"Zákaz kvalifikačních módů motorů pomůže stáhnout náskok Mercedesu, postihne i Renault" věří Marko

Petr Hlawiczka, 4. září 2020, 06:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se domnívá, že zákaz party módů motorů od nadcházející Velké ceny Itálie pomůže soupeřům snížit jeho týmu poháněnému Hondou náskok dominantního Mercedesu.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 04.09. 15:00) Napište svůj názor
Max Verstappen stíhající Mercedes Valtteriho Bottase

Max Verstappen stíhající Mercedes Valtteriho Bottase | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Týmy v sobotu již nebudou moci využívat zvláštní módy motorů, které jim v kvalifikaci pomáhaly k podstatně lepším časům na kolo. Místo toho je po celý víkend musí provozovat pouze s takovými mapami, jaké využívají v závodech.

Zatímco někteří se domnívají, že to s pořadím v poli moc nezamává a Mercedes s nejsilnější pohonnou jednotkou bude dále okupovat první příčky, jelikož bude mít k dispozici více výkonu pro závody, Marko to vidí odlišně - jeho Red Bull bude mít větší šanci na to, aby Stříbrné šípy porážel.

"To, že Mercedes bude moci jezdit déle se silnějším módem, může být pravda. Ale my to vidíme tak, že v kvalifikaci už nebude mít tak obrovský náskok," popisuje odborný poradce Red Bullu, který v šampionátu drží druhou příčku za Mercedesem.

img-responsive

Vydělá na změně hlavně Red Bull, jak se Marko domnívá? | foto: Red Bull Content Pool

"Podle Bottase se bude méně předjíždět, to však znamená, že při každém předjížděcím manévru zatím jezdili na plný plyn. My věříme, že nás to posune blíže. A pokud půjde všechno dobře, naše závodní rychlost byla stejně dost dobrá," pokračuje Marko, podle něhož úřadující šampioni o část svého náskoku určitě přijdou.

"Když se podíváte na Q1 a Q2, tak v nich jsme si celkem vyrovnaní. Pouze v Q3 do toho najednou prásknout. To znamená, že rozdíl v módech je významný. Těžko ale určit přesně, jak moc," pokračuje 77letý manažer Red Bullu.

img-responsive

Honda má podle Marka v závodním režimu druhý nejsilnější motor po Mercedesu, Renault se tomu směje | foto: Red Bull Content Pool

Podle něj tato změna může postihnout také další soupeře: "Renault má celkem dobrý kvalifikační mód. Ale v závodech jsou slabší než my. V kvalifikaci jsou na naši úrovni nebo mírně nad ní. V závodě jsme ale jasnou dvojkou za Mercedesem, pokud jde o výkon motoru."

"Věříme, že nás ta nová technická směrnice posune blíže. Nejde jen o to, že nyní budou moci jezdit se silnějším módem déle. Svou roli bude hrát i spotřeba paliva. Ta je omezená. Když jezdíte příliš dlouho v příliš silném módu, tak potřebujete příliš mnoho paliva. Je tam několik faktorů," vysvětluje Marko.

"My jsme letos neměli ani jeden závod, v němž by pro nás spotřeba paliva byla kritickou. Samozřejmě, že využíváme uvolnění plynového pedálu před brzděním, ale to pro naši závodní výkonnost nebylo rozhodující. Je to těžké posoudit, jak si v tomto vedeme ve srovnání s Mercedesem. Ale logicky: více výkonu = vyšší spotřeba paliva," dodává.

Vytisknout

Diskuze: "Zákaz kvalifikačních módů motorů pomůže stáhnout náskok Mercedesu, postihne i Renault" věří Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 04.09.2020 15:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

McLaren má letos za cíl zlepšení ve 2 klíčových oblastech. Key promlouvá o silných i slabých stránkách

Nicholas Latifi v rámci sezónních testů v Barceloně

Není pilot jako pilot, zvláště platící. Williams a Nicholas Latifi...

Fernando Alonso v továrně Renaultu

Alonso: Teď je ten správný čas na návrat, cítím se mladý

Mercedes F1 W04

Mercedes se přiznal, jak oklamal celou Formuli 1: Skrývali jsme reálný výkon!

Lewis Hamilton v Abú Zabí

Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

Ferrari angažovalo do své akademie první pilotku, šestnáctiletou Mayu Weugovou

Ferrari přijalo do své juniorky první dívku, teprve šestnáctiletou Mayu Weugovou

Lewis Hamilton a Max Verstappen po závodě v Silverstone

Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Alexander Albon a Jenson Button před závodem v Silverstone

Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Sergio Pérez po závodě v Turecku

Chyběla mi příležitost, teď ji mám, říká Pérez. Věří si na titul?

Carlos Sainz v rudém

Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Pierre Gasly v tréninku v Silverstone

Zpětná výměna Gaslyho za Albona? Horner odpovídá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

  2. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  3. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  4. Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

  5. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

  6. Přestupy pilotů F1 dříve a dnes. Co se změnilo a proč?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud