Motory jsou čím dal vyrovnanější, proč tedy McLaren přechází k Mercedesu?

Petr Hlawiczka, 7. října 2019, 06:15 Google+

McLaren hovoří o své nové smlouvě, kterou uzavřel s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek od přelomové sezóny 2021. Proč se rozhodl k tomuto kroku, když jsou rozdíly mezi pohonnými jednotkami čím dál menší?

Počet komentářů:  125 komentářů (Poslední 10.10. 10:04) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedeesu

Pohonná jednotka Mercedeesu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Během závodního víkendu v Rusku oba týmy oznámily, že spolu budou opět spolupracovat v oblasti motorů. McLaren se po šesti letech, během kterých prožil frustrující období s Hondou, vrací k Mercedesu, který za tu dobu vyhrál všechny jezdecké i konstruktérské tituly.

Šéf stáje z Wokingu Andreas Seidl, jenž se snažil tuto změnu prosadit, vysvětluje: "Mým úkolem je vést F1 tým a dát co nejrychleji dohromady všechny prvky, které jsou podle mě potřebné pro budoucí úspěchy. To zahrnuje organizační věci, infrastrukturu, jako je aerodynamický tunel, i výběr dodavatele pohonných jednotek - to je rovněž důležitý milník."

"To, že je Mercedes v této hybridní éře jasným měřítkem, pokud jde o pohonné jednotky, bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme chtěli učinit toto rozhodnutí. Mercedes je jako tým s touto pohonnou jednotkou v současné době jasným měřítkem. Nejlepší je mít stejné pohonné ústrojí, jako ten momentálně nejlepší tým v padoku. Pak se nebudeme mít za co skrývat," pokračuje šéf McLarenu.

img-responsive

McLareny změní pohon, věří v stejný přístup, jakého se dostává továrnímu týmu Mercedesu | foto: McLaren

Nemá "absolutně žádné" pochyby o tom, že se jim bude "dostávat stejného přístupu," jako továrnímu týmu Mercedesu. Rovněž věří, že změna motorů 18 měsíců předem není velkým riskem, protože v roce 2021 nedojde ke změnám v oblasti motorů.

"Vzhledem k tomu, že pravidla týkající se pohonných jednotek zůstávají stejné, dochází mezi výrobci ke konvergenci. Již nyní vidíme, že si jsou docela blízko, což je pro nás jako pro nezávislý tým bez vlastního motoru dobré," uvádí Seidl.

img-responsive

McLaren čekají velké změny | foto: McLaren

"Myslím si ale, že všechno, co Mercedes za posledních pět nebo šest let v oblasti odhodlání, kvality a spolehlivosti ukázal, nás přesvědčilo, že jde pro nás rozhodně o tu správnou cestu pro od roku 2021 dále," chválí svého budoucího motorového partnera.

"Při takovém rozhodnutí vedete soustu rozhovorů a komunikujete se všemi stranami. Hodně jsem hovořil se Zakem o tom, jak chceme přistupovat k budoucnosti, nakonec šlo ale o celkem jasné rozhodnutí. Jsem spokojený s podporou, kterou mám od Zaka a akcionářů, pokud jde o uplatňování mé vize," dodává Seidl, jenž u McLarenu prosadil již dvě velké změny: nákladnou stavbu vlastního aerodynamického tunelu a smlouvu s Mercedesem.

Vytisknout

Diskuze: Motory jsou čím dal vyrovnanější, proč tedy McLaren přechází k Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 125, poslední 10.10.2019 10:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 125 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

Alexander Albon se svou trofejí za třetí místo po závodě v Toskánsku

Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Speciální zbarvení safety caru v Toskánsku

"Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Villeneuve nechápe srovnávání jezdců z různých období. "Ani Schumacher s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  2. Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

  3. Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

  4. GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

  5. Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  6. "Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud