Motory jsou čím dal vyrovnanější, proč tedy McLaren přechází k Mercedesu?

Petr Hlawiczka, 7. října 2019, 06:15 Google+

McLaren hovoří o své nové smlouvě, kterou uzavřel s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek od přelomové sezóny 2021. Proč se rozhodl k tomuto kroku, když jsou rozdíly mezi pohonnými jednotkami čím dál menší?

Počet komentářů:  125 komentářů (Poslední 10.10. 10:04) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedeesu

Pohonná jednotka Mercedeesu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Během závodního víkendu v Rusku oba týmy oznámily, že spolu budou opět spolupracovat v oblasti motorů. McLaren se po šesti letech, během kterých prožil frustrující období s Hondou, vrací k Mercedesu, který za tu dobu vyhrál všechny jezdecké i konstruktérské tituly.

Šéf stáje z Wokingu Andreas Seidl, jenž se snažil tuto změnu prosadit, vysvětluje: "Mým úkolem je vést F1 tým a dát co nejrychleji dohromady všechny prvky, které jsou podle mě potřebné pro budoucí úspěchy. To zahrnuje organizační věci, infrastrukturu, jako je aerodynamický tunel, i výběr dodavatele pohonných jednotek - to je rovněž důležitý milník."

"To, že je Mercedes v této hybridní éře jasným měřítkem, pokud jde o pohonné jednotky, bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme chtěli učinit toto rozhodnutí. Mercedes je jako tým s touto pohonnou jednotkou v současné době jasným měřítkem. Nejlepší je mít stejné pohonné ústrojí, jako ten momentálně nejlepší tým v padoku. Pak se nebudeme mít za co skrývat," pokračuje šéf McLarenu.

img-responsive

McLareny změní pohon, věří v stejný přístup, jakého se dostává továrnímu týmu Mercedesu | foto: McLaren

Nemá "absolutně žádné" pochyby o tom, že se jim bude "dostávat stejného přístupu," jako továrnímu týmu Mercedesu. Rovněž věří, že změna motorů 18 měsíců předem není velkým riskem, protože v roce 2021 nedojde ke změnám v oblasti motorů.

"Vzhledem k tomu, že pravidla týkající se pohonných jednotek zůstávají stejné, dochází mezi výrobci ke konvergenci. Již nyní vidíme, že si jsou docela blízko, což je pro nás jako pro nezávislý tým bez vlastního motoru dobré," uvádí Seidl.

img-responsive

McLaren čekají velké změny | foto: McLaren

"Myslím si ale, že všechno, co Mercedes za posledních pět nebo šest let v oblasti odhodlání, kvality a spolehlivosti ukázal, nás přesvědčilo, že jde pro nás rozhodně o tu správnou cestu pro od roku 2021 dále," chválí svého budoucího motorového partnera.

"Při takovém rozhodnutí vedete soustu rozhovorů a komunikujete se všemi stranami. Hodně jsem hovořil se Zakem o tom, jak chceme přistupovat k budoucnosti, nakonec šlo ale o celkem jasné rozhodnutí. Jsem spokojený s podporou, kterou mám od Zaka a akcionářů, pokud jde o uplatňování mé vize," dodává Seidl, jenž u McLarenu prosadil již dvě velké změny: nákladnou stavbu vlastního aerodynamického tunelu a smlouvu s Mercedesem.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Motory jsou čím dal vyrovnanější, proč tedy McLaren přechází k Mercedesu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 125, poslední 10.10.2019 10:04 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 125 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvyat, nese ale část viny, hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Charles Leclerc (vlevo) se Sebastianem Vettelem

"Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Co čeká Pirelli od nové sezony?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Villeneuve nechápe srovnávání jezdců z různých období. "Ani Schumacher s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

  2. "Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

  3. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  4. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  5. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  6. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud