Existují názory, které nevidí v Alonsově záměně startu v 500 mil INDY namísto Grand Prix Monaca smysl, protože právě tady po návratu Hondy do Formule 1 po spojení s McLarenem týmu dařilo, navíc Alonso zde dosáhl jednoho ze tří nejlepších umístění na tomto spřežení - byl tu v roce 2016 pátý, což je s GP Maďarska 2015 a závodem v americkém Austinu prozatím nejlepší výsledek novodobé spolupráce McLaren-Honda. Alonsův soupeř z Red Bullu, Daniel Ricciardo, by si rozhodně nechtěl nechat závod v Monaku ujít, ale domnívá se, že z Alonsovy strany jde o nejlepší rozhodnutí si z F1 odskočit.
"Fernandova absence dává smysl. Pokud nebojujete v tomto závodě vpředu, je to hodně dlouhé a únavné. Rozhodl se skvěle a vybral si pro to opravdu vhodný čas. Naskýtá se mu zajímavá možnost spolupráce s dobrým týmem. Cítím jeho frustraci ohledně momentálního působení v F1. Pokud bych byl já sám v podobné situaci a měl jeho roky, asi bych se rozhodl stejně," komentuje Ricciardo Alonsovo rozhodnutí závodit v sérii IndyCar namísto v jednom z nejprestižnějších závodů F1.
Australský pilot, který 1. července oslaví 28. narozeniny, je velkým fanouškem série NASCAR, sám se nechal slyšet, že by si jednou rád zajel závody jako Daytona 500 a nebránil by se ani výzvě jménem 500 mil Indianapolis, ale Formule 1 ho zatím zcela naplňuje a na nějaké výlety mimo ni zatím nemyslí.
"Alonsovi toto rozhodnutí může otevřít nové možnosti. Pokud bych byl já víceméně na konci kariéry v F1, také bych se ohlížel po dalších variantách. Ale zatím to není na pořadu dne. Chtěl bych teď pilotovat rychlejší monopost F1, mnohem raději než třeba jet v rychlém voze IndyCar," dodává Ricciardo.
"Načasování jeho rozhodnutí nemohlo být lepší a skýtá mu skvělou příležitosti, protože v F1 z jeho pohledu se v F1 nic neděje. McLaren momentálně není stále konkurenceschopný, ačkoliv on sám je pořád jeho hlavní postavou. Takže pokud je stále zapálený pro věc, je jeho odskok do 500 mil INDY výbornou šancí nejen pro něj, ale i pro McLaren, Hondu a tým mého syna Michaela v Indy Car. Monako sice pravděpodobně je pro McLaren nejvhodnějším okruhem v letošním šampionátu, ale díky tomu, že Fernando přijde v Indianapolis na jiné myšlenky, vrátí se k týmu šťastnější, než kdyby seděl v kokpitu Formule 1. A já mám za to, že něco podobného očekává i on," dodává k záležitosti mistr světa F1 1978 a vítěz 500 mil INDY 1969 Mario Andretti.