Pirelli zahájilo vyšetřování incidentů s pneumatikami v Silverstone

Robert RoBertino Pavelka, 2. srpna 2020, 21:25 Google+

Závěr čtvrtého závodu letošní sezóny tak trochu připomínal rok 2013, kdy pneumatiky také vesele "bouchaly", ale nikoli až v posledních kolech. Postiženi byli oba piloti Mercedesu a nechybělo mnoho, aby Mercedes letos poprvé nestanul na nejvyšším stupínku.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 03.08. 22:55) Napište svůj názor
Pneumatikáři italské firmy mají po Silverstone zamotanou hlavu (ilustrační foto)

Pneumatikáři italské firmy mají po Silverstone zamotanou hlavu (ilustrační foto) | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První na řadě byl Bottas v 50. kole. K jeho smůle došlo k defektu krátce poté, co proťal cílovou čáru, takže musel obkroužit celý okruh a než vyměnil pneumatiky, ocitl se až za jedenáctým Vettelem. V předposledním kole ho následoval Carlos Sainz jr., v té době se pohybující na skvělém čtvrtém místě. Také on se propadl, protože před závěrečným okruhem musel do boxů. Hamiltona stihl defekt v posledním kole a téměř dvě třetiny závěrečného kola doslova tlačil auto, aby se spasil před finišujícím Verstappenem. 

Technici Pirelli dostali okamžitě podnět a pustili se do analyzování příčin defektů, ovšem šéf italské firmy Mario Isola připustil, že na konkrétní závěr je příliš brzo. Zjistit, co se na velmi rychlém okruhu Silverstone vlastně stalo, ještě chvíli potrvá.

img-responsive

Valtteri Bottas přišel kvůli defektu pneu o druhé místo | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Mohlo to být vysoké opotřebení, protože pneumatiky, na nichž pilot odjel 38 a více kol jsou na tomto okruhu značně sjeté, ale tím nemíním, že právě to je příčinou defektů. Mohl to být i nějaký úlomek, protože na trati zůstaly trosky předního křídla Kimi Räikkönena. Proto chceme zkoumat nejen pneumatiky, u nichž došlo k defektu, ale stejně tak další pláště použité v závěru tohoto závodu, abychom zjistili, zda na nich není také nějaká řezná stopa či jiný náznak toho, co se mohlo stát. Máme možnost je posoudit v laboratoři přímo na trati. Nebude na to však moc času, protože už za týden nás čeká další závod, takže musíme dojít co nejdříve k nějakému závěru, nejpozději pak v úterý," zhodnotil situaci Mario Isola.

Jeho zaměstnanci i on sám měli možnost posoudit některé pneumatiky, například středně tvrdou směs, na níž Romain Grosjean absolvoval 36 kol, stejně jako některé další, s nimiž piloti odjeli 40 okruhů.

"Úroveň opotřebení je hodně vysoká. Grosjeanovy pneumatiky z jeho prvního stintu jsou sjeté téměř na 100 %. Stejně tak některé gumy použité po výměně jsou v podobné kondici. Je třeba prověřit, zda je to příčina zmíněných selhání. Je pochopitelné, že pokud je pneumatika na konci své životnosti, běhoun je náchylnější k defektu, takže stačí malá nečistota na trati a snadno se poškodí. Na gumách jsou vidět různé puchýře, proto říkám, že jde o téměř stoprocentní opotřebení. Každá pneumatika může absolvovat maximální počet kol, ale také záleží na vozidle, úrovni nastavení a energie, proto nelze tvrdit, že limit je pro všechny stejný," pokračuje Isola.

img-responsive

Mario Isola hodlá přijít věci co nejdříve na kloub | foto: Pirelli

Podle jeho názoru do celého problému významně promluvil druhý výjezd safety caru ve 13. kole po Kvjatově nehodě. Až na zmíněného Grosjeana všechny týmy povolaly své piloty do boxů a stalo se tak určitě dříve, než se plánovalo, proto byl druhý stint nuceně delší.

"Byl velmi dlouhý, delší než se očekávalo. Nemyslím, že týmy chtěly stavět kolem 13. kola a vydržet až do konce závodu. Předpoklad byl stavět někdy kolem 18. kola, přejít na tvrdou směs a vydržet s ní do konce závodu. Dřívější výjezd SC pozměnil strategii - nikdo pak už nechtěl stavět, aby přišel o dobrou pozici. Co s tím lze dělat z krátkodobého hlediska? Prognóza maximálního počtu kol pro jednotlivé směsi je něco, co bude nutné prodiskutovat s FIA, hned jak zjistíme pravou příčinu problémů. Pokud se potvrdí, že problémem je opotřebení, je třeba najít nějaký systém," dodává Isola.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli zahájilo vyšetřování incidentů s pneumatikami v Silverstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 03.08.2020 22:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se svou trofejí za třetí místo po závodě v Kataru

Alonso je stejně dobrý jako Schumacher a Senna tvrdí Ocon. Co ho dělá výjimečným?

Lewis Hamilton a Max Verstappen po startu závodu v americkém Austinu

FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Charles Leclerc v závodě v Brazílii

Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

Robert Kubica během předsezónních testů v Barceloně

Orlen prodlužuje spolupráci s Alfou Romeo, pochvaluje si přínos. Kubica zůstává v F1

Lando Norris v závodě v Kataru

"Bylo to nebezpečné, měli by vyrábět lepší pneumatiky!" Pirelli vyšetřuje defekty z Kataru

Fernando Alonso senzačně třetí mezi Red Bully

Ocon zdržel Péreze a oplatil Alonsovi službu z Maďarska, Alpine je k pneumatikám velmi šetrné

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě v Kataru

FOTO: Premiéra v Kataru patřila Hamiltonovi, penalizovaný Verstappen omezoval škody

Fernando Alonso se více než po sedmi letech rozhlížel ze stupňů vítězů (ilustrační foto)

GP KATARU: Hamilton vítězí, Alonso po sedmi letech na stupních vítězů

Max Verstappen s Red Bullem RB16B

Každý bod se počítá: bitvu o nejrychlejší kolo vyhrál Verstappen + strategie

Lewis Hamilton po závodě v Soči

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton je vděčný za body, Verstappen za dobrý start

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc se svou trofejí za třetí místo po závodě v Soči

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: "Ferrari využilo příležitostí," usmívá se Leclerc,…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton je vděčný za body, Verstappen za dobrý start

  2. Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

  3. GRAFIKA: Startovní rošt GP Kataru po penalizaci Bottase s Verstappenem

  4. Verstappen potrestán, startovní rošt v Kataru má novou podobu

  5. GP KATARU: Hamilton vítězí, Alonso po sedmi letech na stupních vítězů

  6. Ocon zdržel Péreze a oplatil Alonsovi službu z Maďarska, Alpine je k pneumatikám velmi šetrné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud