Co čeká Pirelli od nové sezony?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 12. ledna 2020, 22:18 Google+

Z původně plánovaného přesunu na novou specifikaci pneumatik Pirelli pro příští sezonu nakonec sešlo. Italský výrobce tak zůstává u letošní verze svého produktu. Co s ohledem na tento fakt od následujícího ročníku očekává?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

V průběhu nedávno skončené sezony 2019 bylo rozhodnuto, že v roce 2020 nebude nasazena nová specifikace pneumatik Pirelli. Tento krok si vynutily týmy. Zdůvodňovaly jej obavami o fungování nového produktu, který původně měla italská pneumatiková společnost nasadit.

Nové gumy se testovaly během závodního víkendu v americkém Austinu a posléze rovněž v Abú Zabí, kde probíhaly testovací jízdy po skončení sezony. Ani v jednom případě však neoslnily, Pirelli se je sice snažilo hájit, to nicméně kýžený efekt nepřineslo a týmy si odhlasovaly pokračování s letošní verzí.

Podle Pirelli tak nebude žádný z týmů v nevýhodě, to proto, že s aktuálními pneumatikami už se všichni zacházet naučili. Řada stájí si přitom obzvláště ze začátku ročníku 2019 stěžovala na problémy s jejich zahříváním.  Tento problém se už dle slov Maria Isoly opakovat nebude. Vzhledem k neustálému vývoji aerodynamiky a s tím souvisejícím zrychlováním vozů je ve hře spíše opačný problém. Isola si myslí, že by pneumatiky mohly trpět přehříváním.

img-responsive

Pneumatiky Pirelli pro závodní víkend v Německu | foto: Pirelli

Jeho predikce jsou takové, že vozy díky intenzivnímu vývoji zrychlí zhruba o 1 až 1.5 sekundy na kolo. Gumy tak budou vystaveny většímu množství přítlaku a energie, než na které byly původně navrhovány. To by mohlo mít za následek již zmíněné přehřívání, jemuž se Pirelli pokusí zřejmě předejít úpravou pneumatikových tlaků.

S ohledem na to, že technická pravidla zůstávají příští rok beze změn, dá se očekávat, že vozy opět zrychlí. Měly by být rychlejší zhruba o sekundu až sekundu a půl. Takže pokud bychom měli něco předvídat, myslím si, že problémy mohou nastat spíše v souvislosti s přehříváním,“ líčí Isola.

Zahřívání už by naopak nemělo činit problémy. „Určité týmy si na začátku této sezony stěžovaly, že pneumatiky je obtížné správně zahřát. Tady už problém nebude. Stáje se naučily, jak s naším produktem zacházet, díky faktu, že pneumatiky zůstávají totožné už je nemá co překvapit. I když je škoda, že díky tomuto faktu přijdeme o určitý prvek nepředvídatelnosti,“ uzavírá Isola.

Vytisknout

Diskuze: Co čeká Pirelli od nové sezony?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  2. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  3. Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

  4. V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  5. Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  6. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud