PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

Jiří Izer / Petr Hlawiczka / Jana Šrámková, 16. listopadu 2019, 20:20 Google+

SAO PAULO - PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI; Jak hodnotí piloti a zástupci týmů své výkony, které předvedli v kvalifikaci na Velkou cenu Brazílie?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 17.11. 19:07) Napište svůj názor
Max Verstappen a Sebastian Vettel ve vzájemném rozhovoru

Max Verstappen a Sebastian Vettel ve vzájemném rozhovoru | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1. místo
Auto létalo hned od začátku Q1, bylo to opravdu příjemné s ním jezdit. Druhé kolo bylo ještě lepší, takže to všechno dopadlo výborně. Zítra se pokusím závod dokončit, na rozdíl od loňska [Max byl sestřelen o kolo zpět jedoucím Oconem].

Alexander Albon, 6. místo
Celkově to nebylo špatné, ale pořád hledám ten poslední kousek skládačky. Ano, jedu tu poprvé, ale nemám rád tyhle výmluvy a celkově je nerad dělám. Je to celkem náročný okruh, dlouhé zatáčky a pomalejší rychlosti. Je to tu hodně citlivé, uděláte chybu v jedné zatáčce a platíte v další čtyřech nebo pěti. Já udělal malou chybu ve druhé a teploty pneumatik vyskočily. Je to tu hodně těsné, ale je to zábava. Není moc okruhů jako tento a užil jsem si to. Jen si přeji, abych byl rychlejší. Max jel skvěle a pro tým to byl dobrý den. Naše rychlost vypadá dobře a s Charlesovou penalizací startujeme pátí, to je dobré.

Christian Horner, šéf týmu
Auto se dalo dohromady, náš balík funguje velmi dobře. Bylo to těžké se v závěru zlepšit, ale Maxovi se to povedlo, odjel úžasnou kvalifikaci. Mám narozeniny, takže pole-position beru (smích). O pole-position jsme bojovali vždy v posledních třech závodech. Tady jsme ve velké nadmořské výšce, je to náročné na motory - opravdu působivý výkon a další pole-position s Hondou v hybridní éře.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Trochu jsem se rozvlnil na výjezdu z poslední zatáčky během mé poslední jízdy, ale Max dokázal svůj čas zlepšit, takže si férově vyjel své pole-position. Jsem spokojený s první řadou, teď se podíváme na to, co budeme moci dokázat zítra. Auto bylo opravdu dobré a během kvalifikace se ještě zlepšovalo, tak snad si to přeneseme i do závodu. Ten bude těžké, protože Red Bull i Mercedes vypadají silně, pokud jde o péči o pneumatiky, ale my jsme se tam nedostali náhodou. Máme rychlost, máme výkon, takže uvidíme, co nám to v závodě přinese. Jsem opatrně optimistický.

Charles Leclerc, 4. místo
Red Bull mě vůbec nepřekvapil, já jsem ale strašně zklamaný, protože jsem mohl bojovat o pole-position, ale v poslední zatáčce jsem vyrobil hrubku, která mě stála 3 desetiny. Byla to jasně moje chyba, neodvedl jsem v autě svou práci. Navíc se k tomu přidává 10 trestných míst, takže to bude zítra náročné. Půjdu do toho s útočnou náladou. Užívám si starty zezadu a souboje. To je život, budu se to snažit co nejvíce si užít.

Mattia Binotto, šéf týmu
Jako obvykle to tu v Brazílii kvůli krátkému okruhu bylo hodně těsné. Max si pole position zasloužil. Ale skupinka za ním je v rozestupech jen pár desetin a setin. Náš výkon je stále dobrý, druhé a čtvrté místo je dobrý výsledek a Seb může mít stále hodně dobrý závod z první řady. Je škoda, že Charles zítra startuje níž, ale alespoň je na střední sadě, která mu sedí a to bude důležité, protože čekáme,že budou konzistentnější a méně náchylné co se teplot týče. Zajel dobré kolo a krom malé chyby v poslední zatáčce... mohl být nejrychlejší. Víme, že stát se může cokoliv a pokusíme se o dobrý závod. Trať se hodně vyvíjí a dnes ráno to tu bylo úplně jiné než včera. V kvalifikaci jezdci cítili, že se auto chová lépe, když vezmeme v úvahu vyvážení a opotřebení pneumatik. Ale těžko odhadovat, co se bude dít.

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Gratuluji Maxovi, zajel skvělé kolo. Zdáli jsme se být v 3. tréninku celkem konkurenceschopní, ale zdá se, že jsme v kvalifikaci něco ztratili nebo oni získali. Jsem nicméně opravdu spokojený s tím, že jsme dokázali rozdělil Ferrari, to je vždy náročnou výzvou. Proti ostatním máme méně výkonu, dal jsem do toho všechno. Moje nejlepší kolo bylo to poslední, skvělé!

Valtteri Bottas, 5. místo
Bylo to hodně těsné, ale tady to tak bývá. Dnes mi ale něco chybělo. Třetí trénink byl náročný a byl pozadu, ale stále jsem to zlepšoval. Ani tak to ale v Q3 nebylo ono a nemohl jsem z auta dostat víc. Moje kolo bylo vlastně dobré, možná jsem mohl vytáhnou z auta pár setin, ale ne dost na to, abych bojoval o pole position. Stále ale startuji ze druhé řady, takže to bude zajímavé. Máme dobré auto, ale Red Bull vypadal hodně silně i na delší vzdálenosti s plnou nádrží. Bude to vzrušující, je o co hrát a pokusíme se bojovat.

James Allison, technický ředitel
Není to výsledek, se kterým bychom byli spokojeni. Není to ale úplně mimo, když se podíváme na to, co jsme předvedli včera. Ale čekali jsme po třetím tréninku víc. V kvalifikaci se to ale nepovedlo. Nicméně to jsou stále dobré startovní pozice a máme šanci bojovat a mít dobrý závod. Podmínky se budou hodně měnit a bude teplo, takže to nebude lehké pro pneumatiky. Můžeme čekat zajímavý závod, bude se točit kolem pneumatik a rozhodování mezi jednou a dvěma zastávkami. Jen jsme stínovali rychlost ostatních během pátečních tréninků, ale to bylo na chladnější trati a není to hlavní ukazatel toho, co se může dít zítra.

TORO ROSSO

Pierre Gasly, 7. místo
Mám skutečně radost, jak se dnes kvalifikace povedla! Rád bych vyjádřil nesmírné poděkování týmu za to, že mi poskytl konkurenceschopný vůz. Dnes je to pro nás jako pole position, jelikož sedmé místo ve středu pole je to nejlepší, co jsme mohli očekávat. Byli jsme si vědomi toho, že to bude těsná kvalifikace, takže získat svůj čtvrtý postup do Q3 v řadě je skvělý pocit. Po celý víkend se ve voze cítím v pohodě, teď se musíme soustředit na zítřek a práci dokončit v závodě ziskem tolika bodů, kolik je jen možné.

Daniil Kvjat, 16. místo
Dnes je to prostě škoda. Dopoledne jsme se během třetího tréninku cítil ve voze opravdu dobře a do kvalifikace jsem šel s optimismem. Odpoledne pak již vůz nebyl ani jednou v tom správném vyvážení. Během druhého pokusu jsem se dopustil pár chyb, což mi neumožnilo zlepšit můj čas, nejsem si jistý, co se stalo, ale ztratil jsem rytmus a nedařilo se mi dát vše dohromady. Avšak moje závodní rychlost je obecně solidní a přestože není šestnáctá pozice ideální, uvidíme, co zítra zvládneme.

Claudio Balestri, hlavní inženýr
Po rušném pátku jsme tvrdě pracovali na přípravě obou vozů na sobotu. Dnes dopoledne jsme se ve třetím tréninku zaměřili zejména na kvalifikaci, optimalizovali jsme nastavení vozu a přípravu pneumatik a s oběma jezdci jsme zajeli pár slušných časů na kolo. Do kvalifikace jsme šli velmi dobře připraveni, ale s Daniilem jsme se bohužel nebyli schopni dostat do Q2, zatímco u Pierra jsme z našeho balíku přizpůsobením vozu změnám podmínek na dráze vytěžili maximum. V Q3 jsme dokázali být sedmým nejrychlejším vozem a teď, kvůli Charlesově penalizaci budeme do závodu startovat ze šestého místa, což vyrovnává naši nejlepší letošní pozici na roštu (VC Ázerbajdžánu - Daniil Kvjat). Nyní se musíme snažit ze všech sil, abychom zítra u obou vozů maximalizovali naše šance na zisk bodů, což jak očekáváme bude těsná bitva ve středu pole.

HAAS

Romain Grosjean, 8. místo
Od týmu to byla vynikající práce. Mít v Q3 oba vozy je neuvěřitelné. Zítra to možná bude odlišný den, ale na tom nezáleží, budeme se těšit z dneška. Neukázali jsme úplně tu rychlost, kterou jsme měli v závěrečném tréninku. Věřil jsem, že můžeme být kolem jedenáctého místa. V Q2 se pak zjevně skutečně zadařilo a Q3 nebyla zrovna špatná. Scházely nám jen dvě setiny, abychom byli nejlepší ze zbytku světa. Mám radost za tým, je to skvělá práce všech.

Kevin Magnussen, 10. místo
Je fajn mít opět v Q3 obě auta. Zdá se, jako bychom o tomto víkendu měli o co bojovat, což je opravdu dobré. Dnes není být z čeho zklamán. Okruh a podmínky našemu vozu sedly. V průběhu celého roku to bylo hodně jako na houpačce, takže není překvapením, že toto dokážeme. Mnohem více budu překvapen, jestliže to zítra dokončíme, víme, že se v závodě poněkud trápíme s pneumatikami. Určitě do toho dáme všechno.

Guenther Steiner, šéf týmu
V časomíře nevypadal třetí trénink dobře, ale věděli jsme, co dnes bylo možné. Myslím, že aby z vozu dostali všechno, odvedl v kvalifikaci celý tým i piloti skvělou práci. Byla to fantasticky zvládnutá kvalifikace. Je to dobré pro tým, všichni kvůli tomu tvrdě pracovali a nikdy se nevzdáváme. Neustále bojujeme a dnes jsme dosáhli solidního výsledku. Snad zítra něco dokážeme, určitě se budeme snažit.

ALFA ROMEO

Kimi Räikkönen, 9. místo
Z dnešního výsledku můžeme mít radost. Rozestupy ve středu pole jsou velmi malé a při tak malém rozdílu můžete vydělat spoustu míst, nicméně bereme deváté místo a uvidíme, co můžeme v zítřejším závodě udělat. Mám pocit, že stále se máme kde zlepšit, je toho mnohem víc, čeho můžeme dosáhnout, ale nakonec vždy chcete víc. Těžko předvídat, jak se bude závod vyvíjet, ale budeme se snažit odvést slušnou práci a v neděli přivézt domů solidní výsledek.

Antonio Giovinazzi, 13. místo
Věděl jsem, že mám šanci být v první desítce, takže jsem na to během mého posledního kola v Q2 hodně šlápnul. Bohužel jsem se roztočil a skončil s těsnou ztrátou 0,06 s. Je to tak, jak to je, věděli jsme, že rozdíly budou na tak krátké trati velmi malé, ale pořád máme slušnou šanci dosáhnout zítra na body. Včerejší závodní rychlost byla slibná a můžeme si zvolit naše startovní pneumatiky, tak snad v závodě dokážeme získat pár míst.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
S dnešní prací můžeme být spokojeni, ale nemůžeme být z toho příliš uneseni. Body se rozdávají v neděli a před námi máme spoustu práce, abychom maximálně naší startovní pozice využili. Dnes jsme odvedli dobrou práci a v tréninku vypadalo naše závodní tempo pozitivně, takže můžeme doufat v konkurenceschopný závod. Dnes večer si uděláme naše domácí úkoly a zítra přijdeme připraveni, abychom vytěžili maximum z našich příležitostí.

MCLAREN

Lando Norris, 11. místo
Nebyla to dobrá kvalifikace, protože jsem se nedostal do Q3, což je vždy cílem. Nebyli jsme tu silní a tenhle okruh nám proti ostatním z poslední doby moc nesedí. A navíc je to tu hodně těsné. Pár setin a dostal bych se dál, což je frustrující, ale ukazuje to, že i málo se počítá. Věděli jsme, že to tak bude a nepostoupili.

Carlos Sainz, 20. místo
Nevím přesně, co se stalo, přišel jsem v poslední zatáčce o pohon a zamířil jsem do boxů. Bylo to divné, sjel jsem z obrubníku a přišel jsem o výkon. Pokud jde o zítřek, tak se tady dá předjíždět, když máte rychlostní výhodu, nicméně zítra to bude velmi náročné.

Andreas Seidl, šéf týmu
Po pár dobrých sobotách jsme tu zažili zklamání. Bohužel jsme museli ukončit kvalifikaci Carlose kvůli problému s motorem ještě před začátkem. Lando jen těsně neprošel dál. Musíme zamakat, podívat se, co se stalo u Carlose a soustředit se na závod s cílem zabojovat.

RENAULT

Daniel Ricciardo, 12. místo
Tento týden bylo ve středu pole opravdu našlapáno a dnešek nebyl žádnou výjimkou. Je to krátké kolo, nepříliš mnoho zatáček, takže všechno musí klapnout. Dnes to z naší strany nebylo perfektní, ale tyto souboje a skutečnost, že je to tak těsné se mi líbí. Při posledním pokusu v Q2 jsem se poněkud trápil, naše pneumatiky se trochu přehřívaly, ale tak to je. Rádi bychom Q3, ale není to katastrofa a jsem nažhaven na závod. Můžeme si vybrat pneumatiky a myslím, že před námi budou nějaké příležitosti, abychom postoupili v pořadí vpřed a sebrali pár bodů.

Nico Hülkenberg, 14. místo
Střed pole je supertěsný a dnes jsme prostě nemohli z vozu vymáčknout dostatečnou rychlost. Bylo to tip ťop a k postupu do Q3 nám scházelo jen pár setin. Tady je to krátké kolo a můj druhý pokus v Q2 byl čistý, ale jednoduše nám chyběl ten extra kousek rychlosti, jenž by nám stačil k pohodlnému postupu dál. Pro zítřek nám to náš život komplikuje, ale jsem tak nějak optimistou, jelikož naše závodní tempo bylo poslední dobou lepší. Odjíždět ze zadní části středu pole a jet ve špinavém vzduchu není nikdy jednoduché, ale zítra budeme bojovat a dáme do toho vše.

Alan Permane, sportovní ředitel
Věděli jsme, že toto bude pro nás náročný okruh, ale celý střed pole se vešel do méně než dvou desetin a my jsme na jeho konci. Kdybychom našli dvě desetiny, mohli bychom být až na sedmém místě. Dnes jsme neměli tu rychlost, takže jsme za to zaplatili cenu, ale zítra máme 71 kol v závodě na to, abychom to napravili. Předpověď naznačuje mnohem vyšší teploty a naše závodní rychlost a výtečná péče o pneumatiky, jež jsme v posledních pár závodech viděli znamená, že zde máme slušnou šanci na obstojný výsledek.

RACING POINT

Sergio Pérez, 15. místo
Dnes to bylo velmi těsné a rozhodně jsme neměli rychlost, jakou jsme na postup do první desítky potřebovali. Rozestupy byly velmi titěrné - jak je tomu tady vždycky - nicméně si myslím, že zítra budeme mít lepší závodní vůz a vyšší teploty by nám měly hrát do karet. Ačkoli je kvalifikace na patnáctém místě zklamáním tak věřím, že zítra to můžeme otočit a mířit na body.

Lance Stroll, 17. místo
Dosud to byl náročný víkend a nemyslím, že vlastnosti našeho vozu sedí této trati zrovna nejlépe. Samozřejmě jsme včera [kvůli deštivému počasí] moc nejezdili a dnes jsme prostě na nesprávném konci velmi těsného středu pole. Myslím, že zítra bychom měli být silnější a očekáváme mnohem vyšší teplotu dráhy. Zítra bude důležitá práce s pneumatikami a to by nám mohlo nabídnout příležitost. Večer si jednoduše musíme projít všechny informace, tvrdě zapracovat na strategii a uvidíme, jak zítra dopadneme.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Zdejší kvalifikace je vždy velmi těsná a v docela vyrovnané bitvě středu pole jsme bohužel skončili na jeho konci. Sergio proklouzl do Q2 a zařadí se na patnácté místo před Lance na pozici sedmnácté. Trápili jsme se v prostředním sektoru a nepatrnou časovou ztrátu je v tak krátkém kole těžké kompenzovat. Myslím, že v závodních podmínkách budeme mnohem konkurenceschopnější a očekávané zítřejší vyšší teploty budou mít rozhodně dopad. V závodě je toho ve hře hodně a musíme naši závodní rychlost spojit s dobrou strategií.

WILLIAMS

George Russell, 18. místo
Kvalifikace dopadla tak, jak jsme čekali. Vůz se řídil celkem obstojně a jízda na tomto okruhu byla dost zábavná. Jsme tam, kde jsme a snažili jsme se z toho získat maximum. Vždycky je záludné, když se trať každým kolem tolik zlepšuje. S mým snažením jsem docela spokojen, avšak nějaký ten čas šel ještě získat.

Robert Kubica, 19. místo
Dnešek byl dobrým dnem a vůz se řídil v pohodě, dokonce i po zklamání z pátečního výpadku. Trať je náročná, hezky se na ní jezdí, ačkoli jsme se trápili s přilnavostí. Zítra do toho dáme vše, ale abychom byli realisty, bude to složité. U kluků a v týmu panuje výborná nálada, takže doufejme v nějaké ty příležitosti v závodě.

Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Po včerejší Robertově havárii pracoval tým přes noc při stavbě náhradního šasi neuvěřitelně tvrdě. Dnes pomohly výkonnosti pneumatik teplejší podmínky a od druhého tréninku jsme s vozem očividně uskutečnili nějaký ten pokrok. Ve třetím tréninku jsme pokračovali v práci, jelikož jsme vypilovali nastavení pro kvalifikaci. Trať byla stále ještě chladnější, než jsme toto odpoledne doufali a příprava pneumatik tak zůstala komplikovaná. Přesto však si oba jezdci vedli dobře a v kvalifikaci maximálně využili příležitost, ale vůz jednoduše neměl rychlost na to, aby vyzval Racing Point a Toro Rosso. Zatímco zítra se opět očekávají mírně odlišné podmínky, toto pravděpodobně nebude stačit, abychom mohli závodit s vozy stojícími na roštu před námi.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 17.11.2019 19:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Ferrari

Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

Pneumatiky jsou před příští sezónou v centru pozornosti

Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

George Russell s Mercedesem

Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí

Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik

"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Valtteri Bottas během testování pneumatik po posledním závodě sezóny

První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

Max Verstappen s Red Bullem RB15 v Abú Zabí

Honda se Verstappenovi omlouvá, popisuje jeho problém s motorem

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

Vettel a konec kariéry? Němec spekulace odmítá

Kvůli vypnutému DRS se v úvodu velké ceny moc nepředjíždělo

Selhání serveru - FIA prozrazuje, proč piloti nemohli v úvodu GP Abú Zabí využívat DRS

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen může v zítřejším závodě získat třetí triumf v sezóně

Pole-position v Brazílii patří Verstappenovi, Mercedes odstartuje až z druhé…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari po skandálu s palivem pokutováno. Leclerc během závodu netušil, že je vyšetřován

  2. Brundle o Alonsovi: V sezoně 2021 se chce vrátit do F1

  3. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  4. FOTO: Finální závod sezóny 2019 - vítězství Hamiltona, rozlučka s Hülkenbergem i Kubicou

  5. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  6. První den testů nejrychlejší Bottas. Piloti zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2020, debutoval Nissany

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud