Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Robert RoBertino Pavelka, 25. srpna 2017, 12:15 Google+

Ochrana kokpitu, schválená od příštího roku jako povinná součást monopostů F1, bude mít značný vliv na vývoj monopostů pro sezónu 2018. A může týmům přinést poměrně dost značné problémy, protože času je relativně málo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku

Robert Kubica testuje druhý den vůz Renault RS17 v Maďarsku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Tuto myšlenku rozvádí technický ředitel Renaultu Nick Chester. Podle jeho názoru bude třeba vnímat značné změny na určitých částech vozu a rovněž se domnívá, že rozhodnutí ze strany FIA přišlo s ohledem na nutné úpravy dost pozdě.

"Na přepracování podvozku je třeba nějaký čas a ten bude chybět. Bude to bolestivý proces, protože do finalizace schématu šasi je třeba zakomponovat tento prvek. Zátěž vycházející z použití Halo je poměrně velká a ovlivňuje celou strukturu podvozku, má na něj značný dopad. Mimo tuto část nebude mít Halo velký vliv na výkon vozu. Opravdu se to týká jen designu šasi," líčí situaci Chester.

img-responsive

Vypořádat se s implementací Halo na vozy ještě bude napínavé | foto: Daimler AG

Halo samo o sobě bude standardizovanou částí monopostu. Týmům však bylo sděleno, že budou mít určitou míru volnosti v jeho použití. To znamená drobné úpravy, které napomáhají aerodynamickému provedení. Ale i tyto okolnosti mohou vyvolat u týmu jistý "bolehlav", jak se vyjádřil Chester.

"Týmy budou moci doplnil Talo nestrukturálními prvky kolem horní části, která nesmí přesahovat hlavní konstrukci o více než 20 milimetrů," vydal týmům jasný pokyn ředitel závodů FIA Charlie Whiting. Ovšem Chester na to reaguje a předpokládá, že ze strany týmů dojde k určité debatě o tom, jaký typ zmíněných úprav bude nakonec možno použít.

"Budou nám povoleny určité menší úpravy. Takže je připravíme u předního spoje a trochu předěláme horní okraj kolem hlavy pilota. Moc toho měnit nelze, protože jinak bychom museli předělat fixní body. To by znamenalo zásah do airboxu, což je poněkud problematické, i když to předpisy povolují. Jsem si jistý, že o všem ještě budeme debatovat, co všechno lze s tou konstrukcí udělat," dodává Chester.

Vytisknout

Diskuze: Z toho nás ještě bude bolet hlava. Čeho se tak obávají u Renaultu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Ferrari SF70H

Ferrari v 1. tréninku nejrychlejší, Mercedes ale volil tvrdší směsi. Alonsa…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud