K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h

Robert RoBertino Pavelka, 30. prosince 2016, 13:25 Google+

Šéf Asociace pilotů F1, někdejší závodník Alexander Wurz, je přesvědčen, že vozy by mohly jezdit mnohem rychleji a tím by se posílila atraktivita diváckého faktoru. Navýšení maximální rychlosti o téměř sto kilometrů v hodině ale musí být náležitě vyváženo.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 02.01. 10:19) Napište svůj názor
Alex Wurz předkládá velmi odvážné vize

Alex Wurz předkládá velmi odvážné vize | foto: FIA

Sdílejte článek

Dvaačtyřicetiletý rodák z rakouského Waidhofenu, který působil ve Formuli 1 mezi roky 1997 a 2007 tvrdí, že pokud by došlo k masivnímu zvýšení přítlaku, mohla by rychlost vzrůst až na 450 km/h. Bylo by ovšem nezbytné, aby se tak stalo pouze v případě, že bude možnost zranění pilota snížena na minimum.

"Pokud bych měl být vizionář F1, chtěl bych, aby vozy byly stále bezpečnější, ale také se zasazuji o to, aby byly nadále rychlejší. Mluvím o způsobu jak být rychlejší, protože můžeme zkonstruovat vůz, který pojede 450 km/h a bude mít větší přítlak. S takovým autem, pokud bude dostatečně bezpečné, můžeme závodit na těch nejextrémnějších závodních tratích, třeba i ve městě," předestírá svou představu Wurz.

Předseda GPDA letos lobboval za zavedení ochrany kokpitu už od příští sezóny, ale nakonec bylo toto řešení odloženo na rok 2018. Wurz se domnívá, že další tlak v oblasti bezpečnosti by mohl vymazat řadu současných pravidel, které podle jeho názoru dělají šampionáty pro fanoušky méně atraktivní.

img-responsive

Jaké další prvky bezpečnosti má Wurz na mysli? | foto: Renault Sport F1

"Nebudeme nuceni mít únikové zóny, takže by tím odpadla spousta dohadů, jestli někdo jednal v rozporu s pravidly, čemuž stále méně lidí rozumí. Základním aspektem by měl být fanoušek, který se doma zamyslí a řekne si: »Nikdy bych nezvládl to, co ti nejodvážnější a nejtalentovanější piloti dokáží.« Pak se nebude zajímat o zbytek. Musí se vybudit jeho nitro. A my jste se od vzrušujících závodů dost vzdálili. Pokud nebudou vozy bezpečné, závodní ředitel musí přijmout opatření, aby neskončil ve vězení, kdyby se něco náhodou stalo - to je pak cesta do slepé uličky. Takže můj názor je takový - udělejme auta bezpečnější a mnohem agresivnější, protože to je možné, aniž by byl ohrožen lidský život. Závodění bude vždy nebezpečné, zvláště při takových rychlostech, ale můžeme pracovat proti faktoru pravděpodobnosti," vysvětluje Wurz.

Pokud by se ale Formule 1 rozhodla pro toto řešení, sám Wurz připouští, že by to byl - lidově řečeno - běh na hodně dlouhou trať. 

"Je to spíš dlouhodobý výhled, rozhodně ho nelze ztotožnit s některými krátkodobými návrhy z lidí, kteří jsou kolem Formule 1. Nejsem si jistý, jestli mám pravdu, ale mohli bychom o tom přemýšlet jako skupina," dodává Wurz.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 02.01.2017 10:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem

Ricciardo v 1. tréninku o 4 tisíciny před Hamiltonem, v neděli ale odstartuje jako poslední

Valtteri Bottas v tréninku ve Francii

Mercedes potvrzuje i druhého jezdce, kdo bude v roce 2019 týmovým kolegou Hamiltona?

Fernando Alonso při fotbalovém utkání

Alonso v rádiu naříkal jako Neymar, ohodnotil Magnussen + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Británie

Leclerc by s přestupem k Ferrari neměl spěchat, myslí si Vettel

Čtyřnásobný mistr světa Lewis Hamilton

Mercedes se s Hamiltonem dohodl na prodloužení smlouvy o 2 roky. Kolik ho to bude stát?

Stoffel Vandoorne s otevřeným zadním křídlem svého McLarenu MCL33

Vandoorne věří, že toho dělá dost pro setrvání u McLarenu, Alonso očekává těžký víkend

Eric Boullier ve svém posledním závodu s McLarenem

Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault musí řešit alternativu za Sainze, v budoucnu chce vychovávat vlastní talenty

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Magnussen vkládá ve změnu týmu velké naděje

Magnussen tvrdí, že u Haasu nebude mít k titulu dál než u Renaultu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

  2. Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

  3. Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

  4. Boullier padl u McLarenu jako obětní beránek neprávem, říká Coulthard

  5. Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

  6. Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud