Šéf Mercedesu Toto Wolff uvedl, že by noví majitelé v čele s Liberty Media neměli spěchat s experimenty a kompletními změnami pravidel ve snaze přitáhnout diváky. Už padl i termín, že by každý závod měl být jako "Super Bowl", Wolff se spíš zasazuje, aby podobné pokusy byly velice dobře zváženy - Formule 1 se kvůli snaze o zachování popularity nesmí odcizit nejvěrnějšímu jádru příznivců.
"Je třeba si uvědomit, že Formule 1 je technický sport, takže tu vždy bude polarizace. Bude existovat skupina lidí, kteří ji budou nenávidět stejně jako opozice, která ji bude milovat. To je naprosto v pořádku. Jedna věc je ale naprosto jasná - nemůžeme si dovolit žádné beta testy. Nesmíme naše věrné fanoušky odstavit jen kvůli novým předpisům, aniž bychom je pořádně prověřili. Bude třeba je odpovědně a vědecky prozkoumat a ověřit si, co funguje v jiných sportech a dalších zábavních platformách, pak vše zkombinujeme a tak vytvoříme silný základ pro F1," vyslovil svůj názor Wolff.
Jak se zdá, v tomto směru najde šéf Mercedesu spřízněnou duši v Rossu Brawnovi, který se na podobné bázi vyjádřil poté, co Liberty Media definitivně převzala F1. I on chce analyzovat slabé stránky F1, konzultace s fanoušky a pracovními skupinami, kteří budou mít možnost se vyjádřit k pravidlům předtím, než budou schválena.
Ještě není pozdě
Wolff se rovněž nedomnívá, že by Formule 1 byla totálně rozložená - ačkoli je co zlepšovat a napravovat, pořád ještě existuje velká část příznivců, kteří jsou jí věrní a ochotní se za ni postavit.
"Vzhledem k tomu, co jsme v posledních sezónách dokázali jako tým, se diváci projevili pozitivním způsbem. Při několika posledních závodech jsme v určitých oblastech měli rekordní sledovanost, co se týče televizních diváků. O Formuli 1 se hovořilo ne vždy v dobrém, ve skutečnosti jsme postupovali docela slušně a s úspěchy na trhu. Nesmíme o našem sportu mluvit jako o zničeném. Existují způsoby, jak ho optimalizovat stejně jako existují oblasti, ve kterých máme velký dluh a je co dohánět - například v digitálním prostředí a v oblasti sociálních médií. Ale musíme jim porozumět," pokračuje Wolff.
Sociální sítě
Liberty Media právě hodlá více využívat digitální platformy a sociální sítě; má to být jedna z klíčových oblastí pro růst zájmu v následujících letech. Wolff se však domnívá, že tato problematika není zdaleka tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Bernie Ecclestone byl ohledně digitálních platforem dlouhodobě skeptický stran příjmů z nich. Wolff se rovněž domnívá, že by pro Formuli 1 nemělo žádný smysl, kdyby byla k dispozici kompletně on-line zdarma.
"Sociální média jsou velmi důležitá jako marketingový nástroj k zapojení našich diváků - a to jak pro stávající i budoucí. Ale v televizních stanicích přenášejících dlouhodobě náš sport máme věrné partnery, které tak pomáhají týmům. V digitálním světě není možné udělat nabídku zdarma. Může jít o marketingový nástroj, ale ne jako stříbrnou kulku, která vyřeší všechny problémy. Konec Ecclestoneovy éry je zásadní záležitostí. Proto jsem zvědav - a plný optimismu - co přinese budoucnost. Jedna věc je ale zcela jasná - kola se točí hodně rychle a včerejší novinky už dnes nikoho nezajímají. Musíme se soustředit na budoucnost a nebýt ohledně minulosti příliš nostalgičtí. Náš sport má velkou příležitost se rozrůstat víc a víc a všichni z toho můžeme těžit, proto je třeba být v tomto směru maximálně aktivní," dodává Wolff.