Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Robert RoBertino Pavelka, 25. srpna 2017, 12:15 Google+

Ochrana kokpitu, schválená od příštího roku jako povinná součást monopostů F1, bude mít značný vliv na vývoj monopostů pro sezónu 2018. A může týmům přinést poměrně dost značné problémy, protože času je relativně málo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku

Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tuto myšlenku rozvádí technický ředitel Renaultu Nick Chester. Podle jeho názoru bude třeba vnímat značné změny na určitých částech vozu a rovněž se domnívá, že rozhodnutí ze strany FIA přišlo s ohledem na nutné úpravy dost pozdě.

"Na přepracování podvozku je třeba nějaký čas a ten bude chybět. Bude to bolestivý proces, protože do finalizace schématu šasi je třeba zakomponovat tento prvek. Zátěž vycházející z použití Halo je poměrně velká a ovlivňuje celou strukturu podvozku, má na něj značný dopad. Mimo tuto část nebude mít Halo velký vliv na výkon vozu. Opravdu se to týká jen designu šasi," líčí situaci Chester.

img-responsive

Vypořádat se s implementací Halo na vozy ještě bude napínavé | foto: Daimler AG

Halo samo o sobě bude standardizovanou částí monopostu. Týmům však bylo sděleno, že budou mít určitou míru volnosti v jeho použití. To znamená drobné úpravy, které napomáhají aerodynamickému provedení. Ale i tyto okolnosti mohou vyvolat u týmu jistý "bolehlav", jak se vyjádřil Chester.

"Týmy budou moci doplnil Talo nestrukturálními prvky kolem horní části, která nesmí přesahovat hlavní konstrukci o více než 20 milimetrů," vydal týmům jasný pokyn ředitel závodů FIA Charlie Whiting. Ovšem Chester na to reaguje a předpokládá, že ze strany týmů dojde k určité debatě o tom, jaký typ zmíněných úprav bude nakonec možno použít.

"Budou nám povoleny určité menší úpravy. Takže je připravíme u předního spoje a trochu předěláme horní okraj kolem hlavy pilota. Moc toho měnit nelze, protože jinak bychom museli předělat fixní body. To by znamenalo zásah do airboxu, což je poněkud problematické, i když to předpisy povolují. Jsem si jistý, že o všem ještě budeme debatovat, co všechno lze s tou konstrukcí udělat," dodává Chester.

Vytisknout

Diskuze: Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H

Ferrari v 1. tréninku nejrychlejší, Mercedes ale volil tvrdší směsi. Alonsa…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud