McLaren předvedl nejrychlejší zastávku, jaké strategie volily týmy v Rusku?

Petr Hlawiczka, 29. září 2019, 20:15 Google+

SOČI - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v boxech při přezouvání svých pilotů a s jakými strategiemi odjely Velkou cenu Ruska 2019? Po delší době zabodoval McLaren - Lando Norris tam strávil nejkratší dobu, navíc ujel nejdelší stint.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lando Norris u mechaniků McLarenu

Lando Norris u mechaniků McLarenu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Absolutně nejrychlejší zastávku dnes předvedl McLaren, který v 20. kole přezul Norrise za 2,24 sekundy. V případě Sainze o kolo později se už tolik nevyznamenal, přezutí se protáhlo na 3,6 s. Stáj z Wokingu měla smůlu na safety-car, který ředitelství závodu použilo krátce poté - ostatní tak měli k dispozici "levnější" zastávku, kdy ostatní nemohli kroužit plnou rychlostí.

Druhým nejlepším týmem v boxech bylo Ferrari, jež Leclerca přezulo v 30. kole za 2,5 s a o osm kol dříve za 2,55 s. Vettel se před svým odstoupením u mechaniků zdržel v 26. kole rovné tři vteřiny.

Mercedes v tomto hodnocení bere bronz. Hamiltonova zastávka v 28. kole trvala 2,51 s, Bottasova ve stejném kole během režimu virtuálního safety-caru stál 2,57 s.

Přehled zastávek v boxech v Rusku

Přehled zastávek v boxech v Rusku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do Velké ceny Ruska startovalo 11 pilotů na měkké směsi, 8 na středně-tvrdé a jediný Kvjat na tvrdé. Většina měla za cíl jednozastávkovou strategii, která byla nejvýhodnější, pět jezdců ale využilo safety-caru k dodatečnému přezutí, Räikkönen se v boxech objevil dvakrát kvůli penalizace za ulitý start.

Hamilton vyhrál po startu z druhé místa s jediným přezutím ze středně-tvrdých na měkké pneumatiky během virtuálního safety-caru, druhý Bottas využil stejnou taktiku. Mercedesy jako jediný z top 10 startovaly na středně-tvrdé směsi.

Ferrari u Leclerca změnilo strategii, když mu během safety caru 2 kola po zastávkách Mercedesu nazulo rovněž měkké pneumatiky. Nejvíce pozic (+15) získal Albon startující z boxové uličky rovněž s přispěním safety-caru, když přezouval v 29. kole ze středně-tvrdé na měkkou směs.

Pneumatikové strategie GP Ruska 2019

Pneumatikové strategie GP Ruska 2019 | zdroj: Pirelli

Podle Pirelli dnes byla překvapením životnost měkké směsi: "Za teplejšího počasí fungovala lépe, za vyšších teplot byla méně náchylnější k drolení," vysvětluje Mario Isola. "Do Ruska jsme přivezli tvrdší pneumatiky než loni, což jezdcům umožnilo na to tvrdě tlačit od startu do cíle v každém stintu. Nemuseli tedy omezovat své tempo."

Klíčové byly dvě safety-car fáze, které snížili opotřebení a degradaci pneumatik v klíčových fázích závodů, kromě toho nabídly příležitosti k zastávkám v ten správný okamžik pro minimalizování časové ztráty.

Nejdelší stint velké ceny vypsané na 53. kol zvládl na středně-tvrdé směsi Norris - jeho 33 kol představovalo délky 62 % závodu. Na měkké vydržel nejdéle Verstappen (28 kol), na tvrdé Kvjat (27 kol).

Nejrychlejší kola na různých druzích pneumatik a nejdelší stinty GP Ruska 2019

Nejrychlejší kola na různých druzích pneumatik a nejdelší stinty GP Ruska 2019 | zdroj: Pirelli

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: McLaren předvedl nejrychlejší zastávku, jaké strategie volily týmy v Rusku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Suzuce

Férové závodění? Albon vystrčil Norrise z dráhy, ten je ale rád, že soupeř za kolizi nebyl potrestán + VIDEO

Max Verstappen v tréninku v Soči

Verstappen při kolizi s Leclercem přišel o 25 % přítlaku. Proč ho Red Bull nenechal závod dokončit? + VIDEO

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

V boxech opět exceloval Williams, jaké strategie volily týmy v Japonsku?

Charles Leclerc s Ferrari SF90

Časy a rychlosti v sektorech: Přetlačovaná Hamiltona s Leclercem, jenž předvedl neskutečnou věc + VIDEO

Racing Point je přesvědčen, že Renaulty nebyly v Suzuce legální

Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel a Charles Leclerc v závodě v Singapuru

Nepovedené týmové příkazy Ferrari: průběh rádiové komunikace + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas znovu před Hamiltonem, Red Bull před Ferrari. Rozhodnou časy 2. tréninku o pořadí na startu? +VIDEO

  2. Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

  3. "F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

  4. Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  5. Dříve ukončenou GP Japonska vyhrál Bottas, Mercedes slaví 6. titul v řadě za sebou + VIDEO

  6. Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud