"Zákaz kvalifikačních módů motorů pomůže stáhnout náskok Mercedesu, postihne i Renault" věří Marko

Petr Hlawiczka, 4. září 2020, 06:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se domnívá, že zákaz party módů motorů od nadcházející Velké ceny Itálie pomůže soupeřům snížit jeho týmu poháněnému Hondou náskok dominantního Mercedesu.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 04.09. 15:00) Napište svůj názor
Max Verstappen stíhající Mercedes Valtteriho Bottase

Max Verstappen stíhající Mercedes Valtteriho Bottase | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Týmy v sobotu již nebudou moci využívat zvláštní módy motorů, které jim v kvalifikaci pomáhaly k podstatně lepším časům na kolo. Místo toho je po celý víkend musí provozovat pouze s takovými mapami, jaké využívají v závodech.

Zatímco někteří se domnívají, že to s pořadím v poli moc nezamává a Mercedes s nejsilnější pohonnou jednotkou bude dále okupovat první příčky, jelikož bude mít k dispozici více výkonu pro závody, Marko to vidí odlišně - jeho Red Bull bude mít větší šanci na to, aby Stříbrné šípy porážel.

"To, že Mercedes bude moci jezdit déle se silnějším módem, může být pravda. Ale my to vidíme tak, že v kvalifikaci už nebude mít tak obrovský náskok," popisuje odborný poradce Red Bullu, který v šampionátu drží druhou příčku za Mercedesem.

img-responsive

Vydělá na změně hlavně Red Bull, jak se Marko domnívá? | foto: Red Bull Content Pool

"Podle Bottase se bude méně předjíždět, to však znamená, že při každém předjížděcím manévru zatím jezdili na plný plyn. My věříme, že nás to posune blíže. A pokud půjde všechno dobře, naše závodní rychlost byla stejně dost dobrá," pokračuje Marko, podle něhož úřadující šampioni o část svého náskoku určitě přijdou.

"Když se podíváte na Q1 a Q2, tak v nich jsme si celkem vyrovnaní. Pouze v Q3 do toho najednou prásknout. To znamená, že rozdíl v módech je významný. Těžko ale určit přesně, jak moc," pokračuje 77letý manažer Red Bullu.

img-responsive

Honda má podle Marka v závodním režimu druhý nejsilnější motor po Mercedesu, Renault se tomu směje | foto: Red Bull Content Pool

Podle něj tato změna může postihnout také další soupeře: "Renault má celkem dobrý kvalifikační mód. Ale v závodech jsou slabší než my. V kvalifikaci jsou na naši úrovni nebo mírně nad ní. V závodě jsme ale jasnou dvojkou za Mercedesem, pokud jde o výkon motoru."

"Věříme, že nás ta nová technická směrnice posune blíže. Nejde jen o to, že nyní budou moci jezdit se silnějším módem déle. Svou roli bude hrát i spotřeba paliva. Ta je omezená. Když jezdíte příliš dlouho v příliš silném módu, tak potřebujete příliš mnoho paliva. Je tam několik faktorů," vysvětluje Marko.

"My jsme letos neměli ani jeden závod, v němž by pro nás spotřeba paliva byla kritickou. Samozřejmě, že využíváme uvolnění plynového pedálu před brzděním, ale to pro naši závodní výkonnost nebylo rozhodující. Je to těžké posoudit, jak si v tomto vedeme ve srovnání s Mercedesem. Ale logicky: více výkonu = vyšší spotřeba paliva," dodává.

Vytisknout

Diskuze: "Zákaz kvalifikačních módů motorů pomůže stáhnout náskok Mercedesu, postihne i Renault" věří Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 04.09.2020 15:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas - kvalifikace Baku

Druhý trénink pod nadvládou Mercedesu. Red Bull ztrácí

Max Verstappen patří k favoritům na vítězství

Verstappen na úvod v Maďarsku těsně před Mercedesy, ve formě je i Ferrari

Lewis Hamilton - kvalifikace Baku

Mercedes doufá, že zamítnutí žádosti Red Bullu ukončí snahu o pošpinění Hamiltona

Lewis Hamilton naráží do Maxe Verstappena, ten končí ve zdi

Máme nové důkazy, které dostávají kolizi s Hamiltonem do jiného světla, tvrdí Marko. FIA zamítá

Nico Hülkenberg při pátečním tréninku v Silverstone

Hülkenberg oslovil týmy a čeká. Závodil by zadarmo?

Lewis Hamilton v Baku před Maxem Verstappenem

Mercedes favoritem na vítězství v Maďarsku? "Naivní"

Tiskovka po závodě v rakouském Štýrsku

V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu

Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

Mick Schumacher potřebuje zvláštní přístup ohledně závodní sedačky v kokpitu

Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

McLaren je na rovinkách velmi rychlý

Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v tréninku v Silverstone

Zpětná výměna Gaslyho za Albona? Horner odpovídá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappen na úvod v Maďarsku těsně před Mercedesy, ve formě je i Ferrari

  2. Mercedes doufá, že zamítnutí žádosti Red Bullu ukončí snahu o pošpinění Hamiltona

  3. Máme nové důkazy, které dostávají kolizi s Hamiltonem do jiného světla, tvrdí Marko. FIA zamítá

  4. Hülkenberg oslovil týmy a čeká. Závodil by zadarmo?

  5. Mercedes favoritem na vítězství v Maďarsku? "Naivní"

  6. V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud