DISKUZE K ČLÁNKU Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h

Šéf Asociace pilotů F1, někdejší závodník Alexander Wurz, je přesvědčen, že vozy by mohly jezdit mnohem rychleji a tím by se posílila atraktivita diváckého faktoru. Navýšení maximální rychlosti o téměř sto kilometrů v hodině ale musí být náležitě vyváženo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Wurz by si přál vozy F1 dosahující rychlosti až 450 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 02.01.2017 10:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 30.12.2016 13:46
Vozy jsou bezpečné až příliš, vždyť je to směšné.… »
» airwar1939 (Hlasoval 1 člověk) 30.12.2016 14:02
Vyšší rychlost na rovince nezvýší atraktivitu… »
» rock (Hlasoval 1 člověk) 30.12.2016 17:19
Máš ode mne velký plus. Jestli chceme obdivovat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    "Nikdy bych nezvládl to, co ti nejodvážnější a nejtalentovanější piloti dokáží."

    Jo, tesat do kamene, přesně takhle to má být. Bohužel, odvodil z toho úplně jinej závěr, než jaký bych si vytvořil já 17

    Takže za mne: vezměte jim grip -mechanický i aerodynamický-, navyšte výkonové parametry pohonné jednotky tak, aby z toho byly přemotorované bestie plivající plameny a neřiditelné i na rovině (klidně můžou žrát i malé děti, když se dostanou do jejich blízkosti ve špatnou chvíli) a únikové zóny upravte tak, aby byly použitelné opravdu jenom k úniku a záchraně života - a ne aby se v nich dalo závodit. Zjednodušte sportovní pravidla až na kost. Jo a nechte lidi dostat se blíž k dění.
    Víc není potřeba.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      213.220.230.XXX
      Jezdit s vysokým přítlakem je taky umění, kor pokud by byl opravdu extrémní, že na jezdce působí takové přetížení, že nemůžou odjet celý závod na 100%, protože to zkrátka není v lidských silách... Zrovna tak rychlé zatáčky prověří smysly jezdců... Já bych vůbec neměl problém, kdyby se závodilo s vozy jako např. Red Bull X2010

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Myslím, že by lepšímu předjíždění prospělo omezení ERS na kratší dobu. Buď zmenšením baterií, nebo jeho větším výkonem. Dávalo by to prostor překvapit soupeře a předjíždět na více místech. Něco jako v dobách, kdy mohl pilot krátkodobě zvýšit výkon pomocí turba nebo otáček. 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      V současnosti by také neměl být problém, krátkodobě zapnout mód vyššího výkonu PU, a získat extra výkon navíc.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No právě, že by to problém nebyl. Za dob Kersu se dal využít výkon navíc na předjetí na takových místech, jako bylo nádraží v Monaku. Dnes má ERS dvojnásobný výkon, ale použití je tak dlouhé, že ho všichni používají skoro pořád a na stejných místech.
        Vždyť by se tím dalo krásně umožnit, aby rychlejší jezdec nezůstal trčet celý závod za někým pomalým. I na Monako za sucha by se dalo dívat. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Já psal o změně módu motoru, třeba krátkodobé použití kvalifikačního módu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Aha. To by asi šlo, ale pře ERS mi to přijde efektivnější. Kapacita baterií, výkon elektromotoru a čas použití je snadno kontrolovatelný. Mapy motoru už hůř. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Ako Pacho, hybský zbojník. Keď bude málo 450, tak 1000, alebo 1450.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Vyšší rychlost na rovince nezvýší atraktivitu závodění, právě naopak. Díky vyšší rychlosti by se snížil prostor pro předjíždění, a naopak by see zvýšilo riziko fatální nehody. A pokud jde o bezpečnost, tak ta by ve Formuli 1 neměla být prioritním tématem.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.208.XXX
    Vozy jsou bezpečné až příliš, vždyť je to směšné... F1 by měla být tou poslední sérii na světě, která by měla řešit bezpečnost... V Motogp jezdce chrání kombinéza a oni nevědí co by... 20

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      82.117.159.XXX
      Máš ode mne velký plus. Jestli chceme obdivovat na dráze geroje (a třeba já teda chci), tak je musíme vystavit alespoň nějakýmu riziku.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Sorry, ode mne máš mínus. Nemusíme. Znám dost gerojů, co riziko nepodstupují. Froom, Messi, Jágr, Bolt.....

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          82.117.159.XXX
          Nevím, jak Messi, Jágr nebo Bolt, ale Frooma bych do téhle kategorie nedal ani náhodou. Silniční cyklistiku považuji za mírou rizika (a pravděpodobností zranění) tak zhruba za srovnatelnou s MMA.
          Messiho, Jágrův nebo Boltův sport si -jakkoliv jsem schopen uznat míru jejich schopností- v TV nepustím (a už vůbec ne v placené TV. Za F1 ještě pořád jsem ochoten platit). Je to nuda k ukousání (ten Boltův možná jo, 10 sekund u toho vydržím).

          btw omlouvat se nemusíš. Mně zas až tak moc nevadí, když má někdo jinej názor než já. Zvlášť když je schopnej ho slušně a srozumitelně zformulovat.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ona ta silniční cyklistika není od F1 moc odlišná. Pokud vezmeš jen vrcholné podniky (Giro, Tour a Vueltu), pak se z 200 sportovců jednou za několik let nekdo zabije. U F1 je to 22 sportovců jednou za 20 let? řekl bych, že i pokud vezmeš nižší soutěže a podělíš úmrtí počty závodníků, nebude v tom velký rozdíl. Ale jo, formuloval jsem to špatně, riziko Froom podstupuje. Jen nijak zásadně větší než piloti. 03
            Primárně jsem ale nechtěl srovnávat cyklistiku s F1. Jen vyjádřit myšleku, že i bez riskování života můžu někoho obdivovat (mít hrdinu). O tom to (aspoň u mne) není.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              rock

              82.117.159.XXX
              JJ, myšlenku jsem pochopil, i když to mám trošku jinak (a chci vidět chlapa na hraně a bát se o něj, protože pak ten prožitek mám intenzivnější).

              U té cyklistiky to ode mne bylo jenom rejpání, protože ji mám rád, některý z těch průsmyků jsem si vyzkoušel na vlastní nohy i plíce nahoru i dolů a sám víš, jak se upraví názor, když něco otestuješ přímo na sobě 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -Chápu. Já to mám jinak. Během závodu u televize žádný riziko stejně nevnímám a nezmění to ani vyšší rychlost, ani kdyby jezdili bez helmy či v autech z papíru. Vnímám to, až lítají trosky vozu. Pak mám strach.

                -Rozumím. Mám za sebou Stelvio, Timmelsjoch, Hochtor, Giovo. Mnohokrát Praděd nebo beskydská Lysá hora je pro moraváka samozřejmost. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          V tom bych také moc nesouhlasil, Froom riskuje při sjezdech rychlostí 80-90 km za hodinu, jen v cyklo dresu, po úzkých silnicích atd. I jízda v pelotonu je nebezpečná. Cyklistika je mnohem nebezpečnější než Formule 1, počet mrtvých cyklistů v profi pelotonu za poslední roky to potvrzuje.

          Ani hokej a fotbal nejsou dvakrát bez rizika, jak hokejista tak i fotbalista se běžně zraní a stojí třeba i polovinu sezony, o otřes mozku není nouze a v hokeji čas od času také někdo po nárazu do mantinelu umře.

          Snad ty sprinty jsou na tom bezpečností podobně jako Formule 1.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Jo, blbá formulace. Riskuje i Froom i hokejisti. Ale ne nijak víc než piloti F1. Ano počty zabitých jsou v cyklistice vyšší. A kolik lidí jezdí závodně autem? Tisíce? Kolik na kole? Budu skromný: statisíce? Je v závodech aut 100x míň mrtvých, než při cyklistických závodech? 03
            To samé platí o hokeji. To, že vidíš u F1 jedno úmrtí za 20 let je pouze o tom, že sleduješ pouze 22 lidí. Jen NHL jich hraje skoro tisíc. Mrtvý? Jeden za 10 let? Co je tedy větší riziko? Mít v jednom roce riziko úmrtí 1:440 u F1, nebo nějakých 1:6000 u NHL? Můžeš mne opravit, nijak jsem počet úmrtí v hokeji nezjišťoval. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama