Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Robert RoBertino Pavelka, 3. srpna 2016, 11:45 Google+

Halo koncept neprošel jako povinná součást vozů F1 pro rok 2017, ale to neznamená, že by neprobíhaly další snahy, jak tuto verzi ochrany kokpitu nahradit. Jenže novinky mívají tuhý život a jedna z dalších možností má silného odpůrce - samotného Charlie Whitinga.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.08. 09:29) Napište svůj názor
Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický

Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Co je vlastně ona "aktivní ochrana kokpitu"? Týmy po zamítavém stanovisku ohledně Halo konceptu přišly s vlastní myšlenkou, kterou bychom mohli označil jako "zařízení umožňující vychlýlení volně pohybujících se trosek". Poněkud zdlouhavý název, ale jinak termín debris-deflection device asi těžko popsat jinak. Mělo by jít o technologii, která umožní při ohrožení letícím předmětem aktivovat vysunutí jakéhosi křidélka nebo plošky, které by mělo ochránit pilota před zraněním.

"Vím, o co asi jde - dostal jsem od někoho první návrh. Ale mám za to, že je to velice nepraktické řešení. Nejsem s to pochopit, jak by to v reálném čase fungovalo. Myslím, že jeho vynálezce, pokud ho tak můžeme nazvat, vůbec dané problematice nerozumí. Pilot jen těžko může vidět, zda na něj něco letí, aby si řekl: »Ach bože, radši zmáčknu knoflík«. Upřímně, není to prostě možné," popsal Charlie Whiting své stanovisko k danému zařízení.

img-responsive

Whiting žádá piloty, aby si všichni vyzkoušeli Halo koncept | foto: Red Bull Content Pool

Halo je nutno zkoušet

Naopak je závodní ředitel FIA stále přesvědčen, že práce na Halo konceptu - včetně rozsáhlého testování během volných tréninků v některých závodech ještě v tomto roce - nakonec přinesou výsledek v podobě perfektní standardní výbavy.

"Jak víte, Halo koncept jsme intenzivně testovali, v menší míře také zařízení aeroscreen. Podrobili jsme ochranu kokpitu těm nejhorším možným variantám, takže si myslím, že nejlepší cestou je pokračovat v nastoupeném kursu," obhajuje Whiting Halo koncept.

Whiting rovněž požaduje, aby si Halo koncept vyzkoušeli všichni piloti ještě v této sezóně, aby mohli posoudit, jak moc ovlivňuje výhled z kokpitu. "Požádali jsme týmy, aby zvážili nasazení Halo konceptu při tréninku na Grand Prix Belgie a Itálie, ale to bylo předtím, než došlo k odkladu použití ochrany kokpitu na rok 2018. Nyní bychom se měli zabývat strukturovaným plánem, aby všechny týmy vyzkoušely Halo koncept na kterékoli trati. Mým cílem je přesvědčit všechny piloty, aby toto zařízení vyzkoušeli," dodává Whiting.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.08.2016 09:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel po kvalifikaci v Brazílii

Coulthard o Vettelovi: Nikdy neexceloval v soubojích kolo na kolo

Zastávka ve stavu beztíže

VIDEO: Parádní kousek Red Bullu - zastávku v boxech posouvá na zcela jinou úroveň

Lewis Hamilton ve Velké ceně Brazílie 2019

Mercedes přehodnotí využívání energie pohonné jednotky, lituje zastávky navíc u Hamiltona

Max Verstappen si Lewise Hamiltona na brazilských rovinkách několikrát podal

Brazilská dominance Red Bullu s motorem nesouvisela, Ferrari dělá pokroky v zatáčkách

Valtteri Bottas závod v Brazílii kvůli poruchy motoru nedokončil

Proč po odstavení Bottase vyjel safety-car a proč se netrestalo za využití DRS při žlutých vlajkách?

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Brazílii

Bude Bottas v Abú Zabí penalizován?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 ve Velké ceně Brazílie 2019

McLaren po 2072 dnech na pódiu a s jistotou 4. místa v šampionátu. Jeho šéf už šťastnější být nemůže + VIDEO

Sebastian Vettel a Charles Leclerc způsobili Ferrari velkou ostudu

"Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

Carslos Sainz obdržel dodatečně pohár za třetí místo v závodě v Brazílii

FOTO: Nezastavitelný Verstappen, ostudná havárie Ferrari a chybující Mercedes s Hamiltonem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chris Amon v monopostu Matra (1971)

Zemřel věčný smolař F1 Chris Amon, podrobná kariéra + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

  2. GP BRAZÍLIE: Verstappen vítězí, červená karta pro Ferrari + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

  4. "Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

  5. Hamilton penalizován, McLaren má pódium

  6. Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud