Hon na Mercedes: Red Bull si pro Austrálii stanovil cílovou ztrátu, Ferrari zvýšilo výkon motoru

Petr Hlawiczka, 21. března 2018, 06:50 Google+

Red Bull tento víkend v Melbourne nechce ztrácet více než půl sekundy na Mercedes. Pokud se mu to podaří, pak věří, že se mu v průběhu sezóny podaří na mistrovský tým dotáhnout. Pokroky dělá i Ferrari, které společně s prodloužením životnosti pohonných jednotek dokázalo navýšit také jejich výkon.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 22.03. 20:45) Napište svůj názor
Kolik bude Red Bull ztrácet na Mercedes?

Kolik bude Red Bull ztrácet na Mercedes? | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Zatímco rakouská stáj hýří optimismem, pokud jde o jejich šasi RB14, otazníkem zůstává výkonnost nového motoru Renault RE18, který využívají. Melbourne hodně napoví o tom, jaké šance budou mít v průběhu sezóny v boji o titul.

Maximálně půl sekundy
"Zatím přesně nevíme, co Mercedes dělal a jak velký budou mít náskok. Pokud ale budeme ztrácet 0,5 sekundy, pak se jim budeme moci díky našemu šasi a jezdcům vyrovnat. Budeme-li pozadu o sekundu, pak půjde o příliš velkou ztrátu na to, abychom mohli bojovat o vítězství. Celkově odhaduji, že se Ferrari a Red Bull dostali k Mercedesu blíže," tvrdí majitel týmu Dietrich Mateschitz.

"Musím přiznat, že na začátku loňského roku jsme neměli jen problém s motorem, ale i s šasi. Museli jsme ho znovu vyvíjet v první polovině a konkurenceschopnými jsme se stali uprostřed sezóny. Letos to je jiné. U Toro Rosso šlape Honda jako hodinky, je spolehlivá a výkon odpovídá Renaultu," snaží se rakouský miliardář polichotit jejich japonskému partnerovi.

img-responsive

Mercedes do sezóny vstupuje jako favorit | foto: Daimler AG

"Red Bull dorazil na trať opět s výtečným vozem. Motor Renaultu se zdá být ovladatelnějším a spolehlivějším. Zatím ale neznáme přesná data z dynamometru. Celkově předpokládám, že jsme blíže špičkovému motoru i z pohledu šasi, než tomu bylo loni," říká Mateschitz.

Pilot Max Verstappen s ním souhlasí: "Ke konci sezóny jsme byli konkurenceschopnější, tak jsme se jim snad během zimních testů do začátku sezóny tady [v Melbourne] dostali trochu blíže. Ale stále jsou podle mě nejlepší, stále velmi rychlí. Začněme ale tento rok lépe než minulý! Pak si myslím, že když budeme na dostřel půl sekundy, pak na několika okruzích budeme určitě moci bojovat."

Ferrari během zimy zvýšilo spolehlivost a přidalo 10 koní
Nespí ani zmíněné Ferrari, které navzdory přísnějším pravidlům připravilo ještě výkonnější pohonnou jednotku než loni. Letos si piloti musí vystačit s 3 kusy na sezónu (tj. na 7 závodů), zatímco loni mohli beztrestně využít 4 ks (tj. 1 na 5 závodů).

img-responsive

Ferrari hlásí pokroky, bude to ale na Stříbrné šípy stačit? | foto: Scuderia Ferrari

Původně chtělo se svou letošní specifikací 062 EVO začít minimálně na stejném výkonu, s jakým končilo loňskou sezónu. Nakonec ale pod vedením technického ředitele motorů Corrada Iottiho dosáhlo zisku.

Nové turbo, vysoká spotřeba
Lehčí turbodmychadlo zvyšuje výkonnost, zkracuje dobu odezvy a zefektivňuje množství rekuperované energie přes MGU-H. Podle zákulisních údajů došlo ke zvýšení výkonu o 10 koní, jestli to ale bude stačit na Mercedes, který exceloval zejména v kvalifikačních módech, to se ukáže v sobotní kvalifikaci v Austrálii.

Ferrari se údajně potýká s vyšší spotřebou. Ta je dána nejen vyšší hmotností vozu, ale také delší dobou, kterou piloti na okruhu tráví s plným plynem, což by mohlo vést k jejich ztrátě na Mercedes zejména na tratích náročnějších na spotřebu paliva - a mezi ně patří i melbournský Albert Park.

Vytisknout

Diskuze: Hon na Mercedes: Red Bull si pro Austrálii stanovil cílovou ztrátu, Ferrari zvýšilo výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 22.03.2018 20:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stáj Sahara Force India si bude muset s plánovanými změnami počkat

Force India si na změnu svého jména bude muset počkat až do roku 2019

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud