Symmonds se tvrdě vyjádřil k omezení radiokomunikace

Robert RoBertino Pavelka, 11. července 2016, 23:30 Google+

Nejdřív to byly problémy Mercedesu v Baku, další následovaly na Silverstone. Týmy nedávno vyslovily požadavek týkající se zmírnění omezení radiokomunikace, zejména co se týká možnosti varovat piloty před selháním některých komponentů.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 12.07. 13:03) Napište svůj názor
Pat Symonds volí poměrně ostrá slova

Pat Symonds volí poměrně ostrá slova | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

FIA však před britskou Grand Prix dala jasně najevo spíše tvrdší kurs s tím, že veškeré porušení pravidel má být hlášeno sportovním komisařům. Tak se stalo i v případě Nico Rosberga, který přišel kvůli pokynům z boxové zídky o druhé místo.

Technický šéf Williamsu Pat Symonds se domnívá, že pravidla týkající se radiokomunikace nejsou v současné době na nejlepší úrovni. Některé označil za "absurdní" až "nedbalá". Jako příklad uvádí nehodu Sergia Péreze kvůli selhání brzd v Rakousku na Red Bull Ringu.

"Na boxové zídce známe velmi dobře všechna pravidla - a pokud se něco stane, víme, co udělat. Při každém závodě vedeme debatu, která pokračuje v pitlane. »Oh, tohle bychom neměli, co budeme dělat?« Chudák Pérez, jak to bylo směšné. Vynaložíme desítky tisíc liber za poškození vozu, protože mu nemůžeme říci, že jeho brzdy mohou selhat? Je to nedbalost. Není to jen špatné, ale nedbalost," kritizuje Symonds.

V případě, že by podobná situace jako u Force Indie nastala u Williamsu, Symonds by nejspíš zvolil porušení příkazu, aby své piloty mohl varovat a raději by riskoval případný trest. "Probrali jsme situaci, v jaké se ocitl Pérez a řekli jsme si, že v takovém případě mu dáme příkaz, aby zastavil a nebudeme se starat o případnou penalizaci, nebudeme riskovat zranění pilota," řekl Symonds.

img-responsive

Christian Horner apeluje na základy týmové soudržnosti | foto: Red Bull Content Pool

Co k tomu říká Horner?

"Auta jsou technicky velice složitá, takže lze pochopit proč Mercedes požaduje, aby mohl svému pilotu mohl předat zprávu. Koneckonců je to týmový sport, auta jsou mnohem komplikovanější než před čtyřmi pěti lety - a pro piloty je podstatně těžší se rozhodnout co má nebo nemá dělat. Pravidla jsou v současné době taková, jaká jsou, otázkou je, zda je tým a Nico opravdu porušili? A zda je za to potrestat? Otázkou zůstává, zda jsou tato pravidla to pravé pro F1, ale to je jiná otázka," míní šéf Red Bullu Christian Horner.

Pat Symonds k tomu dodává: "Nelíbí se mi to. Jde o týmový sport, takže bychom měli spolupracovat. Pokud lidé namítají, že vedeme piloty, dokážu s tím žít. Ale pomáhat jim ovládat systémy? Opravdu si nemyslím, že to je velký problém. Kde je vlastně ona hraniční čára. Pokud by měl pilot řídit auto sám a bez pomoci, měl by si také vyměnit sám pneumatiky? Udělat zastávku, vylézt z vozu, nasadit nová kola, zase vlézt do kokpitu? Takže kde je hranice? Pokud bychom ji zkusili nakreslit, bude to opravdu hodně obtížné."

Vytisknout

Diskuze: Symmonds se tvrdě vyjádřil k omezení radiokomunikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 12.07.2016 13:03 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Arrivabene připouští, že s převodovkami není něco v pořádku

Arrivabene: Převodovky nás opravdu trápí, důvod je nejistý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud