Takový začátek sezony si zřejmě Ferrari nepředstavovalo ani v těch nejhorších snech. SF1000 však zkrátka konkurenceschopnost postrádá. A světlo na konci tunelu? To byste hledali opravdu těžce.
Ono totiž patrně ani není. Alespoň zatím. Je fakt, že ani loni na tom Scuderia nebyla nijak světoborně, jenže to se alespoň mohla opřít o svůj motor, který byl nejlepší v poli. Právě tento fakt společně s velmi nízkým odporem monopostu zajistil Ferrari triumfy na motorově náročných tratích ve Spa a na Monze.
Titul z toho sice (opět) nebyl, ale úplné fiasko také ne. K němu má Scuderia nakročeno letos. Aktuální červený stroj nevyčnívá v ničem a zdá se, že vrchním představitelům italské automobilky dochází trpělivost. Podle některých dokonce už pomyslný pohár trpělivosti přetekl.
Jméno první oběti bídných výsledků asi není těžké uhádnout. S hlavou na špalku má momentálně ležet šéf týmu Mattia Binotto, jde jen o to, jestli John Elkann a Louis Camilieri spustí gilotinu ohlašující Binottův definitivní konec.
Zdroje italských médií tvrdí, že k tomu není daleko. Binotto měl dostat časové ultimátum, ve kterém chce vedení automobilky vidět hmatatelné zlepšení. Jinak... Sbohem kamaráde.
A jméno Binottova nástupce? Nejčastěji se spekuluje o Antonellu Colettovi. Třiapadesátiletý manažer je součástí rodiny Ferrari od roku 1997. Pod palcem měl zejména projekty ve světě sportovních vozů.