Zatímco ještě v Kanadě měl francouzský tým nad svým rivalem 37 bodů k dobru, tak v posledních 6 závodech jich vybojoval Haas o 31 více a z osmého místa se posunul na páté hned za Renault, na který mu chybí už jen 6 bodů.
V Belgii skončil Hülkenberg po chybě už v první zatáčce, přičemž vyřadil další 3 vozy, a Sainzovi nevyšla sázka na středně-tvrdé pneumatiky, a tak stáj z Enstone nezískala ni bod, zatímco jejich soupeř si jich odvezl deset.
"Upřímně jsme očekávali, že náš náskok se rozplyne jako kostka ledu na slunci. Od prvního dne jsme věděli, že je Haas velmi konkurenceschopný, a ono je to vlastně naopak - my máme štěstí, že jsme stále před ním," komentuje situaci Abiteboul.
"To nám dává možnost pokračovat v obraně až do Abú Zabí. Víme, že nás čeká další náročná trať v Monze, ale uvidíme. Hodně toho připravujeme, pokud jde o vývoj šasi, očekávám ale, že hlavním faktorem bude konkurenceschopnost motoru," pokračuje šéf Renaultu, který již má připravenou novou C-specifikaci. Tu v Monze ale kvůli jistým rizikům související se spolehlivosti nepoužije na rozdíl od Red Bullu, který si ji vyzkouší v pátek ve voze Daniela Ricciarda.
Před Belgií tušili, že je moc úspěšný víkend nečeká, což ještě zhoršily penalizace na startovním roštu po výměnách komponent pohonných jednotek.
"Rozhodli jsme se dát dohromady všechny penalizace, které jsme potřebovali, a snad již žádné další nepřijdou a nás v příštích osmi kolech čekají jednodušší závody. U Nica to bylo v plánu [penalizace ve Spa], u Carlose k tomu mělo dojít v Monze. Jenže po tom, co se událo v kvalifikaci, což ještě stále není vysvětleno, jsme se k tomu rozhodli tady a teď, takže to už máme za sebou," dodává Abiteboul.