Měkčí pneumatiky nepředstavují pro 2. závod v Silverstone riziko, Pirelli vysvětluje defekty

PH, 5. srpna 2020, 07:10 Google+

Pirelli po Velké ceně Británie provedlo analýzu defektů a seznamuje nás s jejími závěry. Co bylo jejich příčinou a jakou roli hráli úlomky na dráze? Jeho šéf Mario Isola věří, že přechod na měkčí směsi před dalším víkendovým závodem nepředstavuje žádné riziko - týmy se budou důsledněji řídit pokyny Pirelli a volit kratší stinty.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 06.08. 09:39) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pirelli po analýze defektů na vozech Mercedesu a McLarenu Carlose Sainze potvrdilo, že šlo o neobvykle dlouhé stinty po brzkých zastávkách v boxech, kam zamířili po výjezdu safety caru.

Příčina defektů objasněna
"Klíčovým důvodem je sada individuálních závodních podmínek, které vedly k extrémně dlouhému využití druhé sady pneumatik. Druhý výjezd safety caru vedl téměř všechny týmy k dřívější zastávce v boxech než plánovali a následně k dlouhému finálnímu stintu o 40 kolech, což je více než 3/4 celkové délky závodů na jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře,"
vysvětluje výrobce pneumatik.

"Společně s výrazně vyšší rychlostí F1 vozů 2020 (čas pole-position byl o 1,2 rychlejší než v roce 2019) to vedlo k tomu, že poslední kola Velké ceny Británie byla obzvlášť náročná kvůli nejvyšším silám, jež byly kdy generovány nejrychlejším vozy F1 v historii," pokračuje se ve zprávě.

Pneumatikové strategie GP Británie 2020

Pneumatikové strategie GP Británie 2020 | zdroj: Pirelli

"Výsledkem byly ty nejnáročnější podmínky pro provoz pneumatik. Vedly k maximální zátěži levé přední pneumatiky (ta v Silverstone dostává zabrat nejvíce) po velkém počtu kol, což vedlo k vysokému opotřebení. Proto byla méně chráněná před působením extrémních sil," uvádí Pirelli, které vloni vyvinulo pro rok 2020 silnější konstrukci kvůli předpokládanému vyššímu přítlaku a vyšším rychlostem, týmy však tyto nové pneumatiky odmítly s tím, že si přejí zachovat status quo.

Nejtvrdší použitá směs (C1) se však tento týden už neobjeví, před Výroční 70. velkou cenou se totiž přejde na měkčí směsi (C2, C3 a C4). Výhradní dodavatel pneumatik se však nebojí, že by to mělo představovat nějaké riziko navíc, bude ovšem vyžadovat o něco vyšší minimální tlaky (o 2 PSI vpředu a o 1 PSI vzadu).

"Vyšetřování ukázalo, že příčinou prvotní ztráty tlaku a následného vypuštění vzduchu byla úroveň zátěže pneumatiky, její konstrukce. A z tohoto důvodu pro příští závod přistoupíme ke zvýšení tlaků, protože ty samozřejmě konstrukci pomáhají," objasňuje šéf Pirelli Mario Isola.

img-responsive

Carlos Sainz míří do boxů s defektem pneumatiky, podobný osud postihl v neděli oba Mercedesy | foto: McLaren

Pirelli zůstává v klidu
"Zůstaneme u stejných směsí C2, C3 a C4, o kterých bylo rozhodnuto před několika týdny. Běhoun směsi nikterak neovlivňuje to, co se pneumatikám stalo. Nechci použít slova 'perfektní bouře,' protože to  nemám rád, ale fakt, že safety car vyjel v 12 kol samozřejmě všechny vedl ke změně v 12. kole. Za normální situace, při normální strategii by auta jedoucí na jednu zastávku cílila na 18. - 20. kolo,"
tvrdí.

"Také berte v úvahu, že při jízdě za safety carem tlaky klesají, a potom při restartu následuje chvíle, kdy rostou. Po restartu tam máte velmi rychlou zatáčku, v níž pneumatikou prochází spousta energie. Obvykle s tím počítáme ve svých odhadech, určujeme předpisy, zohledňujeme to vše. A telemetrie potvrdila, že úroveň energie byla velmi, velmi vysoká.

Takže safety car plus velmi dlouhý stint plus méně chráněná konstrukce s menším množstvím vedly k prvotní ztrátě tlaku, a ztráta tlaku vedla k úniku vzduchu. Když se podíváte na ty pneumatiky měly obě bočnici stále na svém místě, ve správné pozici, a kruh běhounu byl poškozen - to je typická situace, kdy jedete s vypuštěnou pneumatikou," poukazuje Isola.

img-responsive

Mario Isola si před dalším závodem velké starosti nedělá | foto: Pirelli

Úlomky na dráze, zářezy v pneumatikách
Rovněž potvrzuje roli úlomků, jejichž stopy se našly na pneumatikách: "Je pravda, že jsme zaznamenaly vysoký počet zářezů, obzvlášť na pneumatikách z druhého stintu. Věřím, že jejich hlavním důvodem byly kousky předního křídla, jež ztratil Kimi Räikkönen.

Měli jsme jednu pneumatiku s defektem, byla od Latifiho, pokud si dobře pamatuji. Ztrácela vzduch, i když přijel zpět do parc fermé. Můžu potvrdit, že na dráze byly úlomky, potvrzuji, že jsme našli záseky. Také u pneumatik z prvního stintu, zřejmě o nehodě Kvjata," souhlasí Isola.

K defektům Mercedesů a Sainze však podle něj přispělo opotřebení, nikoliv úlomky. "Ale těžko říct, jestli řezy v Maxově pneumatice byly dost velké na to, aby jej zastavily bez dodatečné zastávky v boxech," komentuje.

V následujícím víkendu díky měkčím směsím týmy budou volit automaticky kratší stinty a více zastávek. Šéf Pirelli pochybuje, že by C2 směs v neděli zvládla přes 30 kol, starosti si ovšem nedělá, týmy podle něj budou opatrnější a raději se řídit pokyny výrobce.

Kvjatova zadní pneumatika putuje do Milána k analýze, u ní šlo o jinou situaci - zřejmě o pomalý defekt

Vytisknout

Diskuze: Měkčí pneumatiky nepředstavují pro 2. závod v Silverstone riziko, Pirelli vysvětluje defekty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 06.08.2020 09:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Max Verstappen v Silverstone, který dal pneumatikám pěkně zabrat

"Omezení přítlaku pro rok 2021 mohla být přísnější," podotýká šéf Red Bullu

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen v závodě v Silverstone

Verstappen se nevzdává: Musíme na ně tlačit, pak udělají chyby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

  2. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  3. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  4. Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

  5. Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  6. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud