"Plány na vylepšování vozů jsme zahodili, na vývoj není čas," tvrdí šéf Racing Pointu. Jak využijí žetony?

Petr Hlawiczka, 18. června 2020, 06:10 Google+

Kvůli vynucené přestávce a zavření továren způsobené koronavirem musely všechny týmy přepracovat své plány na vývoj vozů. Ty budou navíc zmraženy a pro příští sezónu se kvůli snížení nákladů moc měnit nebudou, pouze některé komponenty, pro něž musí využít přidělené žetony.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.06. 07:44) Napište svůj názor
Lance Stroll s Racing Pointem RP20 během předsezónních testů v Barceloně

Lance Stroll s Racing Pointem RP20 během předsezónních testů v Barceloně | foto: Racing Point F1 Team

Sdílejte článek

Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer potvrdil, že jeho tým nastoupí příští měsíc v Rakousku ve stejné konfiguraci, s jakou dorazili v březnu do Austrálie. Kvůli uzavření továren neměli možnost se jakkoliv věnovat vylepšení svého vozu. Také nemají žádná data z okruhů, která by pomohla jejich vývoj směrovat, což vývoj a postupné nasazování nových dílů znemožňuje.

"Všechno jsme to zahodili," říká s nadsázkou o původním vývojovém plánu Racing Pointu. "Rozhodně jsme neměli žádný čas na vylepšování auta mezi Austrálii a Rakouskem. V Rakousku budeme jezdit s autem, které jsme plánovali pro Austrálii."

"Je to opravdu těžké provést teď restart a přivézt něco do Spa, dokonce Spa i Monza budou náročné. Poohlížíme se tedy o vylepšení pro druhou polovinu sezóny, pokud opravdu dojde i na dalších osm závodů, jak doufáme," pokračuje Szafnauer.

"Myslím si ale, že jsme během zimních testů měli dobré auto. A pokud jste obecně dobří v Barceloně, pak máte slušný aerodynamický balík a můžete dobře závodit i na ostatních místech," pochvaluje si šéf Racing Pointu, jehož letošní vůz je kopií loňského vítězného Mercedesu W10.

img-responsive

Racing Point předváděl během testů velmi slušné výkony | foto: Racing Point F1 Team

Odlišné plánování pro příští rok a svázané ruce
Plánování pro příští rok 2021 je úplně jiné než obvykle, týmy se totiž musí vyrovnat se zmražení vozů a klíčových komponentů. Nebudou tedy muset v průběhu sezóny pracovat na dvou projekt a postupně přesouvat své zdroje k novému monopostu.

"Když máte volnost postavit celé nové auto, tak se toho najde mnohem více, naše ruce tedy budou svázány. Závodit začneme v červenci, kdy už obvykle začínáte s výrobou šasi pro další rok. Bude to tedy úplně zhuštěné, což bude mít znovu dopad na to, co děláme letos. Nemůžeme toho pro rok 2021 moc změnit, můžete ale pokračovat ve vývoji aerodynamiky vozu," popisuje šéf Racing Pointu, který se od příští sezóny přejmenuje na Aston Martin.

Týmy mohou využít systém žetonů, aby upravili zmražený díl, který chtějí před příští sezónou změnit. S tímto procesem ale musí začít brzy a oznámit FIA svůj záměr už příští měsíc - tři dny před závodem v Maďarsku.

img-responsive

Letos není prostor na to, aby se týmy paralelně věnovaly dvěma projektům | foto: Racing Point F1 Team

Využití žetonu a žádný prostor pro oba projekty
"Musíme dost brzo upozornit FIA na to, k čemu chceme žetony využít. Musíme je náležitě využít, poté zřejmě budeme muset znovu optimalizovat auto po změnách, které provedeme. Budeme tedy muset změnit model a v aerodynamickém tunelu začít s novou konfigurací. To se týká roku 2021, proto u nás letos k žádným větším vylepšením nedojde," komentuje Szafnauer.

"Stále musíte pracovat, provedeme tedy nějaké změny, které nám umožní dva žetony. I když půjde o drobnou optimalizační práci, musíte se ji věnovat. A to je to, na co velmi brzy zaměříme. Z pohledu času je teď vše zhuštěné, neumožní nám to věnovat se oběma věcem: zahájit práci na příštím voze s drobnými změnami, které můžeme udělat, a zároveň se vyvíjet letošní auto."

"V tunelu můžeme strávit pouze určené množství času, který bude letos ještě více omezen, a nyní nemáme takový prostor, abychom dělal to, co bychom obecně před dalším rokem dělali. Ale i kdybyste ho měli, tak nemáte čas. Je červen a už jsme zmeškali veškerý ten čas od března. Fakt nemáte ten čas v tunelu na to, abyste udělali kousek pro letošní a kousek pro příští rok," dodává Szafnauer, jenž ale s novými pravidly a omezeními kvůli snižování nákladu souhlasí.

Vytisknout

Diskuze: "Plány na vylepšování vozů jsme zahodili, na vývoj není čas," tvrdí šéf Racing Pointu. Jak využijí žetony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.06.2020 07:44 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault svůj první test zvládl

V Rakousku se už jezdí, Ricciardo včera s Renaultem zvládl 500 km

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud