Ferrari vstoupilo do letošní sezony rozpačitě. Stáj z Maranella dlouho nemohla pochopit svůj monopost, který byl pro její inženýry často doslova bolehlavem. Zdá se, že klíčový zlom přišel po letní přestávce. Od závodu ve Spa stály v čele startovního roštu pouze červené monoposty. Je tak zřejmé, že velkou zbraní Ferrari jsou právě kvalifikační módy, nad nimiž si už lámou hlavu i soupeři.
Strategie je jasná. Vyhrát kvalifikaci a pak spoléhat na složitost současného předjíždění. Viděli jsme to ve Spa a na Monze, Mercedes měl během těchto dvou závodů lepší závodní rychlost, ale složitost předjíždění, v kombinaci se silnou pohonnou jednotkou Ferrari a řidičským umem pilotů, znemožnila konkurentům, dostat se před rudé monoposty.
Stejný vývoj mohla mít i Velká cena v Japonsku. Ferrari si v ranní kvalifikaci vyjelo kompletní první řadu, a protože není na japonském okruhu snadné předjíždět, drželi červení před startem závodu všechny trumfy. To se však změnilo hned po zhasnutí startovních světel. Sebastian Vettel start pokazil a okamžitě se před něj dostal Bottas. Leclerc na tom byl ještě hůř. Mladý Monačan se po kolizi s Verstappenem propadl až na poslední místo. Jeho vůz byl navíc ve zbytku závodu poškozený, na dobrý výsledek proto mohl mladík zapomenout.
"Pravda je taková, že kdybychom po startu před Mercedesem udrželi obě auta, měli by to těžké, aby se před nás dostali. Seb byl v prvním kole před Hamiltonem a do cíle dojel také před Hamiltonem. Myslím, že když má někdo dobré tempo, tak je těžké ho předjet,“ říká šéf Ferrari.
Binotto ale zároveň potvrzuje, že italská stáj nebyla, co se týče závodního tempa, nejrychlejší. To měl lépe zvládnuté Mercedes, přičemž podle Švýcara je právě tohle oblast, na kterou se jeho tým musí zaměřit.
Italové prožili těžký vstup do závodního víkendu. Pátek byl pro ně obtížným dnem, když si uvědomili, že na tomto typu okruhu vůči konkurenci ztrácí. Binotto proto hovoří o tom, jak se v takové situaci postupuje. „Vždycky je těžké dělat po pátku závěry. Každý se věnuje jinému programu. My jsme každopádně měli se svým vozem určité problémy. Měli jsme vyšší degradaci pneumatik a také vyvážení bylo horší. Přes noc jsme na tom zapracovali a do kvalifikace to vylepšili. Naše rychlost na jedno kolo byla velmi dobrá, v závodě už to bylo ale zase horší. Potýkali jsme se s vyšším opotřebením pneumatik než konkurence,“ vysvětlil šéf Ferrari.