K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Formule 1 musí být jednodušší, žádá Horner. Co má konkrétně na mysli?

Robert RoBertino Pavelka, 5. srpna 2016, 10:40 Google+

Neustálé tahanice, změny pravidel, zákazy a posléze jejich rušení - účastníci F1 pomalu ztrácejí trpělivost a volají po jasných a jednoduchých pravidlech. Mezi tyto oblasti patří i nešvar poslední doby - přejíždění vymezených okrajů trati.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 09.08. 14:21) Napište svůj názor
Musíme jít jednodušší cestou, žádá Christian Horner (na snímku s Gianpierem Lambiasem)

Musíme jít jednodušší cestou, žádá Christian Horner (na snímku s Gianpierem Lambiasem) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Dohady vypukly naplno v Rakousku, poté byly v Silverstone anulovány některé kvalifikační časy, poté přišla Strategická skupina s novým nápadem, aby na Hockenheimringu byly veškeré limity zrušeny. S tím nesouhlasil Charlie Whiting, prosazující známou formu "třikrát a dost", nakonec se FIA usnesla, že žádné omezení by bylo "nepraktické", proto byl zvolen kompromis v podobě povolení širšího výjezdu v zatáčce 1. Toho také využil hned po startu Max Verstappen, který se tudy prohnal kolem týmového kolegy Ricciarda.

Christian Horner se domnívá, že by mělo být vyvinuto úsilí po zbytek sezóny, zaměřené na vyřešení tohoto problému. Podle šéfa Red Bullu existují pouze dvě varianty, které jsou schůdné především pro fanoušky: buď striktní celkové omezení bez výjimky nebo naopak traťové limity úplně zrušit. Vůbec nejhorší řešení je, když v některých zatáčkách mohou piloti využívat prostoru za okrajem trati a v jiných jsou za podobnou praktiku penalizováni.

img-responsive

Bude se napříště tato situace složitě řešit? | foto: Red Bull Content Pool

"Myslím, že není možné postupovat zatáčku od zatáčky. Cítím určitou marnost: zkusme přijít s něčím jednodušším. Máme bílou čáru, která vede po obvodu celé trati - je tu jeden jednoduchý způsob: pokud se za ni dostanete všemi čtyřmi koly, tak jste prostě mimo. V ostatních sportech to funguje, ať jde o míč (auty) nebo nohy (přešlap) - bez rozdílu o jaké odvětví se jedná," naráží Horner na podobné případy ve fotbale, tenise, atletice a podobně.

"Jenže je tu neochota něco udělat, a pokud bude přetrvávat, musejí se piloti spokojit s tím, co je. Ale je podle mě nesmysl mít nějaká pravidla pro zatáčku 1 a jiná pro zatáčku 17. Je to potom zmatené, nejen pro nás v paddocku, ale také pro fanoušky. Podle mě to je nejasné a je potřeba tento způsob změnit, buď zavést nějaké jednoduché pravidlo nebo nechat úplnou volnost," nabádá Horner.

V tomto směru by se jako logičtější zdálo naprosté zrušení limitů, protože v případě sporných momentů, zda pilot opravdu byl všemi koly za čarou, by asi bylo problematické takovou situaci posoudit. Jsou sice vyspělé technologie, ale asi jen málokdo si umí představit "jestřábí oko" i ve F1. Složité jsou rovněž otázky v případě duelů, zda pilot neměl jinou šanci než opustit trať, případně zda tak učinil kvůli chvilkovému selhání techniky. 

img-responsive

Pitwall Red Bullu | foto: Infiniti

Spokojenost s radiokomunikací

S čím je naopak Horner spokojen, to je zrušení omezení radiokomunikace. Odvolává se právě na německou Grand Prix s tím, že tento krok by měl být dobrý i pro fanoušky.

"Určitě se dočkáme většího objemu akcí skrze rádio. Doufejme, že pro fanoušky bude lepší slyšet, co se děje, proniknout více do taktiky, situace kolem vozu a týmu. F1 nakonec je týmovým sportem, domnívám se, že by všichni měli být otevření a trasparentní, bude to dobrý počin," domnívá se Horner. 

Jak fanoušci podobný návrat k dřívějšímu formátu přivítají, to je otázkou budoucnosti. Faktem je, že šlo většinou o stížnosti z jejich strany, že závod už nerozhodují piloti, ale strategické týmy a muži v kokpitech jenom mačkají tlačítka. V tomto směru čeká ještě F1 notný kus cesty.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Formule 1 musí být jednodušší, žádá Horner. Co má konkrétně na mysli?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 09.08.2016 14:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marchionne o krizi nemluví, ale už nadále nechce ztrácet čas

Prezident Ferrari Marchionne vztyčil varovný prst

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. "Sotva jsem stál na nohou," přiznal Hamilton po fyzicky náročném domácím závodě

  6. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud