FIA nyní vysvětluje, proč "liberální" provedení ze strany Ferrari využívající "chabé" předpisy F1 týkající se montáže zpětných zrcátek na ochranný rám Halo, bylo po jednom závodě zakázáno.
Italská stáj do Grand Prix Španělska jako první nasadila vozy se zpětnými zrcátky přichycenými na ochranný oblouk kolem kokpitu. Vyvolalo to reakci několika týmů a technický ředitel stáje Force India Andrew Green poukázal, že podobné řešení není povoleno, ale pro samotný španělský závod nakonec prošlo. Už pro následující závod v ulicích Monte Carla ale musí Ferrari přijít s jiným řešením, protože to z Barcelony bylo zakázáno.
"Jde o liberální výklad slova »montáž«, díky níž jde o jistou formu legality. Interpretace se týká výkladu, zda jde o trvalý proces či ne. A my si myslíme, že tomu tak není. Domníváme se, že toto řešení má spočívá v jisté výhodě. Pochybuji, že by na daném místě zrcátka byla, kdyby neměla nějakou výhodu v aerodynamice, ačkoliv nemusí být nijak zvlášť velká. Před několika týdny jsme jako odpověď na otázky od několika týmů odeslali směrnici, týkající se principu upevnění zrcátek na Halo koncept. Umožnili jsme toto řešení ovšem s několika podmínkami, mezi nimiž je jedna hovořící o nutnosti nástavbového řešení. Je to jen otázka výkladu, podobně zavádějící interpretace nás rozhodně neuspokojuje," vysvětlil závodní ředitel FIA Charlie Whiting důvody rozhodnutí organizace.
Ve Španělsku bylo Ferrari umístění zrcátek povoleno, protože FIA umožnila "přiměřený" precedens v případě, že kvůli rozdílům či nejasnostem v interpretaci nelze jasně pravidlo uplatnit. Pokud by se Italové pokusili v Monaku nastoupit se stejným provedením jako na Circuit de Catalunya, bude podle Whitinga nutné "informovat o tom příslušná místa".
Když dostal závodní ředitel FIA konkrétní otázku, zda bude řešení Ferrari zakázáno, ačkoliv přísně vzato neporušilo žádné konkrétní nařízení, Whiting odpověděl: "Ano, lze to tak říci." Tím rozhodně nijak nepřesvědčil Sebastiana Vettela, který stále nerozumí, proč je uchycení v podání Ferrari zakázáno.