Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Pavel Mandát, 4. června 2020, 19:15 Google+

Počínaje sezonou 2021 už týmy nebudou moci využívat libovolné množství výfukových systémů. Jejich počet bude nově stanoven na osm kusů za sezonu. Za nasazení každého dalšího přijde trest ve formě penalizace.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.06. 08:14) Napište svůj názor
Difuzor Ferrari

Difuzor Ferrari | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

V uplynulých dnech byly schváleny další změny pravidel, které Formuli 1 brzy potkají. Konkrétně od sezony 2021. Je mezi nimi nižší rozpočtový strop i aerodynamický handicap. Právě těmto novinkám byla věnována největší pozornost.

Nejde však jen o ně. Počínaje ročníkem 2021 pravidla kromě jiného omezí také využívání výfuků. Ty jsou dnes považovány za samostatnou součástku, která nespadá do pohonné jednotky. To se ale brzy změní.

Už za rok. Se začátkem sezony 2021 se totiž výfuky začnou brát jako díl patřící do pohonné jednotky. Takže jejich využívání bude podléhat striktně stanovenému počtu a stejně tak případným penalizacím ve formě ztráty několika míst na startovním roštu.

Aktuální návrh počítá s tím, že od sezony 2021 budou týmy moci využít osm kusů výfukových systémů. Za nasazení každého dalšího je postihne penalizace. 

Důvod tohoto opatření je jednoduchý. Spočívá, jak už je zvykem, ve snaze redukovat finanční náklady. No a oblast výfuků patřila ve Formuli 1 k těm, které doposud žádné výrazné restrikce nepotkaly. To znamenalo značné využívání speciálních materiálů, které ale rozhodně nebyly levné. Tomu brzy odzvoní.

Vytisknout

Diskuze: Omezení pravidel nekončí, na řadě jsou výfuky. Co se změní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.06.2020 08:14 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso při čtvrtečním tréninku v ulicích Monaka

Z Alonsa jsme měli obavy, přiznává Prost. Ocon si podle něj začne víc věřit

Mick Schumacher - závod ve Francii

Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

Mattia Binotto vyslovil zajímavou, i když asi nereálnou myšlenku

Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

Zůstane Vettelovo druhé místo v Baku prozatím jediným pódiovým umístěním?

Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

Nové jméno ve Zlaté knize vítězů GP - Esteban Ocon a vlastně i Alpine F1

GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Christian Horner upíná pozornost na zítřek

Jak se Horner staví k Hamiltonovu pojetí závěru kvalifikace? Jaká je Hamiltonova reakce?

Hlavní rovinka v Maďarsku

GRAFIKA: Startovní rošt v Maďarsku - Mercedesy před Verstappenem s výhodou tvrdší směsi

Christian Horner a Toto Wolff mají další důvod si vyměňovat názory

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: jak reagovali piloti na vyhrocený maďarský čardáš F1?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz během předsezónních testů v Barceloně

Díry v rozpočtových stropech nahrávají McLarenu, stěžuje si Helmut Marko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Schumacher vidí světlo na konci tunelu. Co říká na bitvu s Verstappenem? + VIDEO

  2. Ferrari navrhuje, aby viníci nehod byli potrestáni také materiálně

  3. Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

  4. Vettel je diskvalifikován, na podium se posouvá Sainz

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

  6. GP MAĎARSKA: Postartovní kolize prosela pole, překvapivým a zaslouženým vítězem je Ocon

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud