RED BULL
Max Verstappen, 1. místo
Klíčem byl start. Abych byl upřímný, včera jsem moc dobře nespal. Auto dnes fungovalo úžasně. Myslím, že jsme mohli získat double, ale samozřejmě poté, co Daniel musel odstoupit, chcete se hlavně ujistit, že dojedu do cíle.
VERSTAPPEN: "The start was the key. I didn't sleep very well last night. Amazing job by the team, the car worked really well. It was a shame to lose Daniel" #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/6l8ugBhHyX
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018
Daniel Ricciardo, nedokončil
Viděl jsem na své palubní desce informaci o poškození a hádám, že se jednalo o nějaký problém s hydraulikou a musel jsem hned odstoupit. Je to špatné, dostal jsem se dokonce do pozice, kdy si říkám, proč bych se měl v neděli vůbec obtěžovat. Hodně dlouho jsem neměl dobrý víkend z mnoha důvodů a láme mi to srdce. Sražený, to slovo mě napadá, ale je to ještě hlubší.
Byl jsem na pole position, ale na startu jsem ztratil pozici. Prostě se nedaří a to i když se povede sobota. Nechci v týmu skončit takto a vím, že to nikdo nedělá schválně, ale prostě mě to nenechá na pokoji. Přitom jsme všichni chtěli double pódiové umístění. Jsem pozitivní člověk a snad se i zítra probudím s pozitivní energií.
Christian Horner, šéf týmu
Jsem moc rád, že jsme vyhráli. Ale je to hořko-sladké ztratit Daniela, který bojoval o druhé místo. Max jel fantasticky, na startu neuvěřitelně rychle reagoval a udržel si stopu a dostal se před Lewise. Potom si to už hlídal. Jeli jsme na dvě zastávky, abychom pokryli jezdce za námi, ale bylo z toho dominantní vítězství. Frustrující je, že jsme neměli obě piloty na pódiu.
Daniel na startu ztratil, protočila se mu kola, ale měl potom velmi dobrou rychlost. U něj jsme zvolili jednu zastávku a proti Sebovi to fungovalo. Zbývalo devět kol a přišla hydraulická porucha, musel hned odstavit auto. Je to obrovsky frustrující. Zvlášť, když vidíme ty obrovské oslavy tu a mohli jsme slavit double. Omlouváme se Danielovi a budeme tvrdě bojovat ve zbývajících dvou závodech, aby získat pozitivní výsledek. Děkujeme dodavateli motoru, který nám dodal pohonnou jednotku schopnou bojovat a porazit ty nejlepší. Gratuluji Lewisovi k pátému titulu, to už je něco, je nyní vedle sportovní elity.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Samozřejmě to není jednoduchý den. Ale Lewis si to zasloužil, gratuluji mu a jeho týmu, po celý rok odváděli skvělou práci. Musíme se tady postavit, akceptovat to a popřát jim. Rádi bychom bojovali o něco déle, ale nevyšlo to.
VETTEL: "Not an easy day, congrats to [Lewis] and his team, they did a superb job. I would have loved to hang in there a bit longer, but obviously it wasn't the case" #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/WSolZKlQyq
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018
Kimi Räikkönen, 3. místo
Šlo o tu nejlepší pozici, ve kterou jsme mohli doufat. Je to dobré, vždy si toho přejeme více. Zbývají další dva závody, pokusíme se o ještě lepší práci.
RAIKKONEN: "That was the best position we could [hope for]. It's good, we always want more. We have two more races to go and we'll try to do better" #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/1mvb5rUPsi
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Výsledek odráží odhodlání týmu po ne příliš povedené kvalifikaci a na trati, kde aerodynamický přítlak a práce s pneumatikami hráli nesmírně důležitou roli. Seb i Kimi zajeli skvělý závod. Díky týmu je šampionát konstruktérů stále nerozhodnut a tým snížil ztrátu. Jsme odhodláni bojovat až do úplného konce a to už příště v Brazílii. Gratuluji Lewisovi k pátému titulu!
MERCEDES
Lewis Hamilton, 4. místo
Je to velmi zvláštní pocit. Nevyhrál jsem tu, ale vyhrál jsem to díky tvrdé práci v mnoha jiných závodech. Jsem s Mercedesem od svých třinácti let, takže docílit tohoto - Fangio toho dosáhl s Mercedesem - je neuvěřitelný pocit a jedinečný. Závod to byl hrozný, měl jsem dobrý start a probojovával se, ale potom nevím, co se stalo. Jen jsem se snažil vydržet a dojet do cíle. Nebyl bych tu nebýt své rodiny a tvrdé práce, kterou odvedl můj táta, moc díky.
HAMILTON: "It's a very strange feeling... It wasn't won here, it was won with hard work through a lot of races. Fangio did it with Mercedes, so it's incredible!" #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/m21Jf7RJ0r
— Formula 1 (@F1) October 28, 2018
Valtteri Bottas, 5. místo
Lewis má za sebou další skvělou sezónu, obzvlášť silný byl v 2. polovině. Nabíral hodně bodů, gratuluji mu! Je rychlý jezdec a příjemný kluk. Kdybych tady byl rychlejší, tak bych měl šanci - jenže to jsem nebyl. Vím, co bude mým cílem pro příští rok.
Toto Wolff, šéf týmu
Je to fantastické, pátý titul, jsem moc šťastný za Lewise i celý tým. Je to však hořko-sladké, protože jsme měli velmi špatný závod a musíme to nejprve pochopit, v našich hlavách to hraje velkou roli, nicméně bychom měli být šťastný za titul. Jsem naštvaný kvůli výkonu, takže to musím nejprve vstřebat.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 6. místo
Měli jsme dva víkendy po sobě velmi dobré a získali dost bodů. Z mého pohledu klidný a solidní závod, i když jsem jel trošku osamoceně, jeli jsme na jednu zastávku. Museli jsme zvládnout pneumatiky a celý tým odvedl během víkendu skvělou práci. Je škoda, že Carlos odstoupil, mohli jsme mít šesté a sedmé místo, znovu. I tak jsme zvýšili náskok v tabulce konstruktérů i jezdců a to je velmi pozitivní.
Carlos Sainz jr., nedokončil
Ach jo, je to tak frustrující. Pohodlně jsem vedl střed pole po dalším dobrém startu a opět v nejhorší možnou chvíli se objeví problém se spolehlivostí. Osm cenných bodů nám uniklo. Bohužel, tohle je prostě také část závodění. Znovu zabojujeme v Brazílii.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Dnes jsme viděli silný výsledek co se boje v šampionátu týče v podání Nica a jel inteligentní závod a je z toho šesté místo. Takže jsme viděli, že vyhrál vůz s motorem Renault po velmi slušné jízdě v podání Red Bullu. Celý víkend jsme ukazovali dobrou rychlost a odráží to i výkon v Austinu. Dokazuje to, že bojujeme tvrdě až do konce. Je frustrující, že Carlos musel odstoupit. Odvádí úžasnou práci a také by získal dost bodů. Gratuluji Lewisovi k pátému titulu. On a Mercedes nastavil laťku pěkně vysoko a musí to být inspirací pro budoucnost. Zbývají dva závody a chceme sezónu zakončit na dobré vlně.
SAUBER
Charles Leclerc, 7. místo
Byl to dobrý závod a jsem spokojen. Bylo náročné pracovat s pneumatikami a tým odvedl dobrou práci. Získali jsme dost bodů a posunuli se. Celkově pozitivní výsledek a snad budeme mít podobně dobrý závod i v Brazílii.
Marcus Ericsson, 9. místo
Skvělý výsledek - oba vozy na bodech, úžasná práce a posunuli jsme se v tabulce konstruktérů. Jsem pyšný a myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů v F1. Musel jsem bojovat, abych zvládl pneumatiky a získat zpět dost míst po zastávce v boxech, ale neudělal jsem chybu a jsem spokojen.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Pozitivní závod a velké zlepšení během víkendu. Dostali jsme se s oběma vozy do první desítky a dnes získali body a posunuli se v tabulce konstruktérů. Závod byl ale náročný a všichni se trápili s pneumatikami. Marcus i Charles to s nimi zvládli skvěle a to vyústilo v úspěšný výsledek. Musíme se dál snažit, abychom rok zakončili v tomto duchu a budeme dál bojovat.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 11. místo
Tohle byl zatím asi nejhorší závod mé kariéry v F1. Nic nevycházelo a bylo to děsné odpoledne. Měl jsem dobrý start a předjel Saubery, ale to je asi jediné pozitivum dneška. Viděl jsem Carlose, jak jel do třetí zatáčky a zabrzdil, abych se vyhnl kolizi, ale i tak jsme kolidovali a já si rozbil přední přítlačné křídlo. Musel jsem do box a bylo vlastně po závodě. Je to škoda, protože jsme měli dobrou strategii a rychlé auto, ale dnes to nebyl náš den. Zapomeňme a vraťme se silnější v Brazílii.
Sergio Pérez, nedokončil
Je to škoda odstoupit ze svého domácího závodu, zvlášť, když to vypadalo dobře. Myslím, že nejméně sedmé místo jsme mohli mít v kapse. Skvělá strategie z kvalifikace se vyplácela. Ale někdy přijdou tato veklá zklamání, když je problém s autem. Vypověděly mi službu brzdy. Do té doby to bylo skvělé a kontroloval jsem si to. Myslel jsem, že to budou body. Je mi líto týmu a fanoušků, kteří tu byli neuvěřitelní. Na tu podporu jsem moc pyšný a velmi mi tu pomáhali.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Obrovské zklamání a rozhodně promeškená šance získat důležité body. Strategie nám hrála do karet až do chvíle, když se porouchaly u Sergia brzdy a on musel odstoupit. Do té doby byl pohodlně na bodech a vypadalo to na šesté či sedmé místo. Na druhé straně garáže měl Esteban po kontaktu špatný závod a zničilo to naše šance na body. Sainz tu zatáčku zavřel a my si poškodili křídlo. Je to škoda, protože by i on jinak dojel na bodech.
MCLAREN
Stoffel Vandoorne, 8. místo
Jsem velmi spokojen. Hodně jsme pracovali a připravovali se i co se strategie týče a věděli jsme, že tu můžeme získat body. Jsem moc rád, že to vyšlo a je to důležité pro tým. Nyní si chceme užít poslední závody. V trénincích to nevypadalo na super konkurenceschopný výkon a ani kvalifikace nebyla nejlepší, ale byli jsme blíž než obvykle a věděli jsme, že v závodě to bude lepší. Jsem rád, že se to prokázalo. Byl to skvělý závod. Po prvním kole jsem měl co dohánět a předvedl pár dobrých předjížděcích manévrů, což bylo důležité a také nám vydržely pneumatiky, na čemž jsem musel hodně pracovat. Klíčové bylo rozhodování zda jet na jednu či dvě zastávky v boxech, ale pneumatiky jsem nakonec zvládl a to bylo důležité.
Fernando Alonso, nedokončil
Závodění si v F1 stále užívám, dnes jsem měl ale smůlu. Nebyla to má chyba, takže to chvíli potrvá to strávit, analyzovat, co se přihodilo. Odstoupil jsem podruhé za sebou ve dvou závodech. Létaly tam trosky, neměl jsem kam uhnout. Někdy máte smůlu vy, jindy ostatní auta. Uvidíme, jak se nám povede v posledních dvou závodech a zda dojedeme do cíle.
Andrea Stella, ředitel výkonnosti
Je to hořko-sladký víkend. Fernando opět nedokončil po kolizi v prvním kole. Ztratil tlak vody kvůli jejímu úniku a asi to byl důsledek přejetí přes úlomky, ale ještě zjišťujeme, co se stalo. I tak bylo jeho auto poškozeno, takže by to byl hodně těžký závod. Pozitivní je, že Stoffel získal důležité body a zajel skvělý závod. Zariskovali jsme i se strategií a vyplatilo se, takže dobrá práce. Celkově bych chtěl poděkovat všem, nejen za dnešek, ale celkově za tvrdou práci během této sezóny.
TORO ROSO
Pierre Gasly, 10. místo
Nejprve chci pogratulovat Lewisovi k titulu, úžasné. A také Max si vedl dobře. Co se mého závodu týče, je dobré získat body. Kvůli penalizaci jsem startoval dvacátý, takže bylo těžké dostat se do první desítky, ale zvládli jsme to, takže jsem rád i za ten bod. Auto se chovalo dobře, měl jsem pár dobrých soubojů a strategie byla správná, takže myslím, že jsme udělali, co jsme mohli. Nebylo to lehké, především kvůli pneumatikám, takže jste museli být chytří a šlápnout na to ve správnou chvíli a být soustředění a disciplinovaní během jízdy, aby vydrželi a to bylo klíčové. V dalších závodech už bychom měli startovat z našich obvyklích kvalifikačních pozicích, takže budeme bojovat, abychom získali zpět pozici v tabulce konstruktérů (od Sauberu).
Brendon Hartley, 14. místo
Měl jsem dobrý start. Byl to trošku zmatek ve čtvrté zatáčce a zablokoval jsem, poškodil si pneumatiky a bohužel musel do boxů a od té doby jsem jel vlastně jednozastávkovou strategii. Myslím, že to byl solidní závod a dobrá práce s pneumatikami. Tvrdě jsem se bránil Oconovi a je tedy škoda, že jsem dostal penalizaci pěti sekund, protože bych byl jinak desátý. Bez těch potíží bych byl ještě výš. Rychlost, kterou jsme ukázali, je povzbudivá, ale výsledek je trošku zklamáním.
Franz Tost, šéf týmu
Gratuluji Maxovi, skvělá výhra a výkon během víkendu. Také gratuluji Lewisovi k titulu. Mexiko je vždy náročné pro inženýry kvůli nadmořské výšce (kvůli chlazení brzd a motoru) a pro nastavení motoru. Pierre jel dobrý závod, ke konci bojoval s Ericssonem, ale nedokázal se dostat před něj. Získali jsme bod, takže auto tu mělo potenciál. Brendon jel také dobře, je škoda té kolize s Oconem, kvůli které si poškodil podlahu a získal penalizaci, o které by se dalo diskutovat. Ztratili jsme proti Sauberu, ale stále zbývají dva závody a musíme do toho dát vše, abychom tu osmou pozici získali zpět.
WILLIAMS
Lance Stroll, 12. místo
Je to hodně špatné, že jsme dnes nebodovali. Možná by to vyšlo s jednou zastávkou - vím, že se to Sergejovi podařilo odjet na jednu zastávku. V prvním stintu jsme ale byli při bojích na dráze v odlišných pozicích. Ultra-měkké pneumatiky během něj velmi rychle odešly, takže jsme museli jít do dvou zastávek. Potom jsme jezdili na super-měkkých hodně dlouho, jen jsme si je hlídali.
Sergej Sirotkin, 13. místo
Velmi dobrá práce týmu dnes. Způsob, jakým jsme zvládli 58 kol v posledním stintu na té nejtvrdší směsi, byl absolutně mega. Deset kol před cílem jsem měl stále lepší pneumatiky než auta kolem mě. Měl jsem opravdu dobrý rytmus a mnohem vyšší rychlost než vozy přede mnou. Jel jsem bok po boku s Kevinem [Magnussenem], pak ale přišla fáze virtuálního safety caru, a to úplně narušilo můj rytmus.
Vychladly mi pneumatiky a věci se resetovaly. Při restartu jsem se trápil s jejich zahříváním - trvalo mi to tři kola, než jsem je dostal zpět do provozního rámce. Předjel jsem Kevina a měl 4 kola na to, abych dostihnul auta před sebou. Dokázal jsem je stahovat, ale závod už končil. Fakt jsme odvedli dobrou práci, jsem ale zklamaný, že jsem nemohl být agresivnější v boji ke konci. Celkově mám smíšené pocity.
Paddy Lowe, technický ředitel
Když vezmu v potaz naši obecnou výkonnostní úroveň, tak šlo o celkem dobrý den. Dvě auta dojela do cíle v dobré kondici, což je pro tým pozitivní. Šlo o velmi náročný závod z pohledu managementu pneumatik, oba piloti se prokázali být velmi schopní v kontrole své rychlosti a opotřebení pneumatik. To způsobilo odpoledne ten rozdíl ke konci, kdy byli schopni porazit některé vozy na dráze.
HAAS
Kevin Magnussen, 15. místo
Dostali jsme se do dobré pozice, pak jsme zamířili k zastávce kolem 40. kola. Jenže když jsme přešli na ultra-měkké pneumatiky, tak zkrátka vůbec nefungovaly. Chci tím říct, že pokud máme mít skvělé závody, tak potřebujeme pneumatiky. S těmi dnešními to zkrátka nešlo. Ale jdeme dál.
Romain Grosjean, 16. místo
Velmi náročný den. Nedostali jsme to, co jsme na ultra-měkkých pneumatikách chtěli. Na těch super-měkkých jsme jezdili tak dobře a dlouho, jak to jen šlo. Dostali jsme z jejich životnosti maximum. Na ultra-měkkých jsme měli zkrátka nečekané potíže, byla tam velká degradace u zadních pneumatik. Rozhodl jsem se během virtuálního safety caru pro další zastávku. Neudělalo to žádný rozdíl v našem finiši s Kevinem. Bylo to velmi těsné. Zkrátka těžký den.
Günther Steiner, šéf týmu
Jedinou dobrou věcí na tomto víkendu je to, že skončil. Neexistuje nic dobrého, co bychom si odsud mohli odnést. Zkrátka jsme byli příliš pomalí a nedokázali jsme přimět pneumatiky k tomu, aby fungovaly. Musíme se zaměřit na další závod.