Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Robert RoBertino Pavelka, 3. srpna 2016, 11:45 Google+

Halo koncept neprošel jako povinná součást vozů F1 pro rok 2017, ale to neznamená, že by neprobíhaly další snahy, jak tuto verzi ochrany kokpitu nahradit. Jenže novinky mívají tuhý život a jedna z dalších možností má silného odpůrce - samotného Charlie Whitinga.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.08. 09:29) Napište svůj názor
Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický

Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Co je vlastně ona "aktivní ochrana kokpitu"? Týmy po zamítavém stanovisku ohledně Halo konceptu přišly s vlastní myšlenkou, kterou bychom mohli označil jako "zařízení umožňující vychlýlení volně pohybujících se trosek". Poněkud zdlouhavý název, ale jinak termín debris-deflection device asi těžko popsat jinak. Mělo by jít o technologii, která umožní při ohrožení letícím předmětem aktivovat vysunutí jakéhosi křidélka nebo plošky, které by mělo ochránit pilota před zraněním.

"Vím, o co asi jde - dostal jsem od někoho první návrh. Ale mám za to, že je to velice nepraktické řešení. Nejsem s to pochopit, jak by to v reálném čase fungovalo. Myslím, že jeho vynálezce, pokud ho tak můžeme nazvat, vůbec dané problematice nerozumí. Pilot jen těžko může vidět, zda na něj něco letí, aby si řekl: »Ach bože, radši zmáčknu knoflík«. Upřímně, není to prostě možné," popsal Charlie Whiting své stanovisko k danému zařízení.

img-responsive

Whiting žádá piloty, aby si všichni vyzkoušeli Halo koncept | foto: Red Bull Content Pool

Halo je nutno zkoušet

Naopak je závodní ředitel FIA stále přesvědčen, že práce na Halo konceptu - včetně rozsáhlého testování během volných tréninků v některých závodech ještě v tomto roce - nakonec přinesou výsledek v podobě perfektní standardní výbavy.

"Jak víte, Halo koncept jsme intenzivně testovali, v menší míře také zařízení aeroscreen. Podrobili jsme ochranu kokpitu těm nejhorším možným variantám, takže si myslím, že nejlepší cestou je pokračovat v nastoupeném kursu," obhajuje Whiting Halo koncept.

Whiting rovněž požaduje, aby si Halo koncept vyzkoušeli všichni piloti ještě v této sezóně, aby mohli posoudit, jak moc ovlivňuje výhled z kokpitu. "Požádali jsme týmy, aby zvážili nasazení Halo konceptu při tréninku na Grand Prix Belgie a Itálie, ale to bylo předtím, než došlo k odkladu použití ochrany kokpitu na rok 2018. Nyní bychom se měli zabývat strukturovaným plánem, aby všechny týmy vyzkoušely Halo koncept na kterékoli trati. Mým cílem je přesvědčit všechny piloty, aby toto zařízení vyzkoušeli," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.08.2016 09:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chris Amon v monopostu Matra (1971)

Zemřel věčný smolař F1 Chris Amon, podrobná kariéra + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud