky různým zatáčkám náročné. Auto se v různých místech chová jinak, překvapí vás to. Okruh plyne nahoru a dolů a příjezd k zatáčce Dunlop je strmý a klopený, v tom je to zajímavé. Je samozřejmě o hodně modernější, než Nordschleife, ale i tak má známé a obtížné zatáčky a je výzvou.

Závodil jste tu často? Jaká je vaše nejlepší vzpomínka?
AS:
Mám na trať spoustu vzpomínek. Získal jsem tu závodní licenci a byla to jedna z prvních, na které jsem jel v závodním autě. Závodil jsem tu téměř ve všech kategoriích, ve kterých jsem kdy byl, takže ve Formuli BMW, F3 a samozřejmě F1. Skoro každý krok nahoru jsem učinil na Nürburgringu.

Momentálně je v F1 pět německých jezdců, myslíte, že motorsport má ve vaší zemi velkou tradici?
AS:
Máme docela dost různých šampionátů, ve kterých můžete začít a máme několik programů pro mladé jezdce, takže jsou různé příležitosti. Když vyrůstáte v Německu, motorsport a dopravu hodně vnímáte. Máme automobilky s historií, spoustu jezdců z minulosti a můžeme jet na Nordschleife. Může tam každý, takže hodně lidí tam zajede a prostě si dá pár kol. V tomto směru je v Německu lehké dostat se k motorsportu. A dlouhá éra Michaela Schumachera a velké titulky v novinách samozřejmě hodně jezdců povzbudily.

Ovlivnil vás Michael?
AS:
Určitě. Když jsem začínal, byl na vrcholu své kariéry, takže jsem ho viděl vyhrávat. Byl opravdu působivý jezdec, skutečně komplexní a pro spoustu jezdců v Německu je stále hrdinou. Vytáhl sport o hodně výše. Měl jsem to štěstí, že jsem se s ním párkrát setkal, teď už je to těžší.

Vaše sezóna je těsně za polovinou, probíhá tak, jak jste očekával?
AS:
Myslím, že to zatím byla dobrá sezóna. Dokončili jsme hodně závodů a v posledních dvou nebo třech jsme mohli postoupit do druhé části kvalifikace, to pro nás byl velký úspěch. Minulý závod v Silverstonu byl samozřejmě zklamáním, protože s novými díly to byl důležitý závod, ale měli jsme nehodu v kvalifikaci. Myslím, že nebýt toho, mohli jsme být blízko bodů, nebo dokonce na nich. Ale celkově postupujeme vpřed a to je nejdůležitější.

S Giancarlem (Fisichellou) jste letos velmi vyrovnání. Jaký je jako kolega?
AS:
Je skvělé mít ho za kolegu, loni jsem se hodně naučil a letos jsme na tom podobně, což chceme. Ve srovnání s ostatními týmy jsme asi nejvyrovnanější dvojice, pokud jde o časy a pozice v kvalifikaci, většinou jsme o jednu příčku od sebe. V některých jiných týmech to tak není, jeden jezdec je v nejlepší desítce, druhý je na konci a další závod je to zase jinak, je tam mnohem větší odstup. My se vzájemně postrkujeme, jsme silný tým, nám oběma se daří a soutěživost je správná.

Co od vás v Německu můžeme čekat?
AS:
Druhá část kvalifikace by byla dobrá a snad to bude stačit na nějaké body, už je čas nějaké získat. Uvidíme, co nového přivezou ostatní týmy, čekám, že jeden nebo dva se posunou dopředu a my tentokrát velké úpravy nemáme. Ale v Silverstonu jsme byli docela silní a v Německu by to mělo být podobné.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Adrianem Sutilem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Kanady: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mosley, Max

Šéfem FIA by mohl být také Ari Vatanen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  6. GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud