Pilot Renaultu byl poprvé potrestán za předjetí Romaina Grosjeana v režimu virtuálního safety caru, v tomto případě to byla pětivteřinová penalizace. Uplynulo jen pár minut a komisaři mu vystavili druhou pokutu - tentokrát ve výši 10 vteřin - za předjetí Marcuse Ericssona v době, kdy už byl na trati skutečný safety car.
"Obě rozhodnutí byla doslova centimetrová. Grosjeana si dobře pamatuji, abych byl upřímný, dělo se kolem dost věcí. Ericssona jsem objížděl velkým obloukem, byl jsem v pohybu, projížděl zatáčkou 2, kde máte volant natočený na doraz. Proto jsem hned neviděl zprávu na displeji volantu. Když jsem si jí všiml, už bylo po všem. Kontaktoval jsem tým a řekl: »Hoši, je tu určitý problém, ale myslím si, že to bylo těsné, ale bude to v pořádku.« Tak to proběhlo," líčil v dějišti Grand Prix Bahrajnu své potíže Hülkenberg.
Německý pilot pak pokračoval na 12. pozici, na níž také se ztrátou jednoho kola skončil. Podle jeho názoru by bylo smysluplnější, kdyby se musel vrátit zpět na svou pozici, než aby dostal časovou penalizaci.
"Bylo by to určitě lepší, ale na druhou stranu je pro Charlie Whitinga asi hodně těžké sledovat každý vůz, protože jich na trati bojovalo dvacet. Možná by se dalo se s ním spojit a zeptat se »Mám přepustit svou pozici?« Ale odehrálo se to všechno příliš rychle. Nebýt trestu, mohl by pro nás závod dopadnout trochu jinak, ale na body bychom nejspíš nedosáhli," přemítá Nico.
"V prvním kole to vypadalo všechno skvěle, na jeho konci jsme udělali odvážné rozhodnutí a zamířili do boxů. Bylo to správné řešení, trať už byla téměř všude suchá, pouze s výjimkou hlavní rovinky. Bohužel z toho nic nebylo, protože jakmile jsem vyjel z boxů, vyjel na trať safety car a zabil všechny naděje, než se vůbec mohly rozvinout. I takové je někdy závodění a koneckonců celý život. Je to smůla. Teď to nevypadá dobře, ale kdyby safety car nevyjel, mohl jsem se propracovat až na třetí místo a odtud by se závod vyvíjel docela jinak," spekuluje Hülkenberg.