Formule 1 generuje zisk, navzdory sponzorské krizi

VaPr, 12. dubna 2021, 21:51 Google+

Studie Evropské sportovní agentury ukázaly, že evropský sponzorský trh ve světě sportu - pravděpodobně hlavně kvůli koronavirové krizi - se masivně propadl. Nedávná studie Evropské sponzorské asociace a společnosti Nielsen Sport zjistila, že velikost evropského sponzorského trhu poklesla z rekordních 30,69 miliard EUR v roce 2019 na 23,63 miliard EUR v roce 2020, což je nejnižší hodnota od roku 2010 a představuje pokles o 23%. Sportovní odvětví celkově ale pokleslo pouze o 9% a Formule 1 se vzepřela trendu s některými nedávno uzavřenými důležitými dohodami.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 16.04. 11:27) Napište svůj názor
Lando Norris - páteční trénink v Bahrajnu

Lando Norris - páteční trénink v Bahrajnu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Odlišný přístup v partnerství

Týmy Formule 1 proaktivně přistupují ke společnostem a mění své nabídky, aby přidaly hodnotu prostřednictvím technických znalostí. V rozhovoru pro SportBusiness řekl Tim Hunt, marketingový ředitel společnosti Williams Racing: „Ve Formuli 1 jste dříve měli možnost sponzorovat tým. Jak velké by mělo být vaše logo na voze?" Hunt dodává: „Tyto věci jsou stále faktory a vždy budou součástí nabídky, ale musíme se podívat na to, jak ovlivňujeme příjmy partnera na dnešním tržišti. Veřejnost vnímá tým Formule 1 jako silný a dobře fungující stroj. Je komerční hodnotou, že 18 lidí může dokončit zastávku v boxech za méně než dvě sekundy, což je ve své podstatě i definicí týmové práce. Ale to je jen špička ledovce. Chceme přiblížit našim partnerům naši vysoce výkonnou kulturu."

IT technologický průmysl a F1

Například Williams využil své odborné znalosti v oblasti termodynamiky k podpoře sponzora Unilever ve dvou projektech. Změnili postup, kterým vyráběli mýdlový prášek pro Rexonu, a zefektivnili výrobu zmrzliny. Závěrem je, že obojí přineslo Unileveru značné výhody. Na druhou stranu je tu skutečnost, co sponzor může týmu přinést, zejména pokud jde o technické know-how. 

Tom McCormack ze společnosti Nielsen Sports uvedl: „Očekávám růst počtu poskytovatelů digitálních služeb, kteří se připojí k sponzorskému prostředí Formule 1.“

Aktuální sponzoring v oblasti digitálních služeb podle austriaformula.at:

Mercedes - Epson 5 mil. USD, Crowdstrike 4 mil. USD, AMD 4 mil. USD, TIBCO 4 mil. USD, Hewlett Packard 2 mil. USD

Red Bull - Oracle 30 milionů USD, Citrix 4 miliony USD, Hewlett Packard 2 miliony USD

Ferrari - Kaspersky 4 miliony USD

McLaren - Dell 15 mil. USD, Dark Trace 10 mil. USD, Arrow Electrics 4 mil. USD, Cisco 4 mil. USD, Webex 4 mil. USD, Splunk 2 mil. USD

Aston Martin - Cognizant 15 milionů USD, NetApp 2 miliony USD, Sentonel One 2 miliony USD

Alpine - Hewlett Packard 3 miliony USD, 3D Systems 3 miliony USD, Microsoft 2 miliony USD.

Alfa Romeo - Zadara 4 mil. USD, Acer 2 mil. USD, Additive Industries 2 mil. USD, Mitsubishi Electric 2 mil. USD

Haas - Ionos 2 miliony USD

Williams - Versa Integrity 4 miliony USD, Acronis 3 miliony USD

V době průzkumu Alpha Tauri ještě neměla žádné technologické partnery s touto sponzorskou částkou

Nejen hotovost je řešením

Většina z těchto obchodů je kombinací hotovosti a věcných plnění. Například smlouva společnosti Red Bull v hodnotě 30 milionů USD se společností Oracle sestává z 10 milionů v hotovosti, zbytek představuje vybavení a služby. 

Ropný a tabákový průmysl také stále platí obrovské částky do pokladny Formule 1. V roce 2020 proinvestovaly ropné společnosti Petronas, Shell, Exxon Mobile, Castrol / BP, Orlen a Gulf Oil celkem 224 milionů dolarů. Tabákové giganty Philip Morris International a BAT investovaly "jen" o něco víc, než polovinu - 130 milionů amerických dolarů.

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 generuje zisk, navzdory sponzorské krizi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 16.04.2021 11:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Ferrari SF21 v Bahrajnu

"Sainz je pro Leclerca nebezpečím, Verstappen prohrál závod, který měl v kapse,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud