Šéf Ferrari vítězství před rokem 2022 už nečeká, vyjmenovává slabé stránky svého týmu

Petr Hlawiczka, 29. července 2020, 06:20 Google+

Předseda správní rady Ferrari John Elkann neočekává, že by jeho týmu před sezónou 2022 dosáhl na vítězství ve velkých cenách. Trpící fanoušky proto vyzývá k trpělivosti.

Počet komentářů:  64 komentářů (Poslední 31.07. 00:39) Napište svůj názor
Charles Leclerc skončil v Maďarsku na 11. místě

Charles Leclerc skončil v Maďarsku na 11. místě | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Ferrari se letos překvapivě propadlo až na pátou příčku mezi konstruktéry a rychlostně zdaleka nemá na dominantní Mercedes. V Maranellu si proto nedělají iluze o tom, že se by se ještě letos či příští rok mohli zapojit do bojů o vítězství - na své soupeře v krátkodobém horizontu odpověď nenajde.

"Procházíme obtížným obdobím, které začalo dávněji. Nevyhráli jsme šampionát konstruktérů od roku 2008 a šampionát jezdců od roku 2007. Díky aerodynamické kapacitě zažil vítězný cyklus Red Bull, potom Mercedes díky svým skvělým schopnostem v technologii hybridních motorů," uvádí Elkann.

"Letos nejsme konkurenceschopní kvůli projektovým chybám. Máme několik strukturální slabin, které již nějakou dobu existují v oblasti aerodynamiky a dynamiky vozidla. Také jsme ztratili ve výkonu motoru," vypočítává.

img-responsive

Ferrari postavilo nekonkurenceschopné auto, na což bude kvůli zmražení pravidel doplácet i příští rok | foto: Scuderia Ferrari

"Realitou je, že naše auto není konkurenceschopné. Viděli jste to na dráze a znovu to uvidíte. Dnes pokládáme základy pro to, abychom byli konkurenceschopní a vrátili se k vítězstvím, až se v roce 2022 změní pravidla. O tom jsem přesvědčený," pokračuje předseda Ferrari.

Dříve k tomu kvůli zmražení pravidel nedojde, fanoušci rudého týmu proto budou trpět i příští rok. "Hodně to Ferrari penalizuje vzhledem k bídnému začátku. Musíme být realisté a uvědomit si, že strukturální slabiny se s námi táhnou již celou dekádu, což přechod k hybridům ještě zvýraznil," vysvětluje Elkann.

"Souhlasili jsme s odkladem nových pravidel na rok 2022, protože jsme souhlasili, že jde o správnou věc pro zvýšení konkurenceschopnosti v rámci F1. Rozpočtové stropy nevnímáme jako omezení našich schopností vítězit. Vnímáme je jako výzvu," obrací pozornost k chystaným změnám v oblasti financování týmu.

img-responsive

Sebastiana Vettela (vlevo) od příštího roku nahradí Carlos Sainz, společně s Charlesem Leclercem vytvoří novou dvojici, která by se měla dočkat vítězného cyklu | foto: Scuderia Ferrari

"Naši inženýři, mechanici a piloti naleznou sílu a kreativitu ve vazbách, jež přivedou Ferrari zpět. Osobně jsem za posledních 10 let neviděl nikdy tak soudržného a silného ducha," pochvaluje si Elkann atmosféru v Maranellu navzdory sportovním neúspěchům.

"Fanoušci trpí stejně jako my, víme však, že jsou nám blízko. To je důvod, proč je důležité být přímočarý a upřímný. Čeká nás dlouhá cesta... Důležité je pracovat na trati i mimo ni soudržným způsobem, krok za krokem budovat takové Ferrari, jaké si přejeme," vybízí dále.

Někteří kvůli nekonkurenceschopnému vozu zpochybňují schopnosti šéfa závodního týmu Matii Binotta. Elkann však v něj má "totální důvěru... má všechny schopnosti a vlastnosti pro započetí nového vítězného cyklu. Byl u Ferrari s Todtem a Schumim. Ví, jak vyhrávat a od příštího roku bude pracovat s dvěma jezdci, kteří jsou mladí a mají stejné ambice jako my."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šéf Ferrari vítězství před rokem 2022 už nečeká, vyjmenovává slabé stránky svého týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 64, poslední 31.07.2020 00:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 64 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s Racing Pointem RP20 na Hungaroringu

Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Lewis Hamilton si svou trofejí za první místo po závodě v Silverstone

FOTO: Velká cena Silverstone s nečekanou koncovkou, problémy měl i Hamilton

Smolař Nico Hülkenberg v neděli na startovní rošt nedojel

Proč nemohl Hülkenberg odstartovat? Motor byl v pořádku, vina přesto padá na Mercedes

Pneumatikáři italské firmy mají po Silverstone zamotanou hlavu (ilustrační foto)

Pirelli zahájilo vyšetřování incidentů s pneumatikami v Silverstone

Charles Leclerc se svou trofejí za třetí místo po závodě v Soči

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: "Ferrari využilo příležitostí," usmívá se Leclerc, Hamiltona zamrazilo

Max Verstappen s Red Bullem RB16

Nejrychlejší kola: Bod navíc pro Verstappena, strategická chyba?

Max Verstappen seznal, že vrabec v hrsti není vždy nejlepším řešením (ilustrační foto)

GP VELKÉ BRITÁNIE: Drama na Silverstone: Bod místo vítězství

Startovní rošt v Silverstone

GRAFIKA: Startovní rošt GP Británie po penalizaci Kvjata s Russellem

Lewis Hamilton v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Dominance Mercedesu pokračuje

Lewis Hamilton pokračuje v překonávání rekordů

Mercedes v kvalifikaci rozdrtil konkurenci

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris v rámci druhého dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Porazit Ferrari by pro nás bylo skvělé, říká Norris

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Dominance Mercedesu pokračuje

  2. Šéf Ferrari vítězství před rokem 2022 už nečeká, vyjmenovává slabé stránky svého týmu

  3. Odpolední trénink patřil Strollovi, Albon boural, Vettel v problémech

  4. Red Bull v 1. tréninku předčil Mercedesy, Péreze nahradil Hülkenberg, Vettel kvůli poruše stál

  5. GP VELKÉ BRITÁNIE: Drama na Silverstone: Bod místo vítězství

  6. Proč nemohl Hülkenberg odstartovat? Motor byl v pořádku, vina přesto padá na Mercedes

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud