ANALÝZA SEKTORŮ: Ferrari dalo dohromady čistá kola a Kimi překonal rekord, Alonso nejrychlejší na rovinkách

Petr Hlawiczka, 1. září 2018, 22:45 Google+

MONZA - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech a co z toho můžeme vyčíst o jejich výkonnosti? S jakými strategiemi zítra nastoupí do Velké ceny Itálie 2018?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 04.09. 10:23) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen prožil v Monze úspěšnou sobotu

Kimi Räikkönen prožil v Monze úspěšnou sobotu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek



Jízdu na plný plyn prvním sektorem a první DRS zónou začínající za cílovou rovinkou dělí pouze první šikana (Variante del Rettifilo), před níž se nachází speed trap a nejnáročnější místo pro brzdy - zpomaluje se z 320 km/hod na 84 km/hod, na piloty přitom působí přetížení 5,5. Následující táhlá třetí zatáčka se jede naplno.

Za ní začíná druhý techničtější druhý sektor. Obsahuje jednu šikanu (Variante della Rogia), po kratší akceleraci přichází dvojíce zatáček Lesmo oddělených velmi krátkou rovinkou, na jejímž konci dosahují 270 km/hod. Po nich přichází delší úsek na plný plyn s druhou, letos o 50 m delší DRS zónou.

Třetí sektor začíná před zajímavou kombinací levotočivé, pravotočivé a další levotočivé zatáčky v rychlém sledu - Variante Ascari. Za ní čeká na jezdce delší rovinka a brzdění do slavné otevírající se Parabolicy, která byla letos na vnějším okraji minulý rok vyasfaltována.

Mapa okruhu v Monze

Mapa okruhu v Monze | zdroj: Formula1.com

Vettel dnes v posledním pokusu udělal několik chyb a Räikkönenovi aerodynamickým stínem pomohl k nejrychlejšímu času a překonání rekordu Juana Pabla Montoyi z roku 2004. Oba piloti Ferrari dali dohromady čistá kola a Fin Monzou prolétl za 1:19,119 min. Vzhledem k průměrné rychlosti 263,587 km/h jde o nejrychlejší kolo v historii Formule 1 vůbec.

Mercedesům se ideální kolo nepodařilo poskládat a po celý víkend na Ferrari ztráceli 1 - 2 desetinky. Hamilton byl rudým vozům velmi blízko - pokud by se mu podařilo zajet čistě, byl by před Vettelem. Bottas se s vozem trápí, po včerejšku změnili nastavení, a to mu trochu nesedlo.

Video: Reakce finských komentátorů na nejrychleší kolo Icemana

"Téměř celá má ztráta na Lewise byla na rovinkách. Také jsem zablokoval kola při brzdění do 1. zatáčky v mé první jízdě v Q3, což mi ztížilo druhý pokus, tam jsem přišel o půl sekundy, jinak to bylo celkem těsné. Celkově to nebylo jednoduché dát ta kola dohromady, ale nakonec to poslední kolo s dobrým roztažením mohlo být dobré," uvedl Bottas, jenž těžil ze závěsu za Hamiltonem v prvním pokusu, v druhé jízdě to týmovému kolegovi vrátil. Podobnou taktiku použilo i Ferrari.

V prvním sektoru byl nejrychlejší Hamilton, ve druhém Bottas, ve třetím Räikkönen. Vettel si nepřipsal rekord v žádném z nich, přesto mu jeho čas stačil na první řadu. Byl si vědom, že po nemastném - neslaném kole měl štěstí, že zítra nebude stát až za lídrem šampionátu se Stříbrným šípem.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monze

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monze | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejblíže byl první čtyřce Verstappen s Red Bullem, jeho ztráta ale už převyšovala 1,2 sekundy. Holanďan nakonec včera večer nasadil o 15 koní výkonnější C-specifikaci motoru Renault, jenže jeho tým je za Mercedesem a Ferrari stále moc daleko. Ricciardo kvůli výměně motorů musí pykat a putuje na konec roštu.

"Je trochu rychlejší než ten starý, v tomto to je tedy pozitivní, ale samozřejmě to nestačí," hodnotí Verstappen nový spalovací motor Renaultu. "V Q3 jsem ke svému finálnímu pokusu, v níž jsem zajel nejrychlejší kolo, vyrážel jako první a oni se všichni navzájem roztahovali, což na této trati dělá další 3 či 4 desetiny. Mohl jsem na tom být o něco lépe. Ztráta stále přesahuje sekundu, což je ale také to, co ztrácíme na motoru... Ferrari a Mercedes udělali s motory velký pokrok."

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Za Red Bullem je opět mezera, nejlepším ze zbytku pole je Haas zaostávající o dalších 6 desetin sekundy. Grosjean odjel povedenou kvalifikaci a vybojoval 6. příčku. Jeho týmový kolega po incidentu s Alonsem přišel o šanci na postup do Q3, Magnussen těšící se na odchod Alonsa z F1 dle svých slov mohl skončit sedmý.

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na GP Itálie 2018

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace na GP Itálie 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách byl dnes nejrychlejší Alonso, který díky Magnussenově aerodynamickému stínu na speed trapu zaznamenal 346,4 km/h. McLaren ale přes noc provedl po analýze dat a simulaci drastické změny v nastavení, které mu pomohly najít hodně výkonnosti zejména na rovinkách - postup z Q1 se v Monze u nich rozhodně nečekal. Ke bodům by zítra ale potřeboval porci štěstí.

Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem ztrácel na speed trapu 1,6 km/h, Räikkönen s Ferrari 3,7 km/h a Gasly s pohonnou jednotkou Hondy 6,3 km/h. Nejpomalejší dnes byly po včerejších potížích s DRS Saubery - ztrácely přes 14,4 km/h.


Pneumatiky a strategie

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Všech pilotů z první desítky zítra odstartuje na super-měkkých pneumatikách, na nichž dosáhl v Q2 svých nejrychlejších časů. Rozdíl mezi nimi se ale pohybuje pouze v řádu jedné desetiny sekundy.

Nejrychlejší je jednozastávková strategie s přezutím ze super-měkké na měkkou směs po 20 - 30 kolech, popř. po startu na měkké směsi přechod po 25 - 35 kolech na super-měkkou, zůstane-li sucho.

Pokud bude v neděli tepleji a na super-měkkých pneumatikách se budou objevovat puchýře, pak bude z pohledu závodu rychlejší přejít již po 15 - 20 kolech ze super-měkké na středně-tvrdou směs.

Ta nejměkčí směs degraduje rychlostí 0,04 s/kolo, měkká o polovinu pomaleji (0,02 s/kolo).

Grafický přehled nejvýhodnějších strategií

Grafický přehled nejvýhodnějších strategií | zdroj: Pirelli



Google+ Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Ferrari dalo dohromady čistá kola a Kimi překonal rekord, Alonso nejrychlejší na rovinkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 04.09.2018 10:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Max Verstappen dumá, jak bude "veřejně prospěšný"

Někoho se štěstí drží aneb konflikty byly a nejspíš budou

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Max Verstappen ve Velké ceně Brazílie 2018

Chceme v F1 roboty bez emocí? Šéf Red Bullu se Verstappena zastává

Kritický okamžik závodu - o kolo zpět jedoucí Ocon vráží do vedoucího Verstappena

"Verstappen nedokáže udržet emoce pod kontrolou," říká Brawn. "Ocon mě vyprovokoval," hájí se jezdec

Max Verstappen v kolizi s Estebanem Oconem v závodě v Brazílii

Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen na tiskové konferenci

PROHLÁŠENÍ týmů po kvalifikaci: "Komisaři by s Alonsem něco měli udělat,"…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Whiting se vyjádřil k incidentu Ocona s Verstappenem. Kdo je na vině? +VIDEO

  2. Vettel povolán ke komisařům (aktualizováno)

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "K vážení nás neměli volat," zlobí se Vettel

  4. Verstappen "dohrál" incident s Oconem v garáži, FIA ho potrestala

  5. Kam se poděla Vettelova rychlost? Vadný senzor měl dopad na ovladatelnost jeho Ferrari

  6. Ocon uloupil Verstappenovi vítězství, využil toho Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud