Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 17. září 2019, 17:26 Google+

Bernie Ecclestone komentuje současnou Formuli 1. Co se mu líbí a co mu na ní naopak vadí?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 18.09. 08:11) Napište svůj názor
Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Bernieho Ecclestona netřeba představovat. Byl to on, kdo z Formule 1 udělal značku, kterou je dnes. V čele královny motorsportu stál dlouhá desetiletí. Za tu dobu si získal mnoho příznivců, ale také odpůrců. Leckteří mu vyčítali přesun F1 do exotických destinací, které přirozeně nemají takovou tradici jako evropské okruhy. Jiní si brali na paškál Bernieho obchodní metody. Podle řady názorů se Formule 1 stávala pod jeho vedením pro fanoušky neatraktivní. Uveďme jeden příklad za všechny. Ecclestone za doby své vlády bagatelizoval význam sociálních sítí. Několikrát se nechal slyšet, že je Formule 1 nepotřebuje. I to bylo pro mnoho lidí trnem v oku. Faktem ale je, že Brit sehrál jednu z klíčových rolí při tvorbě fenoménu jménem Formule 1. To mu nemůže odpárat nikdo.

Po změně majetkové struktury F1 byl však Ecclestone odstaven. Nyní se celého kolotoče již aktivně neúčastní. Velké ceny navštěvuje jen zřídka, ale v televizi se je snaží sledovat pravidelně. Často také poskytuje rozhovory různým světovým médiím.  Tentokrát ho vyzpovídal Auto Motor und Sport.

Nejdříve přišla řeč na aktuální závody, s těmi je Bernie spokojený. Podle jeho slov momentálně nabízí Formule 1 dobrou podívanou. Bývalý šéf celého seriálu dodává, že vždy se najdou nudné závody, ale tak to bylo vždycky. Ecclestone si zároveň myslí, že plánované velké změny pravidel pro rok 2021 nejsou potřeba. Sám by se rád vrátil k atmosférickým motorům, ale uvědomuje si složitost tohoto kroku, zejména s ohledem na automobilky.

A plánovaný rozpočtový strop? S tím osmaosmdesátiletý Brit zásadně nesouhlasí. „Technická soutěživost je základem Formule 1, když ji odstraníte, přijdete o samotnou Formuli 1. Nelze zabránit tomu, že každý tým chce postavit to nejlepší možné auto. Vy můžete pouze omezit možnosti, které všichni mají. Není to o penězích, ty budete potřebovat vždy. A kdo si F1 nemůže dovolit, tak ať zůstane doma,“ říká rázně.

img-responsive

Hromadná fotografie v Melbourne | foto: Red Bull Content Pool

Velkým tématem je rovněž zvyšování počtu závodů. Podle Brita stačí šestnáct Velkých cen za rok. „Současný počet je zkrátka moc vysoký. Čím víc závodů máte, tím víc se produkt připravuje o svou cenu.“ Pokud by kalendář obsahoval menší počet závodů, museli by organizátoři zaplatit za jejich pořádání vyšší ceny. Alespoň takového názor je Ecclestone.

Ten se zároveň nevzdává své myšlenky na udělování medailí, které by nahradily klasické body. „Já tenhle bodovací systém nikdy nechtěl. Kdo by získal nejvíc zlatých medailí, byl by mistrem světa, to by všechny přinutilo bojovat o vítězství,“ uzavřel.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 18.09.2019 08:11 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Suzuce

Férové závodění? Albon vystrčil Norrise z dráhy, ten je ale rád, že soupeř za kolizi nebyl potrestán + VIDEO

Max Verstappen v tréninku v Soči

Verstappen při kolizi s Leclercem přišel o 25 % přítlaku. Proč ho Red Bull nenechal závod dokončit? + VIDEO

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

V boxech opět exceloval Williams, jaké strategie volily týmy v Japonsku?

Charles Leclerc s Ferrari SF90

Časy a rychlosti v sektorech: Přetlačovaná Hamiltona s Leclercem, jenž předvedl neskutečnou věc + VIDEO

Racing Point je přesvědčen, že Renaulty nebyly v Suzuce legální

Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas znovu před Hamiltonem, Red Bull před Ferrari. Rozhodnou časy 2. tréninku o pořadí na startu? +VIDEO

  2. Dodatečné vyšetřování Leclerca opět mění výsledky

  3. "F1 za deště jezdit nemůže, vypadáme směšně," prohlásil Räikkönen

  4. Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  5. Dříve ukončenou GP Japonska vyhrál Bottas, Mercedes slaví 6. titul v řadě za sebou + VIDEO

  6. Protest proti Renaultu uznán, rozhodnutí chvíli potrvá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud