DISKUZE K ČLÁNKU Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h
Šéf Asociace pilotů F1, někdejší závodník Alexander Wurz, je přesvědčen, že vozy by mohly jezdit mnohem rychleji a tím by se posílila atraktivita diváckého faktoru. Navýšení maximální rychlosti o téměř sto kilometrů v hodině ale musí být náležitě vyváženo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
17:16 30.12.2016 82.117.159.XXX"Nikdy bych nezvládl to, co ti nejodvážnější a nejtalentovanější piloti dokáží."
Jo, tesat do kamene, přesně takhle to má být. Bohužel, odvodil z toho úplně jinej závěr, než jaký bych si vytvořil já
Takže za mne: vezměte jim grip -mechanický i aerodynamický-, navyšte výkonové parametry pohonné jednotky tak, aby z toho byly přemotorované bestie plivající plameny a neřiditelné i na rovině (klidně můžou žrát i malé děti, když se dostanou do jejich blízkosti ve špatnou chvíli) a únikové zóny upravte tak, aby byly použitelné opravdu jenom k úniku a záchraně života - a ne aby se v nich dalo závodit. Zjednodušte sportovní pravidla až na kost. Jo a nechte lidi dostat se blíž k dění.
Víc není potřeba.-
Fanda.LH
17:40 30.12.2016 213.220.230.XXXJezdit s vysokým přítlakem je taky umění, kor pokud by byl opravdu extrémní, že na jezdce působí takové přetížení, že nemůžou odjet celý závod na 100%, protože to zkrátka není v lidských silách... Zrovna tak rychlé zatáčky prověří smysly jezdců... Já bych vůbec neměl problém, kdyby se závodilo s vozy jako např. Red Bull X2010
-
-
Mike17
16:09 30.12.2016 93.99.87.XXXMyslím, že by lepšímu předjíždění prospělo omezení ERS na kratší dobu. Buď zmenšením baterií, nebo jeho větším výkonem. Dávalo by to prostor překvapit soupeře a předjíždět na více místech. Něco jako v dobách, kdy mohl pilot krátkodobě zvýšit výkon pomocí turba nebo otáček.-
airwar1939
19:16 30.12.2016 176.74.128.XXXV současnosti by také neměl být problém, krátkodobě zapnout mód vyššího výkonu PU, a získat extra výkon navíc.-
Mike17
19:39 30.12.2016 93.99.87.XXXNo právě, že by to problém nebyl. Za dob Kersu se dal využít výkon navíc na předjetí na takových místech, jako bylo nádraží v Monaku. Dnes má ERS dvojnásobný výkon, ale použití je tak dlouhé, že ho všichni používají skoro pořád a na stejných místech.
Vždyť by se tím dalo krásně umožnit, aby rychlejší jezdec nezůstal trčet celý závod za někým pomalým. I na Monako za sucha by se dalo dívat.-
airwar1939
09:26 31.12.2016 176.74.128.XXXJá psal o změně módu motoru, třeba krátkodobé použití kvalifikačního módu.
-
-
-
-
airwar1939
14:02 30.12.2016 176.74.128.XXXVyšší rychlost na rovince nezvýší atraktivitu závodění, právě naopak. Díky vyšší rychlosti by se snížil prostor pro předjíždění, a naopak by see zvýšilo riziko fatální nehody. A pokud jde o bezpečnost, tak ta by ve Formuli 1 neměla být prioritním tématem. -
-
-
-
rock
20:06 30.12.2016 82.117.159.XXXNevím, jak Messi, Jágr nebo Bolt, ale Frooma bych do téhle kategorie nedal ani náhodou. Silniční cyklistiku považuji za mírou rizika (a pravděpodobností zranění) tak zhruba za srovnatelnou s MMA.
Messiho, Jágrův nebo Boltův sport si -jakkoliv jsem schopen uznat míru jejich schopností- v TV nepustím (a už vůbec ne v placené TV. Za F1 ještě pořád jsem ochoten platit). Je to nuda k ukousání (ten Boltův možná jo, 10 sekund u toho vydržím).
btw omlouvat se nemusíš. Mně zas až tak moc nevadí, když má někdo jinej názor než já. Zvlášť když je schopnej ho slušně a srozumitelně zformulovat.-
Mike17
10:43 31.12.2016 93.99.87.XXXOna ta silniční cyklistika není od F1 moc odlišná. Pokud vezmeš jen vrcholné podniky (Giro, Tour a Vueltu), pak se z 200 sportovců jednou za několik let nekdo zabije. U F1 je to 22 sportovců jednou za 20 let? řekl bych, že i pokud vezmeš nižší soutěže a podělíš úmrtí počty závodníků, nebude v tom velký rozdíl. Ale jo, formuloval jsem to špatně, riziko Froom podstupuje. Jen nijak zásadně větší než piloti.
Primárně jsem ale nechtěl srovnávat cyklistiku s F1. Jen vyjádřit myšleku, že i bez riskování života můžu někoho obdivovat (mít hrdinu). O tom to (aspoň u mne) není.-
rock
11:39 31.12.2016 82.117.159.XXXJJ, myšlenku jsem pochopil, i když to mám trošku jinak (a chci vidět chlapa na hraně a bát se o něj, protože pak ten prožitek mám intenzivnější).
U té cyklistiky to ode mne bylo jenom rejpání, protože ji mám rád, některý z těch průsmyků jsem si vyzkoušel na vlastní nohy i plíce nahoru i dolů a sám víš, jak se upraví názor, když něco otestuješ přímo na sobě-
Mike17
10:19 02.01.2017 93.99.87.XXX-Chápu. Já to mám jinak. Během závodu u televize žádný riziko stejně nevnímám a nezmění to ani vyšší rychlost, ani kdyby jezdili bez helmy či v autech z papíru. Vnímám to, až lítají trosky vozu. Pak mám strach.
-Rozumím. Mám za sebou Stelvio, Timmelsjoch, Hochtor, Giovo. Mnohokrát Praděd nebo beskydská Lysá hora je pro moraváka samozřejmost.
-
-
-
-
airwar1939
09:30 31.12.2016 176.74.128.XXXV tom bych také moc nesouhlasil, Froom riskuje při sjezdech rychlostí 80-90 km za hodinu, jen v cyklo dresu, po úzkých silnicích atd. I jízda v pelotonu je nebezpečná. Cyklistika je mnohem nebezpečnější než Formule 1, počet mrtvých cyklistů v profi pelotonu za poslední roky to potvrzuje.
Ani hokej a fotbal nejsou dvakrát bez rizika, jak hokejista tak i fotbalista se běžně zraní a stojí třeba i polovinu sezony, o otřes mozku není nouze a v hokeji čas od času také někdo po nárazu do mantinelu umře.
Snad ty sprinty jsou na tom bezpečností podobně jako Formule 1.-
Mike17
10:54 31.12.2016 93.99.87.XXXJo, blbá formulace. Riskuje i Froom i hokejisti. Ale ne nijak víc než piloti F1. Ano počty zabitých jsou v cyklistice vyšší. A kolik lidí jezdí závodně autem? Tisíce? Kolik na kole? Budu skromný: statisíce? Je v závodech aut 100x míň mrtvých, než při cyklistických závodech?
To samé platí o hokeji. To, že vidíš u F1 jedno úmrtí za 20 let je pouze o tom, že sleduješ pouze 22 lidí. Jen NHL jich hraje skoro tisíc. Mrtvý? Jeden za 10 let? Co je tedy větší riziko? Mít v jednom roce riziko úmrtí 1:440 u F1, nebo nějakých 1:6000 u NHL? Můžeš mne opravit, nijak jsem počet úmrtí v hokeji nezjišťoval.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek