"Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Petr Hlawiczka, 8. října 2019, 06:20 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul lituje rozchodu s McLarenem, kterému dodával pohonné jednotky. Společně mohli být silnější, vnímá to ze své strany jako promarněnou příležitost. Kde se stala chyba?

Počet komentářů:  101 komentářů (Poslední 12.10. 19:24) Napište svůj názor
Renault zůstane v roce 2021 bez zákazníků

Renault zůstane v roce 2021 bez zákazníků | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzský tým svému odběrateli při jednání o prodloužení smlouvy na další období po roce 2020 nabídl silnější vztah, který by zahrnoval spolupráci v různých oblastech, jež pravidla umožňují. McLaren se ale rozhodl zůstat pouze u motorů a přejít k Mercedesu.

Abiteboul přiznává, že by byl v budoucnosti s McLarenem v lepší pozici, pokud by se s ním dohodl na podmínkách, jež si přál, včetně užší spolupráce a sdílení většího množství informací. Oproti současné situaci si podle něj ale moc nepohorší.

"Myslím, že společně bychom byli na základě našeho přístupu k partnerství silnější. Bez nich jsme slabší, než bychom mohli být, proto jde z mého pohledu o ztracenou příležitost. Nejde ale o nic, co by nás stavělo do úplně jiné pozice od té, v níž jsme dnes," říká šéf Renaultu.

img-responsive

Alain Prost (vlevo) s Cyrilem Abiteboulem | foto: Renault Sport F1

"Momentálně mezi námi a McLarenem v těchto věcech k ničemu nedochází, takže nepůjde o změnu, o zlepšení, ale také ani o zhoršení. Musíme se jen dát dohromady a pokračovat běžným způsobem ve své práci," pokračuje Abiteboul

"Beru to, že jsme McLarenu nabízeli něco, co možná bylo trochu neobvyklé ve snaže být otevřenější mysli v tom, jak mohou týmy spolupracovat. Máme fantastický model Haasu a Ferrari, šlo jen o jiný model spolupráce mezi dvěma týmy.

Jde tedy o ztracenou příležitost, zároveň však víme, co musíme dělat, a jsme zcela vyzbrojeni pro to, abychom byli schopni ve všech ohledech pracovat jako samostatný tým," přibližuje Francouz pozadí jednání s McLarenem.

img-responsive

McLaren přejde opět k Mercedesu, s nímž se rozloučil v roce 2014 | foto: McLaren

O co Renaultu šlo
Užší spolupráce by podle něj vedla k tomu, že by mohli stáhnout náskok prvních tří týmů - Mercedesu, Ferrari a Red Bullu: "Myslím, že McLaren zkrátka hledá velmi jednoduchý a přímočarý zákaznický vztah. To je jednoznačně ten způsob, který nám představili.

Chtěli dodavatele, a Mercedes je nepopíratelně velmi dobrým dodavatelem. Mají produkt dodávaný na klíč, jež je vyráběn dle standardů Mercedesu, ale také dle jeho specifikace. A McLaren se jen soustředí na své šasi. Je v tom určitá logika," připouští.

"Naše nabídka byla hodně o partnerství, v němž bychom si sdíleli mnohem více informací, mnoho informací o integraci motoru, instalaci do vozu, ale ne jen to. Když se podíváme na to, kde stojíme, tak jsme velmi blízko McLarenu. Mezi námi a nimi není rozdíl. Ale mezi námi a špičkovými týmy je propast," všímá si šéf Renaultu.

img-responsive

Renault bude na vše sám, změny v pravidlech od roku 2021 by mu to ale měly usnadnit | foto: Renault Sport F1

"Pro mě by cílem takového partnerství bylo pracovat společně na snížení náskoku, proto vytváření více synergií v oblasti vybavení, instalace, našich zařízení. Také když se podívám na to, jak se F1 vyvíjí - standardní součástí, volně dostupné součásti, předepsané součástí - tak existovala celá řada příležitostí, kterých bychom se společně mohli chopit. Zatímco spolu soutěžíme na trati, zároveň bychom se pokoušeli o stažení náskoku špičkových týmů - to byl náš přístup," popisuje.

"Proto jsem hovořil o strategickém partnerství, které neznamená jen stát se juniorským týmem nebo B-týmem Renaultu. K tomu samozřejmě nemělo dojít. O tom jsme ani nepřemýšleli nebo se o to nepokoušeli. Ale o náš přístup McLaren opravdu neměl zájem," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: "Ztracená příležitost," lituje Renault rozchodu s McLarenem. Abiteboul vysvětluje, v čem byl problém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 12.10.2019 19:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 101 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

Charles Leclerc při pátečním tréninku v Soči

"Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cyril Abiteboul v Soči

U Renaultu se těší na rivalitu mezi Ricciardem a Oconem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud