"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Petr Hlawiczka, 15. října 2019, 06:10 Google+

Sebastian Vettel neučinil žádnou zvláštní změnu před kvalifikací v Suzuce, v níž překonal rekord okruhu, získal svou 57. pole-position a ukončil tak dominanci Charlese Leclerca.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 16.10. 12:53) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Japonsku

Sebastian Vettel v Japonsku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tomu se podařilo ovládnou poslední čtyři kvalifikace před závodem v Japonsku. Tam se však Vettelovi poprvé od červnové Velké ceny Kanady podařilo svého mladšího týmového kolegu porazit. Co přispělo k průlomu během víkendu, kdy byla kvůli tajfunu sobotní vrcholná část přeložena na neděli?

"Nic zvláštního, jen čistá [kvalifikační] část. Nemyslím si, že by tam byl nějaký očividný problém. Od Singapuru auto postupně zlepšujeme, nové díly mi pomohly v oblastech, kde jsem se dříve trápil," odpovídá Vettel, jemuž se časem 1:27,064 min podařilo navíc překonat rekord okruhu (viz onboard video).

"Mé kvalifikace celkově neprobíhaly moc hladce. Tato možná byla celkem hladká - obě kola byla čistá, neměl jsem žádné potíže v přípravných kolech. Nic se jinak nezměnilo. Pro Japonsko jsme auto neměnili. Neexistuje nic, co by vysvětlovalo ten pokrok ve výkonnosti," tápe pilot Scuderie.

S letošním vozem SF90 se trápí více než Leclerc, jenž byl v první části sezóny obvykle tím rychlejší pilotem Ferrari, když se auto nechovalo tak konzistentně. Vettelovy výkony se zlepšily od Singapuru, kam stáj z Maranella přivezla velký balík vylepšení aerodynamiky.

V pátek to ale na vítězství Ferrari v kvalifikaci vůbec nevypadalo. Leclerc byl opět rychlejší, ale rudé vozy se trápily s opotřebením pneumatik a na Mercedes výrazně ztrácely. "Skutečná výkonnost se po pátku vždy velmi těžko posuzuje. Možná jsme se věnovali odlišným programům. Nevím, jak jezdili," komentuje Mattia Binotto.

"Soustředili jsme se na sebe, s autem jsme v pátek měli určité potíže, celkem vysokou degradaci. Pracovali jsme na nastavení pro kvalifikaci a závod. Před nimi jsme ubrali na zadním křídle, což pomohlo vyvážení, auto se chovalo lépe. V kvalifikaci jsme měli to správné tempo, nikoliv však v závodě. Pozorovali jsme degradaci, která byla vyšší než u našich soupeřů," prozrazuje šéf Ferrari.

img-responsive

Start Velké ceny Japonska 2019 | foto: Mercedes AMG F1 Team

V Japonsku ale Vettel kvůli pokaženému startu svého místa na čele roštu nedokázal využít, italský tým tak na další vítězství nedosáhl. Seb se alespoň vyhnul penalizaci za zpackaný start. "Dělal jsem to, co [před startem] obvykle dělám. Velmi bídně jsem odstartoval, protože jsem se trochu pohnul, zastavil, a pak ztratil veškeré to tempo. Celkově jsem proti normálnímu startu ztratil. Byla to chyba," uznává.

Pro vítězství si dojel Bottas, jeho týmový kolega a lídr šampionátu Hamilton zajel nejrychlejší kolo a skončil třetí za Vettelem. Mercedes si tak předčasně zajistil již šestý konstruktérský titul v řadě za sebou.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 16.10.2019 12:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvjat, nese část viny," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Charles Leclerc (vlevo) se Sebastianem Vettelem

"Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Co čeká Pirelli od nové sezony?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

  2. "Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

  3. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  4. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  5. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  6. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud