Mario Andretti se po kritice za Indy 500 zastává Alonsa: "Pořád je jedním z nejlepších pilotů!"

Robert RoBertino Pavelka, 20. dubna 2017, 10:00 Google+

Oznámení účasti dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa při závodě v legendárních 500 mil Indianapolis vyvolalo různé odezvy. Od oslavných přes uštěpačné, že si Fernando aspoň jednou v sezóně zajede na slušném voze, až po docela odmítavé.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 21.04. 10:34) Napište svůj názor
Andretti, Mario

Andretti, Mario | foto: IndyCar Media

Sdílejte článek

Nejdále v posledním případě šla editorka magazínu Associated Press Jenny Fryer, která v článku What that Alonso is racing the INDY 500? uvádí, že mnohem rozumnější nebo výhodnější by bylo angažovat někoho z pilotů jako Tony Stewart, Danica Patrick, Ricky Taylor nebo Jordan Taylor. Na článek záhy reagoval Mario Gabriele Andretti, který už minulý týden vysvětlit, co od Alonsa jako nováčka na Indianapolis Motor Speedway očekává. Svůj názor sdělil serveru motorsport.com s tím, že jde ze strany editorky o základní nepochopení motivů všech účastníků této akce.

"Opravdu se mi nelíbí skutečnost, ze které by snad mělo vyplývat, že jde o nějaký reklamní kousek. Nesmíte mě špatně pochopit, INDY 500 je pochopitelně skvělou publicitou, ale to samo o sobě je jen vedlejší produkt zcela legitimní a vážné snahy jedinečného šampiona Fernanda Alonsa, aby se pokusil získat druhou ze tří nejuznávanějších trofejí," uvedl Andretti, který má na kontě 29 startů v INDY a v roce 1969 zvítězil na voze Hawk Ford. Jel tu v letech 1966 - 1994, vynechal pouze v roce 1979.

img-responsive

Andretti absolvoval ve "staré cihelně" 29 startů | foto: IndyCar Media

"Můj syn Michael Andretti a generální ředitel McLaren Zak Brown by s tímto projektem nikdy nesouhlasili, kdyby nebyli stoprocentně přesvědčeni, že Alonso bude kvalitním soupeřem. Myslím, že Jenna dluží Alonsovi omluvu, protože prvotní motivace pro start vzešla od něj: stojí o start a nikdy by o něj neusiloval jen proto, aby pomohl jakékoli sérii nebo sám sobě udělat publicitu. On to nepotřebuje. Přistupuje k závodu jako skvělý pilot a následuje tradici mnoha nejlepších kolegů F1, kteří se 500 mil INDY pokoušeli vyhrát - někomu se to povedlo, většině ně - a je potěšitelné, že tento závod má pořád onu úžasnou auru," pokračuje Andretti s tím, že z mistrů světa F1 evropského původu tu vyhráli pouze Jim Clark (1966) a Graham Hill (1967). Šampioni z amerického kontinentu zvítězili ve "staré cihelně" v letech 1969 - už zmíněný Andretti, 1989 a 1993 Emerson Fittipaldi a 1995 Jacques Villeneuve. 

Zeptejte se jeho soupeřů

Podle sedmasedmdesátiletého veleúspěšného pilota se právě v této době sešla vzácná shoda okolností, která umožnila aktivnímu pilotovi F1 zasednout do monopostu F1. Podle Andrettiho je svým způsobem logické, že se Fernando chce etablovat i v USA.

"Fernandovi se tato příležitost nenabízí v době, kdy je na vrcholu. Ale také neodešel z F1, není to ani situace, kdy by měl problém najít v F1 angažmá. K jeho útoku na 500 mil INDY dochází v pravý čas, protože je pořád jedním z nejlepších. Jistě, statistiky ukazují, že už tři roky nevyhrál. Tak pojď! Každý ví, jak to v F1 funguje - pokud nemáte jedno z nejlepších aut, tak vyhrát nemůžete, a právě takové auto Alonso nemá. Ale vsadím se, že každý z jeho kolegů v F1 by dnes řekl, že Fernando je jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot Formule 1. Teď má příležitost jet za nejlepší tým v Indianapolis díky svému přístupu a umění sdílet data. Za tým, který vyhrál dva z posledních tří závodu 500 mil INDY.

Jak se vyvíjí situace v F1, zdá se, že tato sezóna je pro Fernanda passé, on i jeho tým deklarují: »Pojďme z našeho partnerství něco vytěžit a pokračujme v další práci společně«. Tak seriózní je Alonsův přístup - podpora ze strany Hondy, ale i McLarenu. Lituji každého, kdo zpochybňuje cíl a motivaci této dohody," hájí Alonsa i jeho současný tým Andretti.

Pořád je šampionem

Mario Andretti, který se marně pokusil napodobit Grahama Hilla, jenž jako jediný doposud získal jak titul F1, tak vítězství v 500 mil INDY a 24 hodinách Le Mans (nejblíž byl v roce 1995, kdy s Éricem Hélarym a Bobem Wollekem vyhráli třídu a celkově skončili druzí), je přesvědčen, že Alonso v následujících pěti týdnech přesvědčí své kritiky, že jejich pochybnosti jsou neopodstatněné.

img-responsive

Nezbývá než počkat pět týdnů a porovnat prognózy se skutečností, jak se Alonsovi bude dařit | foto: McLaren

"Fernando je nadšený, že tento víkend stráví v Barberu, aby se dobře integroval do týmu a dozvěděl se, co vlastně IndyCar obnáší a podobně. Jak už jsem řekl, je odhodlán vytěžit z této příležitosti maximum. Nechce jenom »přijet a jet«. Pokud by to měla být jen reklamní záležitost, nechopil by se jí tak profesionálně. Nelze popřít, že kdyby se vrátil Tony Stewart, byla by to velká událost. Kdyby si mohl Jeff Gordon zajet pětistovku, bylo by to skvělé. Danica Patrick by určitě také přilákala fanoušky. Ale znevažovat to, co se snaží Alonso dosáhnout, je naprosto nevhodné a zcela to ignoruje fakta. On tam nebude »jenom prodávat vstupenky na Indianapolis Motor Speedway«, jak se snaží článek naznačit. Je naprosto nespravedlivé a neupřímné klást otázky jako »Kdo je? Co na oválu bude dělat?« Má určitě lepší schopnosti závodit v Indianapolis než kdejaký nováček za posledních několik desítek let. Dejme tomuto velkému šampionovi odpovídající kredit než abychom zpochybňovali jeho cíl nebo rozhodnutí," uzavírá své úvahy Mario Andretti.

Vytisknout

Diskuze: Mario Andretti se po kritice za Indy 500 zastává Alonsa: "Pořád je jedním z nejlepších pilotů!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 21.04.2017 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při sezónních testech v Bahrajnu

Vettel vysvětluje problémy, které měl jeho tým při testování

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  2. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

  5. První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud