ANALÝZA SEKTORŮ: Verstappen o 39 tisícin před chybujícím Leclercem, jenž dominoval na rovinkách +VIDEO

Petr Hlawiczka, 16. listopadu 2019, 22:10 Google+

SAO PAOLO - ANALÝZA SEKTORŮ; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019? Jak se chovaly pneumatiky a která strategie je pro závod dle simulací nejlepší?

Počet komentářů:  53 komentářů (Poslední 17.11. 20:05) Napište svůj názor
Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Interlagos je krátkým okruhem, jehož první sektor obsahuje pomalá Sennova esíčka a třetí velmi rychlou zatáčku, kde bude v závodu začínat první DRS zóna.

Na zadní rovince začíná před čtvrtou zatáčkou prostřední, technický sektor vyžadující maximální přítlak. Krom úvodní rychlejší pasáže obsahuje sérii velmi pomalých zákrut.

Mapa Interlagosu

Mapa Interlagosu | zdroj: Formula1.com

Třetí sektor tvoří krom 12. středně rychlé zatáčky, z níž je důležitý dobrý výjezd, již pouze dlouhá rovinka, kde se uplatní co nejnižší odpor. Na jejím konci se měří maximální rychlosti (speed trap).

Verstappen dnes předvedl v závěru kvalifikace skvělý výkon a vyjel si po zásluze své třetí pole-position kariéry, zatímco jeho soupeři dělali chyby zejména v poslední zatáčce při nájezdu na cílovou rovinku, Ferrari tak za ní nevytěžil maximum ze síly svého motoru.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Holanďan sice nepřekonal loňský rekord Hamiltona (1:07,281), to jde ale na vrub tvrdších pneumatik, protože Pirelli na Interlagos přivezlo to nejtvrdší ze svého portfolia. Max byl nejrychlejší v prostředním sektoru, v prvním i v druhém jej předčil pouze Leclerc, v tom posledním z dlouhou rovinkou byl až pátý za oběma Ferrari a Mercedesy, což poukazuje na přetrvávající deficit Hondy.

Leclerc v součtu sektorů ztratil na Verstappena pouze 39 tisícin sekundy, mohl tak litovat své chybky v poslední zatáčce, v níž ztratil 3 desetiny. Jeho týmovému kolegovi Vettelovi se podařilo dát dohromady ideální kolo, což v Q3 dokázal už jen Grosjean. Mercedes byl dnes o 1 - 2 desetiny pomalejší než Ferrari, což jej po 3. tréninku mírně překvapilo.

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace a srovnání s předchozím podnikem

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace a srovnání s předchozím podnikem | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Velmi dobrou formu dnes předvedl Gasly, jenž své Toro Rosso po penalizaci Leclerca dostal do třetí řady. Povzbuzení svými výsledky na krátkém okruhu ve vysoké nadmořské výšce je i Haas, jenž se s oběma vozy probojoval do Q3: Grosjean bude startovat ze 7. a Magnussen z 9. místa.

Na všech rovinkách byl dnes nejrychlejší Leclerc, jemuž bylo na konci 1. sektoru naměřeno 331,3 km/h (vozy Ferrari zde drží první čtyři příčky), na speed-trapu 330,6 km/h. V tomto místě za ním s odstupem 0,2 km/h skončila Honda s Renaultem, Stroll poháněný Mercedesem ztrácel 1 km/h.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019

Nejvyšší rychlosti kvalifikace na Velkou cenu Brazílie 2019 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


Pneumatiky a strategie

Mezi měkkou (C3) a středně-tvrdou (C2) směsí byl v časech na kolo půlsekundový rozdíl, mezi středně tvrdou a tvrdou (C1) směsí se pohyboval kolem sekundy.

Dle simulací vychází pro Velkou cenu Brazílie vypsanou na 71 okruhů nejlépe jednozastávková strategie měkká - tvrdá s přezutím po 26 - 29 kolech.

Nejlepší strategie pro zítřejší Velkou cenu Brazílie 2019

Nejlepší strategie pro zítřejší Velkou cenu Brazílie 2019 | zdroj: Pirelli

O něco hůře vychází jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s přezutím po 34. - 37 kolech, podobně je na tom dvouzastávková strategie měkká - měkká - středně tvrdá se zastávkami po 18. - 21. kolech v prvních dvou stintech - v tomto případě je ale nutné na trati předjíždět, což týmy nebudou preferovat.

Zítra ale budou teploty vyšší, což může mít dopad na chování pneumatik i strategie (trať poskytuje vyšší přilnavost). Zajímavé bylo, že Leclerc byl v Q2 druhý nejrychlejší na středně-tvrdých pneumatikách - ty nemusí být tak špatné, Monačan má navíc evidentně rychlost.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Verstappen o 39 tisícin před chybujícím Leclercem, jenž dominoval na rovinkách +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 53, poslední 17.11.2019 20:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 53 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen a Sebastian Vettel ve vzájemném rozhovoru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  3. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  4. "Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

  5. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  6. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud